Wielkość reflektora a ilość światła...

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Wielkość reflektora a ilość światła...

Post autor: DeMaDeS »

Po raz kolejny próbuję dorobić dodatkowe oświetlenie do samochodu do zastosowań rajdowych (poza drogami publicznymi). Ostatnie podejście do LED bara zakończyło się fiaskiem więc wróciłem do koncepcji Xenon. Kupiłem zestaw z "żarnikami H3" o bardzo ładnej barwie 4300k. Ponieważ chodzi o mały samochód kupiłem małe światła dodatkowe z allegro które mają w pełni ryflowaną szybę jak przeciwmgielne ale niezbyt głęboko więc dają skupione w pionie i trochę rozciągniete w poziomie światło.
Niestety mimo użycia xenonów jest go mało.
A teraz pytanie - jak się ma średnica odbłyśnika do ilości światła z reflektora?
Pomijając stopień skupienia który napewno może być różny.
Np Wesem ma reflektory 15cm które mają liczbę cechową światła 20 i 18stki które mają 40...
W moim przypadku nie wziąłem typowych dalekosiężnych bo potrzebuję doświetlać zakręty, standardowe drogowe zapewniają mi wystarczający zasięg na wprost ale dojeżdzam do zakrętu i staje się on dla mnie jedną wielką zagadką bo po bokach jest ciemno.
andriu2233
Posty: 179
Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
Lokalizacja: radomsko

Re: Wielkość reflektora a ilość światła...

Post autor: andriu2233 »

DeMaDeS pisze: A teraz pytanie - jak się ma średnica odbłyśnika do ilości światła z reflektora?
Pomijając stopień skupienia który napewno może być różny.
Np Wesem ..
Im większy reflektor tym więcej światła. Jak Kolega potrzebuje szeroko to płytkie reflektory (głębokie dadzą swiatło bardziej skupione w dal) Dobre marki:
1. Wesem
2. Hella -ale tu już jest drogo, za to mają reflektory typu FF
Co do wesem to na stronie jest do każdego reflektora karta jak świeci w formacie pdf
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: DeMaDeS »

niestety w tym tygodniu je usunęli...
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Ilość światła do odbłyśnika ma się tak, że jest taka sama.
Zmienia się skupienie, czyli natężenie światła w danym punkcie.
Im większa średnica i głębszy reflektor tym większe skupienie światła.
Ty potrzebujesz reflektor małej średnicy, płytki, najlepiej taki z ryflowanym szkłem, pionowe paski na szkle robią za soczewkę i dają owalny kształt wiązki.
Napisz do weseam że potrzebujesz reflektor do żarówki H3 który zapewni zasięg na kilkanaście metrów, czy ile tam potrzebujesz i szeroki rozkład wiązki ( ryflowane szkło) napewno coś doradzą.
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: DeMaDeS »

W weekend wyciągnę graty z moich bardziej twórczych czasów, powinienem mieć dwie przeciwmgielne prostokątne wesema i ze dwa rodzaje soczewek
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Przecież Wesem produkuje rajdowe reflektory:
http://sklep.wesem.pl/4/6719/reflektory ... _122_xenon
http://sklep.wesem.pl/4/6703/reflektory ... _152_xenon

Reflektory występują w 2 wersjach dalekosiężnej i szerokokątnej:

http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_360_rajd2_pl.pdf
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: DeMaDeS »

Produkuje tylko te mocowanie nijak mi nie pasuje.. mysle nad http://sklep.wesem.pl/4/6598/halogeny_s ... e_typu_ho3 w wersji przeciwmgielnej ale sie rozchorowałem i narazie nici z testów
Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 336
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Polsky »

Mam te Wesemy to mogę Ci sprawdzić jak świecą jak będę miał chwilę czasu :wink: kupiłem kiedyś nowe i leżą w pudełku :)
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: DeMaDeS »

