lampka z Lidla

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Fraxinus
Posty: 46
Rejestracja: niedziela 02 gru 2007, 15:24
Lokalizacja: TL

lampka z Lidla

Post autor: Fraxinus »

Widzieliście ten wynalazek:
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl ... _20821.htm ?
Kupiłem 2 sztuki na reflektorki a`la IQ-tec z myślą przerobienia ich na jakieś porządne światełko. Z lampki dało się je łatwo wyłuskać. Lampka oczywiście świeci dosyć słabo, ale reflektor skupia ładnie. Zastanawiam się, czy MC-E byłoby odpowiednie z tym ref. ? Czy nie porobią się kratki? Nie mam takiej wolnej diody do wypróbowania, gdyby ktoś spróbował byłbym wdzięczny. XR-E jest w porządku, tylko trochę mało światła... Fabrycznie siedzi w tej lampie jakaś maluśka no name, wielkości XP-G tylko z mniejszym chipem. Lampka spełnia niemieckie normy - tak pisze na opakowaniu - więc jest przyjazna użytkownikom drogi z naprzeciwka :-) Próbuje ktoś oprócz mnie podobnego rozwiązania? Zamierzam ją zasilać tradycyjnie z dynamo. Wprawdzie z reflektora Sigmy Smilux z MC-E jestem całkiem zadowolony, ale może ten typ będzie lepszy?

--
Pozdrawiam,
Grzesiek
Tomeqp
Posty: 954
Rejestracja: niedziela 22 lis 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Re: lampka z Lidla

Post autor: Tomeqp »

Fraxinus pisze:Widzieliście ten wynalazek:
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl ... _20821.htm ?
Tak. :wink:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=68779

Będziesz miał problemy z chłodzeniem przy większej mocy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Hmm , o MC-E zapomni - usmażysz i leda i obudowę szybko :|

W oryginale jest tam XP-C , można wymienić na XP-G - będzie więcej światła przy tym samym prądzie .
elektroda.pl
Awatar użytkownika
zgf1
Posty: 185
Rejestracja: poniedziałek 19 kwie 2010, 18:39
Lokalizacja: Zywiec

Post autor: zgf1 »

Hmm moze moderator moglby polaczyc oba tematy aby nie pisac w dwoch?

Ja tez zastanawiam sie nad przerobka, w sumie ilosc swiatla jest jak dla mnie ok, ale jednak uzywanie NIMH to dla mnie kompletne nieporozumienie, chcialbym przerobic lampke na zasilanie z 18650, nie musza one byc wewnatrz, aku chce miec w zewnetrznej torbie por rura laczaca siodelko z kierownica.

Mysle tez z z tego samego zrodla zasilac tylna lampke, do tego przetwornica na 5V i miec zasilanie telefonu (licznik gps, nawigacja itp).

Marzy mi sie wszystko z jednego zrodla, do tego w przyszlosci pradnica w piascie do ladowania akumulatorow np w dzien czy podczas zjazdow z gor.
Fraxinus
Posty: 46
Rejestracja: niedziela 02 gru 2007, 15:24
Lokalizacja: TL

Post autor: Fraxinus »

Dzięki za opinie, z chłodzeniem nie będzie problemu gdyż zamierzam użyć z tej lampy tylko reflektora, reszta będzie konstrukcją autorską :-) Byłoby to coś podobnego jak w tym temacie:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1916

zgf1- otworzyć obudowę możesz przy pomocy noża, jak zacznie trzeszczeć i zrobi się szczelinka to możesz dalej użyć karty, całość jest sklejona i po ew. tuningu trzeba będzie czymś ponownie skleić. Rozłożyłem dziś drugi egzemplarz - też nie było pasty. Radiator robi się wprawdzie trochę ciepły (jakiś kontakt jest), ale pasta będzie bardzo wskazana.
Myślę też, że zasilanie tylnej lampy przez jakiś kabelek to niepotrzebna komplikacja. Co innego dynamopiasta, nie wyobrażam sobie teraz rowerowania nocą z innym zasilaniem :-)
Mogę zrobić kilka fotek wnętrzności lampy, ale jak otworzysz to sam zobaczysz, chyba, że nie, to wieczorem wkleję. To co się grzeje za przełącznikiem, to radiator od czegoś z symbolem JR3610-21 - ten jest na silikonie termopzewodzącym i grzeje tak, że trudno dotknąć.
Awatar użytkownika
zgf1
Posty: 185
Rejestracja: poniedziałek 19 kwie 2010, 18:39
Lokalizacja: Zywiec

Post autor: zgf1 »

Jak mozesz zrob kilka fotek, bede wiedzial czy jest sens rozkrecac to.

A wlasnie powiedz mi skoro masz dynamo w piascie, obciazenie go np 1-2A daje zauwazalny opor podczas jazdy po prostym/pod gorki? Jak to jest z tymi pradnicami?

Hmm skoro tak to sie grzeje to warto chyba tam zagladnac, tymbardziej, ze moja lampka podczas jazdy jest praktycznie zimna....
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Ja jestem bardzo ciekawy jaki tam jest driver , pokażcie foty środka :)
elektroda.pl
Fraxinus
Posty: 46
Rejestracja: niedziela 02 gru 2007, 15:24
Lokalizacja: TL

Post autor: Fraxinus »

3 zdjęcia wnętrza lampki dołożyłem tu:
https://picasaweb.google.com/esenc111/Rowery
Co do dynamopiasty, można z niej wycisnąć max 500 mA więc dobrze by było połączyć w szereg kilka struktur, dlatego zależy mi na MC-E. Trochę wyników pomiarów znajdziesz w tym dziale w temacie o przetwornicy do dynamo autorstwa EdiegoM. A dokładniej tu:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=890
ODPOWIEDZ