popatrzcie na przekrój opony - jeśli jest "kwadratowy" to twarda opona premium o świetnych właściwościach w zakrętach i generalnie przy przeciążeniach, często ma rent ochronny na felgę trwałość wysoka - raczej niespotykane aby coś wybuliło itp. Minusy - duże opony toczenia i hałas, na deszczu gorzej. Wizualnie na aucie trudno dostrzec że np jest w niej mało powietrza.
Jeśli przekrój opony kulisty - opona mięciutka, o bardzo dobrej przyczepności na wprost, niskich oporach toczenia, niskim poziomie hałasu. Bardzo wygodnie jeździ się na codzień - jednak do cięższych aut i eksploatowanych ostrzej niezalecana. Na aucie wygląda na ciągle niedopompowaną

zwłaszcza jak auto stanie gdzieś troszkę krzywo. Taka opona jest np Dunlop Blueresponse. W takich oponach często zdarzają się wybulenia i inne deformacje. Opony warto wymieniać pa 4 - 6 latach max, nawet jesli bieżnik jest jeszcze ok.
Wzór bieżnika ma niewielkie znaczenie - popatrzcie na bieżnikowane - skopiowane 1 do 1 bieżniki top opon a opony nieporównywalne.