I udało się. Nowe oświetlenie w rowerze. HID 35W.
I udało się. Nowe oświetlenie w rowerze. HID 35W.
Wykorzystując palnik D2S i przerobioną trochę oprawę reflektora drogowego wykonałem oświetlenie do roweru Palnik, przetwornica (chinskiej firmy) oraz reflektor pochodzą z serwisu aukcyjnego. Akumulator już miałem od poprzedniej wersji oświetlenia na reflektorku halogenowym.
Akumulator i włącznik:
Spot uzyskany w odległości 1m przy ustawieniach: 1/1600 F2.8 ISO100
Akumulator i włącznik:
Spot uzyskany w odległości 1m przy ustawieniach: 1/1600 F2.8 ISO100
Dlaczego ma być niebezpieczne? 25kV występuje przy zapłonie. W czasie pracy jest ok. 85V. Jak pogorszy się jakość izolacji to conajwyżej utlenia się styki/przewody. Niebezpieczny jest przepływ prądu o dużym natężeniu. Żeby do tego doszło musiałbym złapać oba przewody naraz i jednocześnie musiałby ktoś odpalić lampę.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Androot, dawno Cie nie było, fajnie, że wróciłeś
Tak się włąśnie zastanawiałem czy po twoich ostatnich pytaniach i zainteresowaniu HIDem wrócisz właśnie z czymś takim, no i proszę
Podaswz torszkę więcej szczególów technicznych?Pobór oprądu, czas działania, ta fotka mi niewiele mówi, ale gdybys tak w terenie machnał, porównując do czegos innego-było by fajnie
Miałeś jakieś kłopoty z uruchomieniem?
jakie?
Tak się włąśnie zastanawiałem czy po twoich ostatnich pytaniach i zainteresowaniu HIDem wrócisz właśnie z czymś takim, no i proszę
Podaswz torszkę więcej szczególów technicznych?Pobór oprądu, czas działania, ta fotka mi niewiele mówi, ale gdybys tak w terenie machnał, porównując do czegos innego-było by fajnie
Miałeś jakieś kłopoty z uruchomieniem?
jakie?
Jak mam coś ciekawego do pochwalenia się to zaglądam na forum
Nie mierzyłem parametrów przetwornicy. Obecnie zasilam to z akumulatora żelowego 12V 7Ah. W przyszłości zastąpią go akumulatory Li-ion (już kupione).
Jeśli chodzi o zdjęcia w terenie to na pewno zrobię i wrzucę tutaj. Można sobie wyobrazić jak świeci - to po prostu pojedyńcze, xenonowe światła długie z samochodu.
Oprawka reflektora jest firmy Wessem i była pod żarówkę halogenową H3. Przerobiłem trochę mocowanie i wpiąłem palnik który ma podstawkę H1.
Trochę zabawy było z ustaleniem głębokości wsunięcia palnika w odbłyśnik, ale wyszło to dość dobrze.
Światło nie oślepia zbytnio. Starałem się skierować je ku ziemi.
Widoczny na zdjęciu włącznik był wcześniej ściemniaczem PWM do halogena (też mojej konstrukcji Zmieniłem program w mikrokontrolerze i teraz działa tak:
1. Po naciśnięciu górnego przycisku załącza się światło i dioda (dwukolorowa) świeci na zielono. Jeśli napięcie na akku jest niższe od 9V to nie da się załączyć i dioda zaświeca się na czerwono na kilka sekund.
2. Po naciśnięciu dolnego przycisku lampa wyłącza się.
3. Jeśli napięcie na akumulatorze po 15s od włączenia (czyli minie największy pobór prądu przetwornicy) spadnie poniżej 9V lampa gaśnie i zaświeca się dioda czerowna (kilka sek).
Mocowanie jest dosyć solidne (nadruk Cateye) i pochodzi od przedniego albo tylnego wspornika odblasku rowerowego. W czasie nierówności na drodze (u nas to normalne) lampa i snop światła trochę się kołysze, ale dzięki temu jest zapewniona amortyzacja lampy.
Nie mierzyłem parametrów przetwornicy. Obecnie zasilam to z akumulatora żelowego 12V 7Ah. W przyszłości zastąpią go akumulatory Li-ion (już kupione).
Jeśli chodzi o zdjęcia w terenie to na pewno zrobię i wrzucę tutaj. Można sobie wyobrazić jak świeci - to po prostu pojedyńcze, xenonowe światła długie z samochodu.
Oprawka reflektora jest firmy Wessem i była pod żarówkę halogenową H3. Przerobiłem trochę mocowanie i wpiąłem palnik który ma podstawkę H1.
