Ksenon czy Zwykłe?
Ksenon czy Zwykłe?
Witam serdecznie. Czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak rozpoznać czy światło ksenonowe w samochodzie to tylko żarniki z przetwornicami czy całe światła. Sytuacja wygląda tak, że od niedawna posiadam audi a4 b5 z 1995 roku które ma założone światła ksenonowe. chciał bym je zmienić na zwykłe tylko nie wiem czy są to całe ksenony czy tylko żarniki.... Proszę o pomoc.
Pozdrawiam jad1014
Pozdrawiam jad1014
Trzeba zajrzeć pod maskę, wyciągnąć osłony przewodów od żarówki z reflektora i zobaczyć jakie jest mocowanie do klosza lub zrobić to samo i wyciągnąć cały palnik jak jest H4 lub np H7 to nie jest to na pewno fabryczny zestaw.
Tak w ogóle jak reflektor jest z lustrem a nie soczewką to na pewno nie ma fabrycznych ksenonów.
Tak w ogóle jak reflektor jest z lustrem a nie soczewką to na pewno nie ma fabrycznych ksenonów.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Re: Ksenon czy Zwykłe?
Jak masz ksenony to możesz używać tylko ksenonów. Oprócz innej optyki posiadają również inne zasilanie.jad1014 pisze:... które ma założone światła ksenonowe. chciał bym je zmienić na zwykłe...
Pozdrawiam jad1014
Jeśli masz ksenony to lampa wygląda mniej więcej tak:
Informacje o żarówce masz w oznaczeniu nabitym na kloszu.
Jednak jak masz A4 rocznik 1995, to ksenon jest na 99% dokładany.
Nie ma co patrzeć na wygląd lampy.
Większość Audi ma soczewki nawet przy halogenowych żarówkach.
Dla odmiany np. Laguna i C5 mają odbłyśnik bez soczewki.
Poniżej tak na szybko znaleziony opis oznaczeń.
https://www.roverki.eu/zrob-to-sam/451- ... owych.html
Jednak jak masz A4 rocznik 1995, to ksenon jest na 99% dokładany.
Nie ma co patrzeć na wygląd lampy.
Większość Audi ma soczewki nawet przy halogenowych żarówkach.
Dla odmiany np. Laguna i C5 mają odbłyśnik bez soczewki.
Poniżej tak na szybko znaleziony opis oznaczeń.
https://www.roverki.eu/zrob-to-sam/451- ... owych.html
Zatem jak wytłumaczyć oznaczenie (homologację) w reflektorze na:
-żarówkę H4 (Europa-HC/HR)
-HB4 (USA-DOT coś tam)
-D2S DC/DR
A to wszystko na jednej lampie Żródło światła u mnie to H4.W tym wypadku ważniejsze jest mocowanie i źródło światła niż oznaczenie.
PS-Skoda Octavia z 2008 roku na soczewkach ma źródło światła w postaci żarówki H7 a odcięcie jak xenon.
-żarówkę H4 (Europa-HC/HR)
-HB4 (USA-DOT coś tam)
-D2S DC/DR
A to wszystko na jednej lampie Żródło światła u mnie to H4.W tym wypadku ważniejsze jest mocowanie i źródło światła niż oznaczenie.
PS-Skoda Octavia z 2008 roku na soczewkach ma źródło światła w postaci żarówki H7 a odcięcie jak xenon.
ILPT
Oznaczenie H, to po prostu halogen i tyczy się wszystkich dostępnych żarówek Hx/HBx (H4, H7, H11, HB4, etc.)
Żarówki HB4 można też spotkać w typowo europejskich autach, jak np. Clio II przed liftem.
Dodatkowe oznaczenie SAE/DOT tyczy się homologacji amerykańskiej, u nas jest to odpowiednik Ex (gdzie x to liczba oznaczająca państwo).
Teraz najważniejsze SAE/DOT oraz Ex wykluczają się wzajemnie, nie mogą występować na raz oba.
Homologacja SAE/DOT jest wystawiana na lampy symetryczne, a Ex na lampy asymetryczne.
Zrób fotkę tego oznaczenia, bo z podobnym miszmaszem spotkałem się na chińskich światłach do Passata B6.
Kuzyn kupił takie auto w wersji z USA i nie mógł go zarejestrować ze względu na światła.
Najpierw kupił nieświadomie zamienniki i miały właśnie cały szereg oznaczeń.
Diagnosta odrzucił je na przeglądzie i ostatecznie skończyło się na oryginalnych używanych światłach.
Oryginalne ksenony w Octavii mają oznaczenie HR DC (poniżej fotka homologacji oryginalnej lampy Octavii II przed liftem).