Tanie światła z allegro się nie sprawdziły więc przyszedł czas na WESEMY, drogowe były zbyt skupione by doświetlać zakręty, przeciwmgielne były mocno skupione w pionie i szerokie w poziomie, niby fajnie ale podczas jazdy po krętym górzystym terenie raz świeciły w rów, raz po drzewach, nie można było na nich polegać. Teraz przyszedł czas na reflektory robocze.
Na stronę WESEMa wróciły pdfy z rozkładem światła więc z okrągłych wybrałem takie, które mają eliptyczny kształt wiązki, padło na LOR3 (37x18 stopni) http://sklep.wesem.pl/5/6645/halogenowe ... _typu_lor3
Dziś dotarły, zapowiadają się ciekawie, odbłyśnik jest głęboki, zobaczymy jak będą współpracowały z żarówką xenon.

Niestety nie ma do tego modelu dostępnych nakładek by je zasłaniać na czas poruszania się po drogach publicznych.
Gregor887
Posty: 335
Rejestracja: wtorek 04 wrz 2012, 14:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gregor887 »

DeMaDeS pisze:niby fajnie ale podczas jazdy po krętym górzystym terenie raz świeciły w rów, raz po drzewach, nie można było na nich polegać
Grymasisz jak stara panna :mrgreen: . Założysz takie,które świecą wyżej, zacznie padać deszcz albo śnieg i znów powiesz, że nic nie widzisz. Skończy się pewnie na dwóch kompletach :wink:
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: DeMaDeS »

Wtedy włączę seryjne przeciwmgielne i pozostanę przy światłach mijania, przy seryjnych drogowych które świecą tylko na wprost na krętym torze dobrego czasu nie zrobię...
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: DeMaDeS »

Przyszły WESEMY LOR3. Dają prostokątną wiązkę światła ale dużo wyższą niż przeciwmgielne, tzn przeciwmgielne wyglądają przy nich jak linijka a robocze typowy prostokąt, mimo mniejszego skupienia niż "lampeczki z allegro" dają nieporównywalnie dużo więcej światła.
Testy w terenie jak dojdę do ładu ze zdrowiem.
Awatar użytkownika
grzała
Posty: 13
Rejestracja: sobota 11 paź 2014, 15:29
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: grzała »

Umknął mi jakoś ten temat. Jak u Ciebie wygląda sprawa reflektora głównego? Jeśli masz H4 to proponuję, dołożyć jeszcze drogowe i zrobić tak aby odciąć drogowe w h4 a mijania zostawić na stałe. Dodatkowe drogowe zapalały by się zamiast H4, do tego tak jak piszesz robocze (Hella ff, małe, fajnie świecą, w sprzęcie firmowym mam, choć Wesem też były niezłe ale sporo większe) rozstawione na boki. Myślę, że z takim zestawem można pojeździć i po krętym i po prostym. Niestety drobna ingerencja w instalację konieczna.
Jeśli reflektory główne masz 2 żarówkowe to tylko te robocze powinny załatwić sprawę, choć wiadomo że daleko temu do typowej elektrowni rajdowej.
Wesem dodatkowe drogowe miałem okazję testować i 15 i 18. 18 biją na głowę 15 pod względem zasięgu jak i rozkładu.
Pochwal się czym jeździsz i jak świeci, jak już zrobisz.
Convoy S2+; C8; Moon M-3r
DeMaDeS
Posty: 48
Rejestracja: piątek 21 gru 2012, 19:25
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: DeMaDeS »

mam 4xH7, typowej elektrowni rajdowej nie potrzebuję bo tam gdzie startuje/trenuje nie ma zbyt wielu prostych,
Jezdze mitsubishi colt 1.5t
Awatar użytkownika
grzała
Posty: 13
Rejestracja: sobota 11 paź 2014, 15:29
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: grzała »

No to te robocze powinny załatwić sprawę w zupełności, miałem kiedyś Wesema LOR1 i on świecił raczej w kwadracie bardzo fajnym światłem, myślę że Ty ze swoich będziesz zadowolony.

PS. Fajne autko
Convoy S2+; C8; Moon M-3r
ODPOWIEDZ