Trochę zabawy było z ustaleniem głębokości wsunięcia palnika w odbłyśnik, ale wyszło to dość dobrze.
Światło nie oślepia zbytnio. Starałem się skierować je ku ziemi.
Widoczny na zdjęciu włącznik był wcześniej ściemniaczem PWM do halogena (też mojej konstrukcji Zmieniłem program w mikrokontrolerze i teraz działa tak:
1. Po naciśnięciu górnego przycisku załącza się światło i dioda (dwukolorowa) świeci na zielono. Jeśli napięcie na akku jest niższe od 9V to nie da się załączyć i dioda zaświeca się na czerwono na kilka sekund.
2. Po naciśnięciu dolnego przycisku lampa wyłącza się.
3. Jeśli napięcie na akumulatorze po 15s od włączenia (czyli minie największy pobór prądu przetwornicy) spadnie poniżej 9V lampa gaśnie i zaświeca się dioda czerowna (kilka sek).
Mocowanie jest dosyć solidne (nadruk Cateye) i pochodzi od przedniego albo tylnego wspornika odblasku rowerowego. W czasie nierówności na drodze (u nas to normalne) lampa i snop światła trochę się kołysze, ale dzięki temu jest zapewniona amortyzacja lampy.
Ja też miałem się zabrać za konstrukcję latarki HID, kupiłem zestaw z allegro o temperaturze barwy 4300,jak zestaw przyszedł pomyślałem że w sumie mogę dla próby zamontować to w swoim aucie ( mam światła soczewkowe więc się nadaje ) i wiecie co już ich z tamtąd nie wyjąłem, teraz dopiero widzę w nocy gdzie jadę, naprawdę za takie pieniądze ( dałem 230zł) nie spodziewałem się takiego efektu. Nic projekt przesunie się w czasie ale pewnie powstanie niebawem, mam dwa halogeny soczewkowe i wiem jak je wykorzystać.
Androot, masz kawał lampy na rowerku, samochody poczują respekt przed tobą jak zobaczą takie światełko w lusterku, niezła robota i super pomysł, napisz ile czasu może to świecić na tym akumulatorze, ile pobiera prądu z aku.
Pozdrawiam
Androot, masz kawał lampy na rowerku, samochody poczują respekt przed tobą jak zobaczą takie światełko w lusterku, niezła robota i super pomysł, napisz ile czasu może to świecić na tym akumulatorze, ile pobiera prądu z aku.
Pozdrawiam
A świeci sobie tak:
0,5sek F2.8 ISO100
1/5sek F2.8 ISO100
1/5sek F2.8 ISO100
1/30sek F2.8 ISO100
Mogę powiedzieć, że na 3 pierwszych zdjęciach wygląda to tak jak ja to widziałem. Było ciemno jedynie światła w oddali (park AWF w Krakowie).
http://pl.youtube.com/watch?v=xq0tsrRJRpk
0,5sek F2.8 ISO100
1/5sek F2.8 ISO100
1/5sek F2.8 ISO100
1/30sek F2.8 ISO100
Mogę powiedzieć, że na 3 pierwszych zdjęciach wygląda to tak jak ja to widziałem. Było ciemno jedynie światła w oddali (park AWF w Krakowie).
http://pl.youtube.com/watch?v=xq0tsrRJRpk
Ostatnio zmieniony poniedziałek 11 lut 2008, 21:58 przez androot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Poboru prądu nie udało mi się pomierzyć bo moje przewody do multimetru mają zbyt dużą rezystancję i przetwornica wariuje. Musiałbym wziąść jakiś rezystor jako bocznik i pomierzyć.
Poniżej obiecane zdjęcia HID'a w porównaniu z moja latarka na 1xCree przy 1A (ok. 170lm).
HID:
Latarka LED Cree:
Poniżej obiecane zdjęcia HID'a w porównaniu z moja latarka na 1xCree przy 1A (ok. 170lm).
HID:
Latarka LED Cree:
Ostatnio zmieniony czwartek 14 lut 2008, 14:51 przez androot, łącznie zmieniany 1 raz.
Nono gratuluje udanego projektu... Przedstaw jak to wyglada jesli chodzi o koszty oraz gdzie mozna nabyc czesc do tekiego oswietlenia rowerowego Z checia przy jakiejs wolnej gotówce zrobil bym sobie xenoa do roweru;)
EDC: Nitecore Sens Mini CR2
Backup: Fenix PD12 CR123
Czołówka: Fenix HP05
Thrower: SkyRay KING
Rower: Nitecore P25 Smilodon
Backup: Fenix PD12 CR123
Czołówka: Fenix HP05
Thrower: SkyRay KING
Rower: Nitecore P25 Smilodon