Światła halogenowe mają natomiast oznaczenie HR HC.
Wyszła też pewna partia lamp, którą wycofano ze względu na oznaczenie.
Lampy te powinny mieć jeszcze dodatkową papierową naklejkę jak powyżej.
Jeśli jej nie ma, to musiała gdzieś odpaść.
Odcięcie nie zależy od źródła światła.
Granica światło-cień jest narzucona przez przepisy i jest taka sama dla wszystkich świateł mijania.
Tak więc bez względu na źródło światła, odcięcie musi być takie samo.
Żarówki HB4 można też spotkać w typowo europejskich autach, jak np. Clio II przed liftem.
Dodatkowe oznaczenie SAE/DOT tyczy się homologacji amerykańskiej, u nas jest to odpowiednik Ex (gdzie x to liczba oznaczająca państwo).
Teraz najważniejsze SAE/DOT oraz Ex wykluczają się wzajemnie, nie mogą występować na raz oba.
Homologacja SAE/DOT jest wystawiana na lampy symetryczne, a Ex na lampy asymetryczne.
Zrób fotkę tego oznaczenia, bo z podobnym miszmaszem spotkałem się na chińskich światłach do Passata B6.
Kuzyn kupił takie auto w wersji z USA i nie mógł go zarejestrować ze względu na światła.
Najpierw kupił nieświadomie zamienniki i miały właśnie cały szereg oznaczeń.
Diagnosta odrzucił je na przeglądzie i ostatecznie skończyło się na oryginalnych używanych światłach.
Oryginalne ksenony w Octavii mają oznaczenie HR DC (poniżej fotka homologacji oryginalnej lampy Octavii II przed liftem).
Światła halogenowe mają natomiast oznaczenie HR HC.
Wyszła też pewna partia lamp, którą wycofano ze względu na oznaczenie.
Lampy te powinny mieć jeszcze dodatkową papierową naklejkę jak powyżej.
Jeśli jej nie ma, to musiała gdzieś odpaść.
Odcięcie nie zależy od źródła światła.
Granica światło-cień jest narzucona przez przepisy i jest taka sama dla wszystkich świateł mijania.
Tak więc bez względu na źródło światła, odcięcie musi być takie samo.
Ksenony fabryczne czy nie, maja charakterystyczny rozbłysk po załączeniu świateł, zwykła żarówka czegoś takiego nie ma.
Dywagacje na temat oznaczeń lamp można sobie darować ponieważ to auto ma mieć homologacje wraz z palnikami a nie sama lampa, spryskiwacze + autopoziomowanie.
I tu jest następna różnica auta z ksenonami nie mają regulacji wysokości wiązki.
Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
Dywagacje na temat oznaczeń lamp można sobie darować ponieważ to auto ma mieć homologacje wraz z palnikami a nie sama lampa, spryskiwacze + autopoziomowanie.
I tu jest następna różnica auta z ksenonami nie mają regulacji wysokości wiązki.
Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
.: Mam ręcę więc kręce:.
Witam
Spróbuj z filtrem CLC, za przetwornicą kondensator foliowy lub ceramiczny, potem ferryt i znów kondensator. Powinno to poprawić nieco sytuację.
Pozdrawiam
Wygląda na to, że strasznie kiepskie kondensatory są na zasilaniu przetwornicy.Darek84 pisze:Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
Spróbuj z filtrem CLC, za przetwornicą kondensator foliowy lub ceramiczny, potem ferryt i znów kondensator. Powinno to poprawić nieco sytuację.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Najnowszy "eko" wymysł, czyli ksenony 25W nie mają już tych dodatków.Darek84 pisze:Dywagacje na temat oznaczeń lamp można sobie darować ponieważ to auto ma mieć homologacje wraz z palnikami a nie sama lampa, spryskiwacze + autopoziomowanie.
I tu jest następna różnica auta z ksenonami nie mają regulacji wysokości wiązki.
http://www.magazynauto.pl/porady/eksplo ... Id,1098473
Na wejściu był zwykły tani elektrolit nie LSR. Na wyjściu średnio jest sens coś dawać bo przy zapłonie jest tam kilka tysięcy voltów, więc to mnie trochę zniechęciło. Doszedłem do wniosku że bardziej się opłaca kupić oryginalną przetwornicę i chińskie palniki.Pyra pisze:WitamWygląda na to, że strasznie kiepskie kondensatory są na zasilaniu przetwornicy.Darek84 pisze:Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
Spróbuj z filtrem CLC, za przetwornicą kondensator foliowy lub ceramiczny, potem ferryt i znów kondensator. Powinno to poprawić nieco sytuację.
Pozdrawiam
.: Mam ręcę więc kręce:.