pomoc w zidentyfikowaniu Leda

dane techniczne, zdjęcia i ciekawostki o diodach świecących
krzsyu
Posty: 4
Rejestracja: środa 30 sty 2008, 20:51

pomoc w zidentyfikowaniu Leda

Post autor: krzsyu »

Dlugo chodzilo mi po glowie aby w aucie zrobic swiatla przeciwmgielne na Ledach mocy, i dzisiaj znalazlem cos takiego. Czy orientujecie sie moze jakie Ledy są poupychane na tym trzonku? http://www.tecrico.com/en/ProductList.asp?SortID=9
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

po pierwsze-witaj
po drugie-fotek jest tam kilka, umiesc zdjecie u nas na forum, to, o ktore ci chodzi...
krzsyu
Posty: 4
Rejestracja: środa 30 sty 2008, 20:51

Post autor: krzsyu »

Juz sie przywitalem:) Dzieki za sugestie, lepiej byc upomnianym przez jednego uzytkownika niz przez kazdego z forum po kolei :)

Chodzi mi o cos takiego http://www.tecrico.com/en/ProductView.asp?ID=556 czy to ma w ogole sens?
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

Hmm, po pierwsze na naszym forum Bocian juz opisywal swoje swiatla przeciwmgielne-moze od tej lektury zacznij.
Te diodki dalo by sie znalezc ale pewnie nie grzesza wydajnościa swietlna....skoro na co dzien ich nie uzywamy :mrgreen:
Myslales o zrobieniu swiatel przeciwmgielnych od podstaw czy o przerobieniu jakiejs gotowej konstrukcji?Ta druga byla by moze o tyle lepsza, ze np. mial bys na niej naklejke z homologacja, haha-Bocianowi ten szczegol zaoszczedzil mandatu :wink:
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Moim zdaniem szczerze pomysł jest bez sensu. Po pierwsze chcesz wymieniać wkłady świateł przeciwmgielnych, których czas i okoliczności stosowania są stosunkowo rzadkie (sytuacje na drodze mgła/deszcz, w mieście mandat za nie). Po drugie co by nie mówić to akurat światła przeciwmgielne muszą być barwy ciepłej. Taka już natura oka, kontrastowość pobocza w danej temp., że jednak moim zdaniem najlepiej sprawdzi się tu żarówka. Ciepłe, wydajne diody są niestety jeszcze bardzo drogie i jakoś nie widzę ich aplikacji w reflektorze samochodowym bez jego generalnej przeróbki. To co pokazałeś to jeden Power LED na górze zasilany pewnie ~300mA (gabaryty radiatora, zero chłodzenia aktywnego) i do okoła 4,5 diod PLCC niskiej mocy (kilkadziesiąt mA max). No nie ma siły, więcej tam mocy nie wydzielisz żeby tego nie usmażyć (jeden wielki piekarnik). Moim skromnym zdaniem szkoda czasu i kasy. Lepiej zrobić światełka do jazdy dziennej (często używasz, osiągasz żądany efekt, i rogal na gębie jak widzisz rozdziawione paszczyska w mieście jak przejeźdzasz :wink:)

PS. Małe info na temat diodek PLCC marki Edison-Opto
http://www.edison-opto.com.tw/products_detail.asp?category=1&cno=92
Te na fotce po bokach wyglądają baaardzo podobnie :wink:
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
pawelsz
Posty: 1706
Rejestracja: wtorek 13 lis 2007, 11:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawelsz »

racja Boćku
LEDy we mgle są do bani a używa ich się rzadko- więc po co zmieniać na coś gorszego ?
Bozie- jak mnie wnerwiają oszołomy jeżdżące na przeciwmgielnych w jasną i czystą noc, a i w dzień się zdarza - jestem za ich maksymalnym tępieniem !!
krzsyu
Posty: 4
Rejestracja: środa 30 sty 2008, 20:51

Post autor: krzsyu »

No to juz mnie wyleczyliscie z ledow, faktycznie prawda jest taka ze nizsza temperatura swiatla, najlepiej chyba dobrze żółte - sprawdzają się we mgle. Juz gdzies czytalem o uzyciu power ledow do jazdy dziennej. Może skusze sie na taka przeróbke.
tadeusz p.
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 11 lut 2008, 19:25
Lokalizacja: południe

Post autor: tadeusz p. »

Nadmienie że wszystkie elementy świetlne które są używane w samochodzie mają mieć atest,więc ja tu nie widze dowolności żródła światła.
Pzd. Tadeusz
ODPOWIEDZ