Kłopoty z rowerem

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

Mija pół roku jak wymieniłem cały osprzęt w rowerze od manetek aż po szprychy i linki z pancerzami, na dzień dzisiejszy rower przypomina wrak, mimo że ma przejechane ledwo 1500km od wymiany osprzętu.
Zdarte opony(Rubena, nie polecam!) Zdarte klocki hamulcowe(Promax...???), zardzewiały łańcuch(Nexelo) i kaseta(Shimano, ale to może od łańcucha) a smarowane olejkiem Expand Dry(Chyba dosłownie,bo suche jak woda pod odparowaniu), rozwalona mechanicznie manetka(Shimano RevoShit).

Albo to kara za kupienie taniochy, albo mamy po prostu takie czasy...
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Ven0n pisze:albo mamy po prostu takie czasy...
Niestety, takie czasy... Ja długo polowałem na stary osprzęt Deore XT (8rz), i ma już zrobione ponad 40tys km.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
hoka
Posty: 733
Rejestracja: piątek 15 lis 2013, 01:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: hoka »

Wydaje mi się że coś źle konserwujesz sprzęt. Ja robię rocznie obecnie około 20 000 kilometrów i niestety wszystko się zużywa ale raczej na zasadzie że w tym roku pada przerzutka z przodu oraz manetka, kolejnego korba itd. Nic mi w każdym razie nie rdzewieje. Używam smaru rohloff. Najlepiej kupić rozlewany na forach internetowych (kolesie kupują wielkie baniaki i rozlewają do małych buteleczek) dzięki czemu wychodzi tanio bo kilka złotych za butelkę.
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Ja łańcuch smaruję olejem do smarowania łańcuchów w piłach motorowych. Tani jak barszcz, sprawuje sie dobrze, po jeździe w deszczu obowiązkowo smarowanie, bo piszczy, ale to norma. Nie widzę sensu wydawania kasy na droższe wynalazki, choć nie mówię, że nie są lepsze, bo nie sprawdzałem, bo nie czuje potrzeby. Zapetlilem sie w wypowiedzi ;)
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

marmez, jakiś konkretny ?
Awatar użytkownika
igi
Posty: 834
Rejestracja: środa 06 lut 2008, 08:01
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: igi »

Ven0n pisze:Mija pół roku jak wymieniłem cały osprzęt w rowerze od manetek aż po szprychy i linki z pancerzami, na dzień dzisiejszy rower przypomina wrak, mimo że ma przejechane ledwo 1500km od wymiany osprzętu.
Zdarte opony(Rubena, nie polecam!) Zdarte klocki hamulcowe(Promax...???), zardzewiały łańcuch(Nexelo) i kaseta(Shimano, ale to może od łańcucha) a smarowane olejkiem Expand Dry(Chyba dosłownie,bo suche jak woda pod odparowaniu), rozwalona mechanicznie manetka(Shimano RevoShit).

Albo to kara za kupienie taniochy, albo mamy po prostu takie czasy...
Trochę też wina kupowania taniochy. U mnie nic się nie sypie w rowerze mimo, że ostatnio stał pół roku na balkonie bez ochrony. No ale przerzutki mam sram x9 przód i 7.0 tył (stary model ale bdb), manetki sram, hamulce tarczowe deore, korba slx, kaseta deore, łańcuch connex, piasty novatec na łożyskach maszynowych, obręcze alexrims, amor marzocchi bomber, opony kevlarowe kenda karma. Nie pamiętam kiedy mi się coś zepsuło w rowerze. Generalnie jest pewien poziom poniżej którego nie warto schodzić w podzespołach - w shimano to moim zdaniem deore, w sram to moim zdaniem x7. Są to w miarę rozsądne cenowo podzespoły ale jednocześnie też dosyć wytrzymałe.

