Światła dzienne z długich? Magiczne SD-2

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
bonio2
Posty: 87
Rejestracja: wtorek 05 maja 2009, 15:59
Lokalizacja: Przeworsk

Światła dzienne z długich? Magiczne SD-2

Post autor: bonio2 »

Witam,

W poszukiwaniu informacji o montażu świateł do jazdy dziennej znalazłem na forum megane.com.pl informację n/t magicznej skrzyneczki, która się nazywa SD-2 i służy do zrobienia na bazie fabrycznych reflektorów zamontowanych w samochodzie świateł dziennych. W wielkim skrócie, działa to w ten sposób, że po zamontowaniu "Regulatora SD-2" i po zapaleniu samochodu światła drogowe (długie) dostają ok 30% mocy i robią za światła do jazdy dziennej.
Oczywiście ingerencja w instalację elektryczną samochodu jest dość duża, jak czytałem instrukcje montażu, ale nie musimy montować dodatkowych lamp i możemy dociążyć światła, które są rzadziej używane.
Koszt takiego urządzonka to ok 45zł

Kilka linków:
Do aukcji z tym czymś
KLIK
Do strony osoby, która to sprzedaje
KLIK

I oczywiści nasuwa się pytanie: Jak takie udoskonalenie wygląda w świetle przepisów?

Co sądzicie o takiej modyfikacji?
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 664
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Z jednej strony raczej nielegalne (w sensie nie będa traktowane za dzienne), z drugiej strony widizłaem kiedyś w salonie Hondy ulotkę promującą identyczne urządzenie - to oczywiście jedynie wskazuje, że "coś jest na rzeczy". Nie spodziewałbym sie czegoś "nielegalnego" proponowanego przez ASO.

Podsumowując - sprawa wymaga weryfikacji. I sam jestem ciekaw, bo w kolejnej widze widze takie rozwiązanie. :mrgreen:
zrazik
Posty: 94
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Śląsk opolski

Post autor: zrazik »

Witam

Mam takie coś spalone u siebie... kolega sobie montował a że po :evil: byliśmy i wieczór był ... poszedł mu prąd z aku (gdzieś się zwarło), miałem coś z tym zrobić ale tak leży i leży...

Co do legalności, w Polsce nie legalne na 100%, tak samo jak identyko działające w autach z usa, kanady, czy Skandynawii, opcjonalnie do włączenia w autach grupy VAG poprzez zworkę lub w nowszych przez kompa. A to że passaty czy audice z DE to mają włączone niestety nic nie daje, bo u nich to legal a u nas nie...
Jak podasz jakie auto to może powiem czy da radę to właczyć bez sd-2. ew jak chcesz to masz tego spalonego:http://tablica.pl/oferta/lekko-uszkodzo ... 1ETEr.html

Pyra> Regulamin kolego
Ostatnio zmieniony piątek 01 mar 2013, 21:29 przez zrazik, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Zastanówcie się Panowie, co oznacza 30% mocy dla żarówki...
Po drugie: światła muszą mieć homologację DRL, ich rolę mogą spełniać światła mijania.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
bonio2
Posty: 87
Rejestracja: wtorek 05 maja 2009, 15:59
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: bonio2 »

Widzę, że zdania są podzielone ;)
Nie mówię, że chcę to kupić, bo podłączenie elektryczne mnie trochę przeraża, ale nurtuje mnie kwestia legalności. I tak np. znalazłem:"Światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone kodem RL" a na kloszu w samochodzie niema RL, jest E (w moim przypadku E2).
Ponadto osoba, która to sprzedaje (SD-2), pisze: "...jeśli w aucie mamy żarówki jednowłóknowe... ...w tym przypadku zazwyczaj żarówka jest w osobnym kloszu i wtedy proponuje podłaczenie SD-2 do swiateł mijania." Czyli te "długie dzienne" mają imitować światła mijania?
Pyra, 30% to kwestia dyskusyjna, bo niby ten "regulator" można nabyć z funkcją regulacji w zakresie od 20 do 90%
zrazik
Posty: 94
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Śląsk opolski

Post autor: zrazik »

Pyra pisze:Witam
Zastanówcie się Panowie, co oznacza 30% mocy dla żarówki...
Po drugie: światła muszą mieć homologację DRL, ich rolę mogą spełniać światła mijania.

