Wielkość reflektora a ilość światła...
Wielkość reflektora a ilość światła...
Po raz kolejny próbuję dorobić dodatkowe oświetlenie do samochodu do zastosowań rajdowych (poza drogami publicznymi). Ostatnie podejście do LED bara zakończyło się fiaskiem więc wróciłem do koncepcji Xenon. Kupiłem zestaw z "żarnikami H3" o bardzo ładnej barwie 4300k. Ponieważ chodzi o mały samochód kupiłem małe światła dodatkowe z allegro które mają w pełni ryflowaną szybę jak przeciwmgielne ale niezbyt głęboko więc dają skupione w pionie i trochę rozciągniete w poziomie światło.
Niestety mimo użycia xenonów jest go mało.
A teraz pytanie - jak się ma średnica odbłyśnika do ilości światła z reflektora?
Pomijając stopień skupienia który napewno może być różny.
Np Wesem ma reflektory 15cm które mają liczbę cechową światła 20 i 18stki które mają 40...
W moim przypadku nie wziąłem typowych dalekosiężnych bo potrzebuję doświetlać zakręty, standardowe drogowe zapewniają mi wystarczający zasięg na wprost ale dojeżdzam do zakrętu i staje się on dla mnie jedną wielką zagadką bo po bokach jest ciemno.
Niestety mimo użycia xenonów jest go mało.
A teraz pytanie - jak się ma średnica odbłyśnika do ilości światła z reflektora?
Pomijając stopień skupienia który napewno może być różny.
Np Wesem ma reflektory 15cm które mają liczbę cechową światła 20 i 18stki które mają 40...
W moim przypadku nie wziąłem typowych dalekosiężnych bo potrzebuję doświetlać zakręty, standardowe drogowe zapewniają mi wystarczający zasięg na wprost ale dojeżdzam do zakrętu i staje się on dla mnie jedną wielką zagadką bo po bokach jest ciemno.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
- Lokalizacja: radomsko
Re: Wielkość reflektora a ilość światła...
Im większy reflektor tym więcej światła. Jak Kolega potrzebuje szeroko to płytkie reflektory (głębokie dadzą swiatło bardziej skupione w dal) Dobre marki:DeMaDeS pisze: A teraz pytanie - jak się ma średnica odbłyśnika do ilości światła z reflektora?
Pomijając stopień skupienia który napewno może być różny.
Np Wesem ..
1. Wesem
2. Hella -ale tu już jest drogo, za to mają reflektory typu FF
Co do wesem to na stronie jest do każdego reflektora karta jak świeci w formacie pdf
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Ilość światła do odbłyśnika ma się tak, że jest taka sama.
Zmienia się skupienie, czyli natężenie światła w danym punkcie.
Im większa średnica i głębszy reflektor tym większe skupienie światła.
Ty potrzebujesz reflektor małej średnicy, płytki, najlepiej taki z ryflowanym szkłem, pionowe paski na szkle robią za soczewkę i dają owalny kształt wiązki.
Napisz do weseam że potrzebujesz reflektor do żarówki H3 który zapewni zasięg na kilkanaście metrów, czy ile tam potrzebujesz i szeroki rozkład wiązki ( ryflowane szkło) napewno coś doradzą.
Zmienia się skupienie, czyli natężenie światła w danym punkcie.
Im większa średnica i głębszy reflektor tym większe skupienie światła.
Ty potrzebujesz reflektor małej średnicy, płytki, najlepiej taki z ryflowanym szkłem, pionowe paski na szkle robią za soczewkę i dają owalny kształt wiązki.
Napisz do weseam że potrzebujesz reflektor do żarówki H3 który zapewni zasięg na kilkanaście metrów, czy ile tam potrzebujesz i szeroki rozkład wiązki ( ryflowane szkło) napewno coś doradzą.
