Ksenon czy Zwykłe?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
jad1014
Posty: 2
Rejestracja: sobota 19 lip 2014, 14:27
Lokalizacja: Zbąszyń

Ksenon czy Zwykłe?

Post autor: jad1014 »

Witam serdecznie. Czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak rozpoznać czy światło ksenonowe w samochodzie to tylko żarniki z przetwornicami czy całe światła. Sytuacja wygląda tak, że od niedawna posiadam audi a4 b5 z 1995 roku które ma założone światła ksenonowe. chciał bym je zmienić na zwykłe tylko nie wiem czy są to całe ksenony czy tylko żarniki.... Proszę o pomoc.

Pozdrawiam jad1014
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Trzeba zajrzeć pod maskę, wyciągnąć osłony przewodów od żarówki z reflektora i zobaczyć jakie jest mocowanie do klosza lub zrobić to samo i wyciągnąć cały palnik jak jest H4 lub np H7 to nie jest to na pewno fabryczny zestaw.

Tak w ogóle jak reflektor jest z lustrem a nie soczewką to na pewno nie ma fabrycznych ksenonów.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
jad1014
Posty: 2
Rejestracja: sobota 19 lip 2014, 14:27
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: jad1014 »

"Tak w ogóle jak reflektor jest z lustrem a nie soczewką to na pewno nie ma fabrycznych ksenonów."

I o to mi chodziło, tylko jak je rozróżnić :>?
ElektroT
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 01 lip 2014, 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ksenon czy Zwykłe?

Post autor: ElektroT »

jad1014 pisze:... które ma założone światła ksenonowe. chciał bym je zmienić na zwykłe...
Pozdrawiam jad1014
Jak masz ksenony to możesz używać tylko ksenonów. Oprócz innej optyki posiadają również inne zasilanie.
Jeśli masz ksenony to lampa wygląda mniej więcej tak:
Obrazek
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Informacje o żarówce masz w oznaczeniu nabitym na kloszu.
Jednak jak masz A4 rocznik 1995, to ksenon jest na 99% dokładany.
Nie ma co patrzeć na wygląd lampy.
Większość Audi ma soczewki nawet przy halogenowych żarówkach.
Dla odmiany np. Laguna i C5 mają odbłyśnik bez soczewki.
Poniżej tak na szybko znaleziony opis oznaczeń.
https://www.roverki.eu/zrob-to-sam/451- ... owych.html
Easy123
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 02 wrz 2014, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Easy123 »

Dla mnie ksenon jeżdżę moim oplem dużo w nocy i polecam!!
lesny_83
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 00:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lesny_83 »

potwierdzę, że typ lampy: soczewka czy zwykły odbłyśnik wcale nie wskazuję na to jaka tam jest żarówka, ważne są oznaczenia na lampie
pozdr
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Oznaczenia na lampie też nie mają znaczenia - ja mam HC i DC(halogen / xenon) i tutaj ważniejsze jest źródło światła a nie oznaczenia itd.
ILPT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Oznaczenie jest związane ze źródłem światła.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zatem jak wytłumaczyć oznaczenie (homologację) w reflektorze na:

-żarówkę H4 (Europa-HC/HR)
-HB4 (USA-DOT coś tam)
-D2S DC/DR

A to wszystko na jednej lampie ;) Żródło światła u mnie to H4.W tym wypadku ważniejsze jest mocowanie i źródło światła niż oznaczenie.

PS-Skoda Octavia z 2008 roku na soczewkach ma źródło światła w postaci żarówki H7 a odcięcie jak xenon.
ILPT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Oznaczenie H, to po prostu halogen i tyczy się wszystkich dostępnych żarówek Hx/HBx (H4, H7, H11, HB4, etc.)
Żarówki HB4 można też spotkać w typowo europejskich autach, jak np. Clio II przed liftem.
Dodatkowe oznaczenie SAE/DOT tyczy się homologacji amerykańskiej, u nas jest to odpowiednik Ex (gdzie x to liczba oznaczająca państwo).
Teraz najważniejsze SAE/DOT oraz Ex wykluczają się wzajemnie, nie mogą występować na raz oba.
Homologacja SAE/DOT jest wystawiana na lampy symetryczne, a Ex na lampy asymetryczne.
Zrób fotkę tego oznaczenia, bo z podobnym miszmaszem spotkałem się na chińskich światłach do Passata B6.
Kuzyn kupił takie auto w wersji z USA i nie mógł go zarejestrować ze względu na światła.
Najpierw kupił nieświadomie zamienniki i miały właśnie cały szereg oznaczeń.
Diagnosta odrzucił je na przeglądzie i ostatecznie skończyło się na oryginalnych używanych światłach.
Oryginalne ksenony w Octavii mają oznaczenie HR DC (poniżej fotka homologacji oryginalnej lampy Octavii II przed liftem).
Obrazek
Światła halogenowe mają natomiast oznaczenie HR HC.
Obrazek
Wyszła też pewna partia lamp, którą wycofano ze względu na oznaczenie.
Lampy te powinny mieć jeszcze dodatkową papierową naklejkę jak powyżej.
Jeśli jej nie ma, to musiała gdzieś odpaść.
Obrazek

Odcięcie nie zależy od źródła światła.
Granica światło-cień jest narzucona przez przepisy i jest taka sama dla wszystkich świateł mijania.
Tak więc bez względu na źródło światła, odcięcie musi być takie samo.
Obrazek
Darek84
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2014, 20:29
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek84 »

Ksenony fabryczne czy nie, maja charakterystyczny rozbłysk po załączeniu świateł, zwykła żarówka czegoś takiego nie ma.

Dywagacje na temat oznaczeń lamp można sobie darować ponieważ to auto ma mieć homologacje wraz z palnikami a nie sama lampa, spryskiwacze + autopoziomowanie.

I tu jest następna różnica auta z ksenonami nie mają regulacji wysokości wiązki.

Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa ;)
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
.: Mam ręcę więc kręce:.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Darek84 pisze:Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa ;)
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
Wygląda na to, że strasznie kiepskie kondensatory są na zasilaniu przetwornicy.
Spróbuj z filtrem CLC, za przetwornicą kondensator foliowy lub ceramiczny, potem ferryt i znów kondensator. Powinno to poprawić nieco sytuację.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Darek84 pisze:Dywagacje na temat oznaczeń lamp można sobie darować ponieważ to auto ma mieć homologacje wraz z palnikami a nie sama lampa, spryskiwacze + autopoziomowanie.
I tu jest następna różnica auta z ksenonami nie mają regulacji wysokości wiązki.
Najnowszy "eko" wymysł, czyli ksenony 25W nie mają już tych dodatków.
http://www.magazynauto.pl/porady/eksplo ... Id,1098473
Darek84
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2014, 20:29
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek84 »

Pyra pisze:Witam
Darek84 pisze:Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa ;)
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
Wygląda na to, że strasznie kiepskie kondensatory są na zasilaniu przetwornicy.
Spróbuj z filtrem CLC, za przetwornicą kondensator foliowy lub ceramiczny, potem ferryt i znów kondensator. Powinno to poprawić nieco sytuację.

Pozdrawiam
Na wejściu był zwykły tani elektrolit nie LSR. Na wyjściu średnio jest sens coś dawać bo przy zapłonie jest tam kilka tysięcy voltów, więc to mnie trochę zniechęciło. Doszedłem do wniosku że bardziej się opłaca kupić oryginalną przetwornicę i chińskie palniki. :)
.: Mam ręcę więc kręce:.
ODPOWIEDZ