Pozdrawiam
No w naszym prawie "mijania " ani "długie" to nie DRL, teoretycznie można także włączyć same mijania bez zapalnia reszty żarówek i żaróweczek - mijania na 100 % i nic więcej nie świeciło - Ale to też NIE legalne, z mijania muszą się świecić pozycyjne i ośw tablicy :/

Pyra> Regulamin kolego - sory, chciałem dać koledze tańszą alternatywę, bo mi zalega tylko, ew może się przyjrzeć z czego to zbudowane (choć fotki nie najlepsze)

Zaleca dzienne na krótkich w żarówkach 1 włóknowych bo na 30% mocy nie zachodzi efekt halogenkowy i żarówki ciemnieją - dlatego jak po całym dniu "dziennych" odpalisz długie, to pełną jasność masz dopiero po ok 5 min, jak się "nagar" ulotni

Z obserwacji - długie świecą jako tako przy 40-45% mocy - poniżej są tylko żółte żarzące się punkty wg mnie.
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 664
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Widziałem na drogach dwa auta, które używały długie jako dzienne - oczywiście nie wiem jak w tych konkretnych przypadkach było to rozwiązane (na jaką moc były ustawione), ale widoczność była OK.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
zrazik pisze:Pyra> Regulamin kolego - sory, chciałem dać koledze tańszą alternatywę, ....
Chodziło o słówko, które zastąpiłem "diabełkiem" ;)

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Kazik pisze:Widziałem na drogach dwa auta, które używały długie jako dzienne - oczywiście nie wiem jak w tych konkretnych przypadkach było to rozwiązane (na jaką moc były ustawione), ale widoczność była OK.
Pierwsze produkcyjne audi a8 d3, oraz a6 c6 miały w ten sposób rozwiązane światła dzienne. Jednak samochody te posiadają na swoich kloszach wszystkie stosowne oznaczenia.

Poniżej przykład takiej homologacji z reflektora z audi a6 c6.
Obrazek

Jednak, jak sama homologacja wskazuje, światła dzienne realizowane sa w tym przypadku, poprzez żarówkę P21W, takie rozwiązanie jest znacznie tańsze, niż pakowanie kolejnego układu zasilającego PWM żarówki w reflektorze.

Większość, ludzi mylnie uznała to za żarówkę świateł drogowych, ponieważ wersje bez oświetlenia ksenonowego posiadają w miejscu żarówki p21 standardowe h7. Nie spotkałem się by w koncernie VAG montowano światła dzienne z wykorzystaniem PWM, zanim przyszła moda na diody, stosowano dodatkowe żarówki w reflektorach, lub zaprzęgano do tej funkcji reflektory doświetlające zakręty (skoda).


Niemniej, pomysł jest dobry z jednego powodu. Światła drogowe świecą też do góry (oślepiają) a światła mijania jednak teoretycznie nie powinny. Dlatego jeśli chcemy z którychkolwiek świateł uczynić światła dzienne, to jak najbardziej drogowe nadają się do tego najlepiej - tylko nie można przesadzić by nie oślepiać.

Zastanowił bym się nad jeszcze jednym problemem, jeśli 40% idzie w żarówkę, to reszta w ciepło - co raczej skazuje układ bez solidnego chłodzenia na krótki żywot.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

...John pisze:Zastanowił bym się nad jeszcze jednym problemem, jeśli 40% idzie w żarówkę, to reszta w ciepło - co raczej skazuje układ bez solidnego chłodzenia na krótki żywot.
...John, PWM tak nie działa. Jeśli 40% mocy "idzie w żarówkę" to pozostałe 60% nie idzie nigdzie. Po prostu nie ma tych 60% :) Do odbiornika trafia tyle energii, ile dostarczy układ PWM. Różnica między mocą znamionową, a aktualnie dostarczaną przez sterownik nie jest zamieniana w ciepło, ponieważ po prostu nie jest nigdzie dostarczana.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Działanie PWM - w mega uproszczeniu, układ puszcza sygnały o różnej długości. Jak wiadomo żarówka potrzebuje ileś tam czasu aby zaświecić pełnym światłem. Dlatego, jeśli będziemy puszczać odpowiednio krótkie sygnały z odpowiednich odstępach czasu, włókno nie zdąży się nagrzać i będzie świecić mniejszą ilością światła.

