Światła dzienne z długich? Magiczne SD-2
Światła dzienne z długich? Magiczne SD-2
Witam,
W poszukiwaniu informacji o montażu świateł do jazdy dziennej znalazłem na forum megane.com.pl informację n/t magicznej skrzyneczki, która się nazywa SD-2 i służy do zrobienia na bazie fabrycznych reflektorów zamontowanych w samochodzie świateł dziennych. W wielkim skrócie, działa to w ten sposób, że po zamontowaniu "Regulatora SD-2" i po zapaleniu samochodu światła drogowe (długie) dostają ok 30% mocy i robią za światła do jazdy dziennej.
Oczywiście ingerencja w instalację elektryczną samochodu jest dość duża, jak czytałem instrukcje montażu, ale nie musimy montować dodatkowych lamp i możemy dociążyć światła, które są rzadziej używane.
Koszt takiego urządzonka to ok 45zł
Kilka linków:
Do aukcji z tym czymś
KLIK
Do strony osoby, która to sprzedaje
KLIK
I oczywiści nasuwa się pytanie: Jak takie udoskonalenie wygląda w świetle przepisów?
Co sądzicie o takiej modyfikacji?
W poszukiwaniu informacji o montażu świateł do jazdy dziennej znalazłem na forum megane.com.pl informację n/t magicznej skrzyneczki, która się nazywa SD-2 i służy do zrobienia na bazie fabrycznych reflektorów zamontowanych w samochodzie świateł dziennych. W wielkim skrócie, działa to w ten sposób, że po zamontowaniu "Regulatora SD-2" i po zapaleniu samochodu światła drogowe (długie) dostają ok 30% mocy i robią za światła do jazdy dziennej.
Oczywiście ingerencja w instalację elektryczną samochodu jest dość duża, jak czytałem instrukcje montażu, ale nie musimy montować dodatkowych lamp i możemy dociążyć światła, które są rzadziej używane.
Koszt takiego urządzonka to ok 45zł
Kilka linków:
Do aukcji z tym czymś
KLIK
Do strony osoby, która to sprzedaje
KLIK
I oczywiści nasuwa się pytanie: Jak takie udoskonalenie wygląda w świetle przepisów?
Co sądzicie o takiej modyfikacji?
Z jednej strony raczej nielegalne (w sensie nie będa traktowane za dzienne), z drugiej strony widizłaem kiedyś w salonie Hondy ulotkę promującą identyczne urządzenie - to oczywiście jedynie wskazuje, że "coś jest na rzeczy". Nie spodziewałbym sie czegoś "nielegalnego" proponowanego przez ASO.
Podsumowując - sprawa wymaga weryfikacji. I sam jestem ciekaw, bo w kolejnej widze widze takie rozwiązanie.
Podsumowując - sprawa wymaga weryfikacji. I sam jestem ciekaw, bo w kolejnej widze widze takie rozwiązanie.
Witam
Mam takie coś spalone u siebie... kolega sobie montował a że po byliśmy i wieczór był ... poszedł mu prąd z aku (gdzieś się zwarło), miałem coś z tym zrobić ale tak leży i leży...
Co do legalności, w Polsce nie legalne na 100%, tak samo jak identyko działające w autach z usa, kanady, czy Skandynawii, opcjonalnie do włączenia w autach grupy VAG poprzez zworkę lub w nowszych przez kompa. A to że passaty czy audice z DE to mają włączone niestety nic nie daje, bo u nich to legal a u nas nie...
Jak podasz jakie auto to może powiem czy da radę to właczyć bez sd-2. ew jak chcesz to masz tego spalonego:http://tablica.pl/oferta/lekko-uszkodzo ... 1ETEr.html
Pyra> Regulamin kolego
Mam takie coś spalone u siebie... kolega sobie montował a że po byliśmy i wieczór był ... poszedł mu prąd z aku (gdzieś się zwarło), miałem coś z tym zrobić ale tak leży i leży...
Co do legalności, w Polsce nie legalne na 100%, tak samo jak identyko działające w autach z usa, kanady, czy Skandynawii, opcjonalnie do włączenia w autach grupy VAG poprzez zworkę lub w nowszych przez kompa. A to że passaty czy audice z DE to mają włączone niestety nic nie daje, bo u nich to legal a u nas nie...
Jak podasz jakie auto to może powiem czy da radę to właczyć bez sd-2. ew jak chcesz to masz tego spalonego:http://tablica.pl/oferta/lekko-uszkodzo ... 1ETEr.html
Pyra> Regulamin kolego
Ostatnio zmieniony piątek 01 mar 2013, 21:29 przez zrazik, łącznie zmieniany 2 razy.
