Samochód nie zapala...

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
pankracy
Posty: 102
Rejestracja: sobota 16 maja 2015, 08:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pankracy »

Sorry przemek1602, ale zupełnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Lepiej się nie wypowiadać jak się nie znasz...

theman
Stary-nowy rozrząd nie ma nic do tworzenia opiłków w układzie olejowym. Zupełnie inna strona silnika, nie ma nic z tym wspólnego. Może być, że rozrząd o jeden ząbek przestawiony a oprócz tego jakieś elementy gumowe, wężyki czy inne podciśnienia przy okazji naruszył, sparciały, lewe powietrze i oto efekty.
Kontrolka akumulatora to nie znaczy że uwalony akumulator, tylko coś w układzie ładowania akumulatora. Najpewniej wymieniłeś dobry akumulator na dobry :(
Awatar użytkownika
przemek1602
Posty: 286
Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: przemek1602 »

Jestem po szkole mechanicznej z certyfikatem potwierdzającym kwalifikacje. Jak pisałem znam dużo mechaników którzy w ten sposób sprawdzają od lat i nic sie nigdy nie stało. Sciągasz na pare sekund kleme i nic sie nie dzieje.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

przemek1602 pisze:a jak ładuje prawidłowym napięciem lecz np 5A a nie 40? Znam mase ludzi sprawdzających w ten sposób ładowanie i nigdy nikomu nic się nie stało.

...

Jestem po szkole mechanicznej z certyfikatem potwierdzającym kwalifikacje.
Jeśli jest prawidłowe napięcie czy to przy braku obciążenia czy przy włączonych odbiornikach typu podgrzewanie szyb, wszelakie możliwe światła itp to oznacza, że ładowanie jest prawidłowe.
Ja znam masę ludzi mających różne papierki i 0 pojęcia. Ba ... nie jeden się chwalił na forum i niestety nie pokrywało się to z umiejętnościami.
Gregor887
Posty: 335
Rejestracja: wtorek 04 wrz 2012, 14:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gregor887 »

90% problemów z elektryką w aucie to brak fazy :mrgreen:
Posprawdzaj masy, do tego nie potrzeba certyfikatów. Może tu jest pies... :wink:
Chociaż opis wskazuje na zapłon albo rozrząd.
Awatar użytkownika
cpt.Nemo
Posty: 518
Rejestracja: sobota 08 lis 2014, 04:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cpt.Nemo »

pankracy pisze: Stary-nowy rozrząd nie ma nic do tworzenia opiłków w układzie olejowym.
No i ja na tej podstawie pisałem że mechanik niedouczony albo łże w żywe oczy.
Pozdrawiam, Leszek
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Widoczne opiłki w oleju to i tak koniec silnika. Szkoda każdej złotówki na naprawę tego [o ile te opiłki nie są tylko konfabulacją mechanika).
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

przemek1602, z ciekawości - jaka szkoła wydaje certyfikaty? Jeśli nie ma akredytacji (a jeśli nic się ostatnio nie zmieniło - żadna szkoła w Polsce nie ma) jest to nielegalne.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

MCSubi pisze:/.../ jest to nielegalne.
a jaki przepis zabrania wydawania komukolwiek dowolnych certyfikatów?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Na początku wolnej Polski ustawa o badaniach I certyfikacji, obecnie m.in.Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności i cala masa ustaw i dyrektyw, np. o dozorze technicznym, F-gazach, transporcie, szkolnictwie, budownictwie, lotnictwie. O ile ustawy nie mówią inaczej, jednostka musi być akredytowana, by wydawać certyfikaty.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Opiłki mogą być np z powodu wytartych krzywek na wałku rozrządu (uszkodzone szklanki i dalej leci już z górki) co nie jest jakąś największą tragedią dla silnika.

Na pewno zmień mechanika, podłącz interfejs, przecież dziś można wszystko sprawdzić komputerem. Jak zacznie palić to ściągnij czapkę i patrz na rozrząd. To proste konstrukcje, nie jakieś cuda-jak mechanik nie wie za co się złapać to go zmień i tyle.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Podaj mi jeden przepis penalizujący wydanie dowolnego certyfikatu (czyli innymi słowy przepis potwierdzający twierdzenie "jednostka musi być akredytowana, by wydawać certyfikaty"). Np. gdy szkoła X napisze, że absolwent Y uzyskał kwalifikacje mechanika?
Jest dla mnie oczywiste, że wydawanie niektórych rodzajów dokumentów obwarowane jest szczegółowymi wymogami, ale nie wydaje mi się, by wydawanie innych co do zasady było "nielegalne", jak to ująłeś.

Przykład:

Obrazek

Czy KDP naraża się na karę wydając takie lub podobne certyfikaty? Jeśli tak, to jaką?

Inne przykłady: http://www.niemowleplywanie.pl/wp-conte ... aty/c2.jpg , http://aquarius-pro.pl/foto/certyfikat/certyfikat3.jpg
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Tylko na śmieszność :mrgreen:
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

MCSubi pisze:Tylko na śmieszność :mrgreen:
To już coś zupełnie innego niż "nielegalność".
Cieszę się, że jednak moje obawy o "nadregulację" okazały się płonne, a Twoje twierdzenie zbyt daleko idące.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
theman
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 06 gru 2012, 17:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: theman »

Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc, nadal mam nadzieję, że to nic poważnego :)
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Może masz korek z magnesem, na którym zbierają się zawsze jakieś drobiny (po to on jest) i mechanik próbuje cię naciągnąć, wiedząc że zje**ł założenie rozrządu.
Nie chce mu się za darmochę poprawiać to cię wkręci na jakieś "uszkodzenie".
No chyba, że te opiłki do grube wióry to, jak wyżej pisali, szkoda kasy na reanimacje, szukaj nowego motoru.
ODPOWIEDZ