Zalety świateł w długich - tanie, proste, dostępne dla każdego.

Wady - pomarańczowe światło, w słoneczny dzień praktycznie niewidoczne, nielegalność.
Pyra pisze:Witam
Zastanówcie się Panowie, co oznacza 30% mocy dla żarówki...
Po drugie: światła muszą mieć homologację DRL, ich rolę mogą spełniać światła mijania.

Pozdrawiam
Z tego co wiem DRL to wymysł chiński - Daytime Running Light a uznawana w EU homologacja na dzienne to RL.

Tylko że w mijania chyba jednak nie mogą spełniać tych wymagań - świecą one "w dół" pod kątem o ile się nie mylę 1,5 lub 1,7% a dzienne mają kąt chyba 45% licząc od ogniska lustra.
ILPT
marekwoj
Posty: 487
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 14:40
Lokalizacja: Jaktorów (k. Żyrardowa)

Post autor: marekwoj »

Miałem takie coś (własnej produkcji) w samochodzie, jeździłem tak jakieś 2 lata mijając nie raz policję z radarem i nigdy nikt się nie przyczepił. Nie pamiętam już dokładnie ile % mocy szło, wydaje mi się że około 20W na żarówkę. Światło nie było białe jak na 100% mocy, ale nie było tak źle z kolorem, w starych samochodach z kiepską instalacją nie jest wcale lepsze :mrgreen:

Nikogo nie namawiam, bo na 100% to nielegalne, ale jest to jakaś alternatywa dla dziennych. Gdyby nie to, że teraz mam inny samochód (nie ma H4) to pewnie nadal bym tak jeździł.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Rodzaj żarówki nie ma tutaj znaczenia - podłączasz się pod długie i na jedno wychodzi.
ILPT
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

greg pisze:
...John pisze:Zastanowił bym się nad jeszcze jednym problemem, jeśli 40% idzie w żarówkę, to reszta w ciepło - co raczej skazuje układ bez solidnego chłodzenia na krótki żywot.
...John, PWM tak nie działa. Jeśli 40% mocy "idzie w żarówkę" to pozostałe 60% nie idzie nigdzie. Po prostu nie ma tych 60% :) Do odbiornika trafia tyle energii, ile dostarczy układ PWM. Różnica między mocą znamionową, a aktualnie dostarczaną przez sterownik nie jest zamieniana w ciepło, ponieważ po prostu nie jest nigdzie dostarczana.
Kurcze słaby ze mnie specjalista. Ale ponieważ kombinowałem z takimi układami zawsze miałem problem z ciepłem. Jak w google wpiszemy frazę "regulator pwm" to są wyposażone w radiatory, ale widocznie wydzielają to ciepło podczas pracy, niezależnie od sygnału pwm. Fakt - źle sobie to wytłumaczyłem, bo się po prostu na tym nie znam.


Ja z tym kombinowałem, ponieważ mam bi-ksenon, a nie chciałem dokładać do auta dodatkowych punktów świetlnych, bo mnie się to nie podoba. Najprostsze i najskuteczniejsze było rozwiązanie z żarówką p21W. Jednak, gdybym miał standardowy reflektor z tanią żarówką w środku, nawet bym się nie zastanawiał, czy potrzebuje jeszcze DRL - nie widzę w tym sensu.
marekwoj
Posty: 487
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 14:40
Lokalizacja: Jaktorów (k. Żyrardowa)

Post autor: marekwoj »

skaktus pisze:Rodzaj żarówki nie ma tutaj znaczenia - podłączasz się pod długie i na jedno wychodzi.
Teoretycznie masz rację, ale przy H4 na oko nie widać czy mam włączone światła mijania, czy długie na pół gwizdka. Przy H7 od razu widać, że świecę długimi :razz:
ODPOWIEDZ