Custom- czołówka 3xXP-G 1000lm

Oświetlenie montowane na głowie
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Wiesz, zadałem pytanie bo mogę się przecież czegoś nauczyć od kogoś, powłoki to trudny temat, HA III jest fajne ale kosztuje sporo ( nie raz koszt jednej większej latarki potrafi wynieść 150zl ( wraz z przesyłką ) w dodatku podczas procesu może dojść do zniszczenia elementu. Malowanie to alternatywa , nie jest to niestety idealne, ale wizualnie dobrze się prezentuje, malowanie tą gumową powłoką zapowiada się obiecująco jestem po pierwszych próbach i myślę że będę to stosował, całkiem odporne mechanicznie, wygląda ok i można to całkowicie zerwać bez śladów. Powłoki na alu to nie łatwy temat, sam zajmuje się wszystkim, projektowaniem, wykonaniem , malowaniem itd. to ogrom zajęć, jak dołożysz odpisywanie na wiadomości e-mail itp. to brakuje mi około 10h dziennie, niestety.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

marmez pisze:
midi pisze:Hej, jeśli znasz wieczne powłoki to podaj przykład jakiś.
Pozdrawiam.
:okoo: Hmm. Wiecznych oczywiście nie ma, ale wiele jest takich, które dobre kilkadziesiąt lat nie ulegają "biodegradacji". Choćby głupie lakiery samochodowe.
W ramach małego sprostowania - powłoki lakiernicze nakładane w fabryce samochodów są stosunkowo odporne na niektóre rodzaje uszkodzeń. Powłoki lakiernicze nakładane w warsztatach (także autoryzowanych itd) są już zdecydowanie mniej odporne. A i tak chciałbym zobaczyć jak powłoka z lakieru samochodowego wyglądałaby na latarce po miesiącu normalnego użytkowania - obawiam się, że zdecydowanie gorzej niż malowanie farbami o których mowa - po prostu byłaby cała popękana i odkruszona.... Nie licząc tego, że nie wiem czy dałoby się to położyć na aluminium ;) Tak więc wydaje mi się, że lakiery samochodowe to nie najlepsze porównanie. Ale mogę się zapewne mylić ;)
Pozdr.
Pikom
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

OK. Dzięki :)

Co do malowania aluminium, to się kompletnie nie znam, jedynie zdaję sobie sprawę z trudności, bo widziałem trochę odpadających powłok.

Nie zawracam więcej głowy :wink:

Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Pikom pisze:W ramach małego sprostowania - powłoki lakiernicze nakładane w fabryce samochodów są stosunkowo odporne na niektóre rodzaje uszkodzeń.
Nie zupełnie tak jest ,aktualnie stosowane lakiery samochodowe nie zawierają ołowiu - są na bazie wodnej ze względu na normy EU (podobnie jak RoHS) i stąd nie są odporne jak stare powłoki .

Szybko się rysują ,matowią itd . Jakość naprawy zależy od użytych technologii jeśli są zgodne z pierwotnymi to jakość lakieru jest taka sama a że większość kombinuje nie nakładając tyle warstw ile trzeba itd to inna sprawa - to Polska przecież :razz:
Ostatnio zmieniony czwartek 02 lut 2012, 22:07 przez krzycho_, łącznie zmieniany 1 raz.
elektroda.pl
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

marmez, spoko, nie zawracasz głowy, wszyscy się czegoś uczymy dyskutując... :)
Pozdr.
Pikom
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

A co powiecie o chlorokauczuku? Kiedyś kładłem coś takiego na ramę od gocarta i muszę przyznać, że się spisało. Fakt faktem powłoka nie jest piękna jak kolorowa anodyzacja, czy oksyda.
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Chlorokauczyk chyba nie bardzo sprawdzi się na latarce chyba żeby go położyć natryskowo.
Ostatnio zmieniony czwartek 02 lut 2012, 22:53 przez krzycho_, łącznie zmieniany 1 raz.
elektroda.pl
niktmnieniezna
Posty: 21
Rejestracja: sobota 31 paź 2009, 11:22
Lokalizacja: Mazuchówka

Post autor: niktmnieniezna »

hej. latarka dzisiaj do mnie dotarła.
jest prześwietna. mała, zgrabna, w miarę lekka i bardzo mocno świeci.
widząc ją wcześniej tylko na zdjęciach myślałem, że będzie dużo większa.
nie spada z głowy podczas biegania i podczas rąbania dziur w lodzie ;-)
jest wielkości małego petzla tikka jakiegośtam ale świeci milion razy mocniej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tery
Posty: 131
Rejestracja: niedziela 10 lip 2011, 10:58
Lokalizacja: wlkp

Post autor: tery »

Możemy prosić o zdjęcia ukazujące możliwości tego świecidełka?
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Dobre to porównanie z innymi latarkami. Bez tego też myślałem, że jest znacznie większa! :)
Liro
Posty: 289
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 07:08
Lokalizacja: Pólnoc

Post autor: Liro »

Powłoki które ja mam na swoich wyrobach są bardzo odporne! Reflektor intensywnie użytkowany w off-road zagnojony niby porysowany, po wyszorowaniu w wodzie z ludwikiem wygląda jak nowy! Zarzuciłem anodowanie itp. mimo ze taniej szybciej...
Co to dokładnie jest pozostaje tajemnicą wykonawcy powłok :roll:
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
sosnal
Posty: 35
Rejestracja: piątek 22 sty 2010, 22:46
Lokalizacja: krk

Post autor: sosnal »

niktmnieniezna pisze:hej. latarka dzisiaj do mnie dotarła.
Jak przetestujesz podziel się proszę info, jak świeci, ile czasu w poszczególnych trybach, jak z temperatura itd....
niktmnieniezna
Posty: 21
Rejestracja: sobota 31 paź 2009, 11:22
Lokalizacja: Mazuchówka

Post autor: niktmnieniezna »

Ile czasu świeci na poszczególnych trybach to nie wiem. Nie mam za bardzo czasu sprawdzać. Ale w trybie średnim wyświeciła około 4,5 godziny podczas dużego mrozu -18C i ogromne ilości pary. momentami widać było tylko na metr. lampka na czapce była cała oblodzona, tak, że temperatura lampki nie miała szans wzrosnąć. po takim świeceniu mogłem jeszcze zmienić tryb na maksymalny. ogniwo to ncr 3100mAh.
tryb maksymalny jest zupełnie nieprzydatny do świecenia pod nogi (zwłaszcza po śniegu), napraw quada czy szukania czegoś w warsztacie. ale sprawdza się np przy oświetleniu autka rc w nocy. nawet na 50-80 metrów.
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Tak wiec git, latarka przeszła chrzest bojowy :twisted: , łatwo nie miała . Właśnie kończę kolejna lampkę na głowę, zaprezentuję ja w kolejnym temacie.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Liro
Posty: 289
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 07:08
Lokalizacja: Pólnoc

Post autor: Liro »

Ragrastin pisze: Liro:
2 ogniwa z tyłu głowy - zapomnij to jest przesada, mam tak w obecnej i planuje wymienić 90% właśnie z tego powodu.
Znaczy za ciężkie? A z czego masz zrobioną obudowę?
Nie testowałem takiego zestawu ale wydaje mi się że nie powinny być cięższe od 3xAA a taki zestaw jest akceptowalny.
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
ODPOWIEDZ