Oponki :)

....nie pasujące gdzie indziej...
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Rzeczywiście układy wydaja się takie same - Warto zmienić bez dwóch zdań :)
PS. Sam zmieniłem w moim poprzednim aucie z 286mm na 300mm :) zacisk jest taki sam, różnica w jarzmie była. Ale teraz mam takie samo auto(nadwozie) hamulce z przodu seryjne 315 ale układ hamulcowy jest w najdrobniejszym szczególe inny i jego działanie również.
Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 336
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Polsky »

Właśnie dziś oglądałem nowy setup do auta ;)
Niestety nie ma kiedy założyć, może na dniach się jakoś uda :)
Jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądać na aucie i jak będzie z "komfortem" :mrgreen:
Zmiana z 15" na 18" to troszkę jest :mrgreen:
Jest 215/65/15 a będzie 225/45/18

Obrazek
image hosting site no sign up
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

A propos Nokiana i wyników w testach: http://www.autoevolution.com/news/finni ... 05042.html
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

a no właśnie...
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Ja się tak dałem nabrać na Dunlop Blueresponce, które wygrywały wszystkie testy,a były guanem nie do wyważenie, że po prostu kupuję sprawdzone Michelin i koniec.
Voit
Posty: 259
Rejestracja: piątek 05 gru 2008, 19:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Voit »

...A ja używam tych Dunlopów i bardzo jestem z nich zadowolony. Nie wiem o jakich problemach z wyważaniem mówisz.
Te opony sprawdziły mi się w różnych warunkach drogowych, są bardzo ciche i komfortowe.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

Ja również od zeszłego roku mam je zamontowane i zero problemu. Poprzednie były GY Excellence, miały jeszcze 5mm bieżnika po 80kkm/10lat, ale były już tak głośne że nie mogłem tego wytrzymać.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Po prostu powyżej 160-170 opony wpadały w wibracje. Trochę lepiej było po ok. 1h szybkiej jazdy,ale nadal nie akceptowalne. 2 reklamacje i tylko 2 wymienione gumy. Doważanie na Hunter 9700 niewiele dało. Wreszcie po sezonie wybulipo bark na lewym tyle i wywaliłem do kibla opony po zaledwie 35000 km. Zmiana na Michelin to jak zjazd z kocich łbów na asfalt.
W Mondeo służbowym też ktoś kupił Dunlop i czuć lekkie drgania na tunelu przy prędkościach autostrad owych. A jednak Michelin i Bridgestone zawsze są równiutkie, mimo tłuczenia na postfaszystowskiej betonce przed granicą, nigdy się na tych markach nie zawiodłem. Dodatkowo uwzględniając przebiegi M., to chyba najtańsze opony.
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Ja mam Nokiany WR D4 i nie narzekam, jak po sznurku.
To samo czytałem kilka lat temu o Pirelkach, Continentalach i Vrederach.
Dlatego te metki można o d**e rozbić. Ja patrzę na fakturę bieżnika i tyle.
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

popatrzcie na przekrój opony - jeśli jest "kwadratowy" to twarda opona premium o świetnych właściwościach w zakrętach i generalnie przy przeciążeniach, często ma rent ochronny na felgę trwałość wysoka - raczej niespotykane aby coś wybuliło itp. Minusy - duże opony toczenia i hałas, na deszczu gorzej. Wizualnie na aucie trudno dostrzec że np jest w niej mało powietrza.

Jeśli przekrój opony kulisty - opona mięciutka, o bardzo dobrej przyczepności na wprost, niskich oporach toczenia, niskim poziomie hałasu. Bardzo wygodnie jeździ się na codzień - jednak do cięższych aut i eksploatowanych ostrzej niezalecana. Na aucie wygląda na ciągle niedopompowaną ;) zwłaszcza jak auto stanie gdzieś troszkę krzywo. Taka opona jest np Dunlop Blueresponse. W takich oponach często zdarzają się wybulenia i inne deformacje. Opony warto wymieniać pa 4 - 6 latach max, nawet jesli bieżnik jest jeszcze ok.

Wzór bieżnika ma niewielkie znaczenie - popatrzcie na bieżnikowane - skopiowane 1 do 1 bieżniki top opon a opony nieporównywalne.
matijas
Posty: 117
Rejestracja: czwartek 20 cze 2013, 09:44
Lokalizacja: Koło

Post autor: matijas »

Na ten sezon kupiłem do Kijanki żony Dunlop Blueresponse 15" i narzekać nie mogę, cicha i ładnie się trzyma nawierzchni. Mam nadzieję że nic takiego nie będzie miało miejsca heh.
Voit
Posty: 259
Rejestracja: piątek 05 gru 2008, 19:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Voit »

Ja opony wymieniam po max piątym sezonie eksploatacji, niezależnie od wysokości bieżnika.
Żona kiedyś przeżyła wystrzał opony przy sporej prędkości na Obwodnicy Trójmiasta.
Z tyłu w foteliku spała nasza malutka córeczka...
Po takim doświadczeniu nie pozwoliłbym sobie na ryzyko oszczędzania na oponach.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Voit pisze:/.../wystrzał opony przy sporej prędkości/.../
jak starej opony? Kupionej jako nowa?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Wystrzał opony na nowych sztukach też się zdarza niestety.
ODPOWIEDZ