Widzę, że zdania są podzielone
Nie mówię, że chcę to kupić, bo podłączenie elektryczne mnie trochę przeraża, ale nurtuje mnie kwestia legalności. I tak np. znalazłem:"Światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone kodem RL" a na kloszu w samochodzie niema RL, jest E (w moim przypadku E2).
Ponadto osoba, która to sprzedaje (SD-2), pisze: "...jeśli w aucie mamy żarówki jednowłóknowe... ...w tym przypadku zazwyczaj żarówka jest w osobnym kloszu i wtedy proponuje podłaczenie SD-2 do swiateł mijania." Czyli te "długie dzienne" mają imitować światła mijania?
Pyra, 30% to kwestia dyskusyjna, bo niby ten "regulator" można nabyć z funkcją regulacji w zakresie od 20 do 90%
Nie mówię, że chcę to kupić, bo podłączenie elektryczne mnie trochę przeraża, ale nurtuje mnie kwestia legalności. I tak np. znalazłem:"Światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone kodem RL" a na kloszu w samochodzie niema RL, jest E (w moim przypadku E2).
Ponadto osoba, która to sprzedaje (SD-2), pisze: "...jeśli w aucie mamy żarówki jednowłóknowe... ...w tym przypadku zazwyczaj żarówka jest w osobnym kloszu i wtedy proponuje podłaczenie SD-2 do swiateł mijania." Czyli te "długie dzienne" mają imitować światła mijania?
Pyra, 30% to kwestia dyskusyjna, bo niby ten "regulator" można nabyć z funkcją regulacji w zakresie od 20 do 90%
No w naszym prawie "mijania " ani "długie" to nie DRL, teoretycznie można także włączyć same mijania bez zapalnia reszty żarówek i żaróweczek - mijania na 100 % i nic więcej nie świeciło - Ale to też NIE legalne, z mijania muszą się świecić pozycyjne i ośw tablicyPyra pisze:Witam
Zastanówcie się Panowie, co oznacza 30% mocy dla żarówki...
Po drugie: światła muszą mieć homologację DRL, ich rolę mogą spełniać światła mijania.
Pozdrawiam
Pyra> Regulamin kolego - sory, chciałem dać koledze tańszą alternatywę, bo mi zalega tylko, ew może się przyjrzeć z czego to zbudowane (choć fotki nie najlepsze)
Zaleca dzienne na krótkich w żarówkach 1 włóknowych bo na 30% mocy nie zachodzi efekt halogenkowy i żarówki ciemnieją - dlatego jak po całym dniu "dziennych" odpalisz długie, to pełną jasność masz dopiero po ok 5 min, jak się "nagar" ulotni
Z obserwacji - długie świecą jako tako przy 40-45% mocy - poniżej są tylko żółte żarzące się punkty wg mnie.
Pierwsze produkcyjne audi a8 d3, oraz a6 c6 miały w ten sposób rozwiązane światła dzienne. Jednak samochody te posiadają na swoich kloszach wszystkie stosowne oznaczenia.Kazik pisze:Widziałem na drogach dwa auta, które używały długie jako dzienne - oczywiście nie wiem jak w tych konkretnych przypadkach było to rozwiązane (na jaką moc były ustawione), ale widoczność była OK.
Poniżej przykład takiej homologacji z reflektora z audi a6 c6.
Jednak, jak sama homologacja wskazuje, światła dzienne realizowane sa w tym przypadku, poprzez żarówkę P21W, takie rozwiązanie jest znacznie tańsze, niż pakowanie kolejnego układu zasilającego PWM żarówki w reflektorze.
Większość, ludzi mylnie uznała to za żarówkę świateł drogowych, ponieważ wersje bez oświetlenia ksenonowego posiadają w miejscu żarówki p21 standardowe h7. Nie spotkałem się by w koncernie VAG montowano światła dzienne z wykorzystaniem PWM, zanim przyszła moda na diody, stosowano dodatkowe żarówki w reflektorach, lub zaprzęgano do tej funkcji reflektory doświetlające zakręty (skoda).
Niemniej, pomysł jest dobry z jednego powodu. Światła drogowe świecą też do góry (oślepiają) a światła mijania jednak teoretycznie nie powinny. Dlatego jeśli chcemy z którychkolwiek świateł uczynić światła dzienne, to jak najbardziej drogowe nadają się do tego najlepiej - tylko nie można przesadzić by nie oślepiać.
Zastanowił bym się nad jeszcze jednym problemem, jeśli 40% idzie w żarówkę, to reszta w ciepło - co raczej skazuje układ bez solidnego chłodzenia na krótki żywot.
