
No i ta pewność co do binu-zadziwiająca....
Generalnie całkowicie się z Tobą zgadzam, z jednym zastrzeżeniem: z taką wiązką jak na obrazku po lewej nie masz szans na zauważenie pieszych włażących na jezdnię... Nie wykonasz też bezpiecznie skrętu o 90 stopni ani nie pomyszkujesz w terenie. Osobiście uważam, że rozkład taki, jak w lampach samochodowych jest optymalny dla każdego pojazdu w ruchu ulicznym. Soczewka, o której piszesz to półśrodek, ale i tak macz beter, niż cała reszta.Snozer pisze:Witam wszystkich
Latarki jakie kolega Bocian robi są bardzo ciekawe. Ze względu na rozwój i wzrost strumienia emitowanego przez latarki proponuję zacząć się zastanawiać nad optyką. Nie jest tajemnicą że przy zastosowanym systemie optycznym mamy doczynienia ze zjawiskiem olśnienia oślepiającego.Osoba naprzeciw jadąca rowerem lub samochodem może wpaść do rowu lub wjechać na drzewo a pieszy się przewrócić. Dodatkowo dochodzi problem maksymalnej dozwolonej luminancji powierzchni świecącej. W samochodach światła przechodzą homologacje a potem są badane za każdym razem przy przeglądach. Dlatego też ostatnio lepsi producenci oświetlenia rowerowego homologują latarki rowerowe do ruchu miejskiego. Polecam gdzieś pożyczyć i przeczytać Samochodowa technika świetlna Wojciech Żagana i Janusza W. Mazur.
[ Dodano: 26 Maj 2010, 03:00 ]
W załączniku przesyłam jak powinny mniej więcej świecić światła. Jak widać światło samochodowe świeci na pobocze aby oświetlać znaki i ewentualnie pieszych by było ich widać. Najważniejsza jest jednak linia pozioma odcinająca poniżej horyzontu. Powoduje że nie świecimy innym po oczach.
[ Dodano: 26 Maj 2010, 03:04 ]
Polecam koledze Bocianowi soczewki typu LXP RECTANGULAR. Sam buduję latarkę jak tylko dostanę soczewkę.
Pozdrawiam
No nie wiem, 30-40km/h to nie tak znowu wolniej, co? Jak myślisz? A znam takich, co jeżdżą znacznie szybciej... Myślisz, że jazda w "świetlistym tunelu", który proponujesz, im na pewno wystarczy? Ilość światła rozproszonego na boki może się jednak okazać niewystarczająca, szczególnie gdy spadnie MZW, bo jest np. mgła. Zapewnienie kontrastu większego, niż krytyczny może być w takiej sytuacji niemożliwe.Snozer pisze:Długo mnie nie było ale postaram się odpowiedzieć czemu dla prawidłowego oświetlenie rowerów mamy sytuację po lewej a nie po prawej stronie rysunku.
[...]
Odnośnie widoczności znaków i pieszych należy również pamiętać że każde lampa rozprasza w jakimś stopniu światło. Więc część światła zawsze idzie w górę i na bok. Myślę że przyjęto iż rowerzysta może dużo później zobaczyć znaki i pieszych niż kierowca gdyż jedzie wolniej, a taki sposób oświetlenia mu wystarczy.
Nie no, szacun, ja tam się zatrzymałem na trzeciej klasie podstawówki. Jak muszę dodać, to bez kalkulatora ani ruszA i dziękuje kolego 'Hans Trans; że mnie doceniasz muszę tu jednak dodać że jestem specjalistą w Technice Świetlnej i takie też ma wykształcenie wyższe w tym kierunku
Hans Trans pisze: Nie no, szacun, ja tam się zatrzymałem na trzeciej klasie podstawówki. Jak muszę dodać, to bez kalkulatora ani rusz