Przecież Wesem produkuje rajdowe reflektory:
http://sklep.wesem.pl/4/6719/reflektory ... _122_xenon
http://sklep.wesem.pl/4/6703/reflektory ... _152_xenon
Reflektory występują w 2 wersjach dalekosiężnej i szerokokątnej:
http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_360_rajd2_pl.pdf
http://sklep.wesem.pl/4/6719/reflektory ... _122_xenon
http://sklep.wesem.pl/4/6703/reflektory ... _152_xenon
Reflektory występują w 2 wersjach dalekosiężnej i szerokokątnej:
http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_360_rajd2_pl.pdf
Produkuje tylko te mocowanie nijak mi nie pasuje.. mysle nad http://sklep.wesem.pl/4/6598/halogeny_s ... e_typu_ho3 w wersji przeciwmgielnej ale sie rozchorowałem i narazie nici z testów
Tanie światła z allegro się nie sprawdziły więc przyszedł czas na WESEMY, drogowe były zbyt skupione by doświetlać zakręty, przeciwmgielne były mocno skupione w pionie i szerokie w poziomie, niby fajnie ale podczas jazdy po krętym górzystym terenie raz świeciły w rów, raz po drzewach, nie można było na nich polegać. Teraz przyszedł czas na reflektory robocze.
Na stronę WESEMa wróciły pdfy z rozkładem światła więc z okrągłych wybrałem takie, które mają eliptyczny kształt wiązki, padło na LOR3 (37x18 stopni) http://sklep.wesem.pl/5/6645/halogenowe ... _typu_lor3
Dziś dotarły, zapowiadają się ciekawie, odbłyśnik jest głęboki, zobaczymy jak będą współpracowały z żarówką xenon.
Niestety nie ma do tego modelu dostępnych nakładek by je zasłaniać na czas poruszania się po drogach publicznych.
Na stronę WESEMa wróciły pdfy z rozkładem światła więc z okrągłych wybrałem takie, które mają eliptyczny kształt wiązki, padło na LOR3 (37x18 stopni) http://sklep.wesem.pl/5/6645/halogenowe ... _typu_lor3
Dziś dotarły, zapowiadają się ciekawie, odbłyśnik jest głęboki, zobaczymy jak będą współpracowały z żarówką xenon.
Niestety nie ma do tego modelu dostępnych nakładek by je zasłaniać na czas poruszania się po drogach publicznych.
Grymasisz jak stara panna . Założysz takie,które świecą wyżej, zacznie padać deszcz albo śnieg i znów powiesz, że nic nie widzisz. Skończy się pewnie na dwóch kompletachDeMaDeS pisze:niby fajnie ale podczas jazdy po krętym górzystym terenie raz świeciły w rów, raz po drzewach, nie można było na nich polegać
Przyszły WESEMY LOR3. Dają prostokątną wiązkę światła ale dużo wyższą niż przeciwmgielne, tzn przeciwmgielne wyglądają przy nich jak linijka a robocze typowy prostokąt, mimo mniejszego skupienia niż "lampeczki z allegro" dają nieporównywalnie dużo więcej światła.
Testy w terenie jak dojdę do ładu ze zdrowiem.
Testy w terenie jak dojdę do ładu ze zdrowiem.
Umknął mi jakoś ten temat. Jak u Ciebie wygląda sprawa reflektora głównego? Jeśli masz H4 to proponuję, dołożyć jeszcze drogowe i zrobić tak aby odciąć drogowe w h4 a mijania zostawić na stałe. Dodatkowe drogowe zapalały by się zamiast H4, do tego tak jak piszesz robocze (Hella ff, małe, fajnie świecą, w sprzęcie firmowym mam, choć Wesem też były niezłe ale sporo większe) rozstawione na boki. Myślę, że z takim zestawem można pojeździć i po krętym i po prostym. Niestety drobna ingerencja w instalację konieczna.
Jeśli reflektory główne masz 2 żarówkowe to tylko te robocze powinny załatwić sprawę, choć wiadomo że daleko temu do typowej elektrowni rajdowej.
Wesem dodatkowe drogowe miałem okazję testować i 15 i 18. 18 biją na głowę 15 pod względem zasięgu jak i rozkładu.
Pochwal się czym jeździsz i jak świeci, jak już zrobisz.
Jeśli reflektory główne masz 2 żarówkowe to tylko te robocze powinny załatwić sprawę, choć wiadomo że daleko temu do typowej elektrowni rajdowej.
Wesem dodatkowe drogowe miałem okazję testować i 15 i 18. 18 biją na głowę 15 pod względem zasięgu jak i rozkładu.
Pochwal się czym jeździsz i jak świeci, jak już zrobisz.
Convoy S2+; C8; Moon M-3r