...John, PWM tak nie działa. Jeśli 40% mocy "idzie w żarówkę" to pozostałe 60% nie idzie nigdzie. Po prostu nie ma tych 60% Do odbiornika trafia tyle energii, ile dostarczy układ PWM. Różnica między mocą znamionową, a aktualnie dostarczaną przez sterownik nie jest zamieniana w ciepło, ponieważ po prostu nie jest nigdzie dostarczana....John pisze:Zastanowił bym się nad jeszcze jednym problemem, jeśli 40% idzie w żarówkę, to reszta w ciepło - co raczej skazuje układ bez solidnego chłodzenia na krótki żywot.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Działanie PWM - w mega uproszczeniu, układ puszcza sygnały o różnej długości. Jak wiadomo żarówka potrzebuje ileś tam czasu aby zaświecić pełnym światłem. Dlatego, jeśli będziemy puszczać odpowiednio krótkie sygnały z odpowiednich odstępach czasu, włókno nie zdąży się nagrzać i będzie świecić mniejszą ilością światła.
Zalety świateł w długich - tanie, proste, dostępne dla każdego.
Wady - pomarańczowe światło, w słoneczny dzień praktycznie niewidoczne, nielegalność.
Tylko że w mijania chyba jednak nie mogą spełniać tych wymagań - świecą one "w dół" pod kątem o ile się nie mylę 1,5 lub 1,7% a dzienne mają kąt chyba 45% licząc od ogniska lustra.
Zalety świateł w długich - tanie, proste, dostępne dla każdego.
Wady - pomarańczowe światło, w słoneczny dzień praktycznie niewidoczne, nielegalność.
Z tego co wiem DRL to wymysł chiński - Daytime Running Light a uznawana w EU homologacja na dzienne to RL.Pyra pisze:Witam
Zastanówcie się Panowie, co oznacza 30% mocy dla żarówki...
Po drugie: światła muszą mieć homologację DRL, ich rolę mogą spełniać światła mijania.
Pozdrawiam
Tylko że w mijania chyba jednak nie mogą spełniać tych wymagań - świecą one "w dół" pod kątem o ile się nie mylę 1,5 lub 1,7% a dzienne mają kąt chyba 45% licząc od ogniska lustra.
ILPT
Miałem takie coś (własnej produkcji) w samochodzie, jeździłem tak jakieś 2 lata mijając nie raz policję z radarem i nigdy nikt się nie przyczepił. Nie pamiętam już dokładnie ile % mocy szło, wydaje mi się że około 20W na żarówkę. Światło nie było białe jak na 100% mocy, ale nie było tak źle z kolorem, w starych samochodach z kiepską instalacją nie jest wcale lepsze
Nikogo nie namawiam, bo na 100% to nielegalne, ale jest to jakaś alternatywa dla dziennych. Gdyby nie to, że teraz mam inny samochód (nie ma H4) to pewnie nadal bym tak jeździł.
Nikogo nie namawiam, bo na 100% to nielegalne, ale jest to jakaś alternatywa dla dziennych. Gdyby nie to, że teraz mam inny samochód (nie ma H4) to pewnie nadal bym tak jeździł.
Kurcze słaby ze mnie specjalista. Ale ponieważ kombinowałem z takimi układami zawsze miałem problem z ciepłem. Jak w google wpiszemy frazę "regulator pwm" to są wyposażone w radiatory, ale widocznie wydzielają to ciepło podczas pracy, niezależnie od sygnału pwm. Fakt - źle sobie to wytłumaczyłem, bo się po prostu na tym nie znam.greg pisze:...John, PWM tak nie działa. Jeśli 40% mocy "idzie w żarówkę" to pozostałe 60% nie idzie nigdzie. Po prostu nie ma tych 60% Do odbiornika trafia tyle energii, ile dostarczy układ PWM. Różnica między mocą znamionową, a aktualnie dostarczaną przez sterownik nie jest zamieniana w ciepło, ponieważ po prostu nie jest nigdzie dostarczana....John pisze:Zastanowił bym się nad jeszcze jednym problemem, jeśli 40% idzie w żarówkę, to reszta w ciepło - co raczej skazuje układ bez solidnego chłodzenia na krótki żywot.
Ja z tym kombinowałem, ponieważ mam bi-ksenon, a nie chciałem dokładać do auta dodatkowych punktów świetlnych, bo mnie się to nie podoba. Najprostsze i najskuteczniejsze było rozwiązanie z żarówką p21W. Jednak, gdybym miał standardowy reflektor z tanią żarówką w środku, nawet bym się nie zastanawiał, czy potrzebuje jeszcze DRL - nie widzę w tym sensu.