Co do oleju do łańcucha to ja używam ceramicznego finish line - jest genialny.
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

No ja póki miałem ten expand, to praktycznie co tydzień smarowałem, woda nie olej... jedna butelka w pół roku, licho strasznie :evil:
hoka pisze: pada przerzutka z przodu
Mi właśnie nie chce wrzucać na najwyższy poziom, mimo regulacji, trzeba użyć siły i dlatego manetka się widocznie sypnęła. Może to wina niespasowania korby do przerzutki, albo przerzutka jest przykręcona do ramy z użyciem kawałka grubej gumy, bo szeroki ten uchwyt jest.
igi pisze:Trochę też wina kupowania taniochy.
Też mi się wydaje, bele "descyk" i olejek wypłukany i leci sobie wesoło rdza :|
Przeszoruję kasetę i się dowiem czy to wylana rdza z łańcucha, czy kaseta też idzie równo z łańcuchem - tylko czym ?
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Nie przesadzajmy, że jakakolwiek manetka sypnie się po 1,5k. Rdza na łańcuchu to zaniedbania obsługowe, nawet Campagnolo Record nie jest nierdzewny. I niby po co to komu, skoro łańcuch sie smaruje. To jakieś 2 minuty - stokilka kropelek i przetarcie szmatą.
Jako użytkownik Rohloffa od zawsze i oleju do pił kilka lat temu na próbę - różnica w tempie zużycia łańcucha w ostrym kole to jakieś 30%, we współczesnych wąskich łańcuchach pewnie byłoby gorzej, zatem ten olej do pił wychodzi baaardzo drogo.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Ven0n, raczej zgniły ci linki, sądząc po objawach.
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

MCSubi pisze:Rdza na łańcuchu to zaniedbania obsługowe
Ta ? Szkoda, że właśnie smaruję każde ogniwko po kolei i jak pisałem wyżej co tydzień, na samym początku to wręcz po każdej wycieczce 20-30km smarowałem, a łańcuch i tak rzęził, zgłupieć idzie.
MCSubi pisze:Ven0n, raczej zgniły ci linki, sądząc po objawach.
Szczególnie 1 dzień po założeniu ich. :?:
Akurat sama przerzutka chodzi dość lekko, tyle że ma problem z wrzuceniem łańcucha na najwyższy poziom. Może za nisko jest ustawiona i szoruje o łańcuch, zamiast jakoś go ładnie "naprowadzić". Chyba wrzucę z powrotem starego falcona, który nie sprawiał problemów.

PS Może by wydzielić osobny wątek, to zapodam screeny jak to wygląda obecnie?
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Ven0n pisze:
MCSubi pisze:Rdza na łańcuchu to zaniedbania obsługowe
Ta ? Szkoda, że właśnie smaruję każde ogniwko po kolei i jak pisałem wyżej co tydzień, na samym początku to wręcz po każdej wycieczce 20-30km smarowałem, a łańcuch i tak rzęził, zgłupieć idzie.
Ja łańcuch smarowałem co 500km lub po każdym deszczu. Używałem, wspomnianego już, Finish Line.
Wymiana łańcucha dwa, trzy razy w sezonie (aluminiowe blaty z przodu).

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Również używam rohloffa i sprawdza się elegancko, no niestety trzeba o ten łańcuch dbać a nie zawsze się chce :)
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

Pyra pisze:Używałem, wspomnianego już, Finish Line.
Manekinen pisze:Również używam rohloffa
I to chyba dlatego, bo ja używałem w/w Expand Antistatic Extra Dry
Czyli mało znany no name...
Manekinen pisze:no niestety trzeba o ten łańcuch dbać a nie zawsze się chce
Mi tam się o dziwo chce, bo ma to chodzić jak w zegarku :mrgreen:
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Ven0n pisze:
Manekinen pisze:no niestety trzeba o ten łańcuch dbać a nie zawsze się chce
Mi tam się o dziwo chce, bo ma to chodzić jak w zegarku :mrgreen:
Czyli jednak coś się nie sprawdza, trzeba zmienić system...
A czyścisz łańcuch przed smarowaniem?

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

Pyra pisze:A czyścisz łańcuch przed smarowaniem?
Szejkowanie, i własnie po takim zabiegu łańcuch rzęzi dopóki się nie oblepi syfem(mimo przetarcia ścierką po smarowaniu)
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
ODPOWIEDZ