O zgrzewarkach...
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
Witam
Przewód 35mm2 elektrody 8mm miedź napięcie jałowe 2,7V i prąd na zwarciu 1220A.
Zgrzewy idealne przy 20ms i blaszce 0.15mm nie przebarwione przy próbie zerwania zostają dziurki.Ale już przy podwójnej grubości dwa razy 0,15mm czyli 0,3mm już nie daje rady nawet na podwójnym zgrzewie 40ms na 40ms prąd na cęgach pokazuje ok 600A. Blaszki przegrzane przebarwione i nie łapią do baterii.
Moje pytanie do fachowców czy można zgrzewać pojedynczo i dogrzewać następną blaszkę czy trzeba od razu dwie. Bo jeśli nie potrzeba to nie będę już kombinował z podnoszeniem napięcia.
Moim zdaniem spokojnie możesz zgrzewać po jednej warstwie. Przynajmniej ja tak robię. W końcu zazwyczaj są to najwyżej dwie blaszki. Nie widzę przeciwwskazań.
Nawet nie kojarzę, by jakiś producent zgrzewarkach 3 warstwy na raz, liczę tutaj baterie jako pierwsza warstwę. Producenci zazwyczaj mają blaszki idealnie dopasowane kształtem do konkretnej baterii i mają tylko jedną warstwę blaszek. Ale my jako amatorzy spokojnie możemy sobie druga blaszkę do pierwszej przygrzać na raty.
Nawet nie kojarzę, by jakiś producent zgrzewarkach 3 warstwy na raz, liczę tutaj baterie jako pierwsza warstwę. Producenci zazwyczaj mają blaszki idealnie dopasowane kształtem do konkretnej baterii i mają tylko jedną warstwę blaszek. Ale my jako amatorzy spokojnie możemy sobie druga blaszkę do pierwszej przygrzać na raty.
Ostatnio zmieniony niedziela 04 lis 2018, 19:13 przez marmez, łącznie zmieniany 1 raz.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Te oczka to chyba aluminium, ale skoro taki prąd to chyba nie powinny mieć wpływu na efekt? Myślałem że elektrody mosiężne jakieś ale doczytałem że miedź. Ja przy 2.6V 35mm2 i 1kA w zwarciu (nie mierzyłem faktycznego prądu zgrzewu ani czasu, miałem analogowy timer) zgrzewałem 2x 0.75 i to porządnie. 2x 1mm już nie szło. Do baterii nie próbowałem, ale może prąd Ci ucieka blaszką zamiast iść baterią? Rozsuń elektrody dalej od siebie, może blaszki trzeba delikatnie nacinać jak ma to miejsce w fabrycznych rozwiązaniach? Może docisk za słaby jeśli chcesz zgrzać dwie blaszki jednocześnie do jednej baterii?
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
Ja cały czas jestem pod wrażeniem 2kA Joona. Jak dla mnie na razie nieosiągalne.
Cały czas ją modernizuje. Teraz kupiłem dłuższy przewów 35mm2 i udało mi się przeciągnąć go trzy pełne koła a napięcie mam 3,3V i prąd 1,2kA. Testowane bez sterownika. Jeszcze nie miałem czasu na robienie zgrzewów.
Z rzeczy istotnej mam spadek napięcia w gniazdku z 238 na 218V przy pełnym zwarciu jest to 10%. Zastanawiam się jak to wyeliminować i czy się da. I lutuje przewód do MOTa. Pewnie to lutowanie też ogranicza prąd.
Cały czas ją modernizuje. Teraz kupiłem dłuższy przewów 35mm2 i udało mi się przeciągnąć go trzy pełne koła a napięcie mam 3,3V i prąd 1,2kA. Testowane bez sterownika. Jeszcze nie miałem czasu na robienie zgrzewów.
Z rzeczy istotnej mam spadek napięcia w gniazdku z 238 na 218V przy pełnym zwarciu jest to 10%. Zastanawiam się jak to wyeliminować i czy się da. I lutuje przewód do MOTa. Pewnie to lutowanie też ogranicza prąd.
Spadku za bardzo nie wyeliminujesz. Możesz jedynie użyć gniazdka bliżej rozdzielnicy połączonego grubszym kablem, tzn w sumie standardowym 2.5mm2. Masz tam jakieś max 18A na pierwotnym tak? Zakłada się max do 10A na 1mm2, zwykłe gniazdka są przystosowane do 16A, i taki kabel jest też przystosowany do 16A i powinno to współpracować. Jeśli tak jest i nadal masz spadek to występuje on pewnie jeszcze przed rozdzielnicą i z tym już nic nie zrobisz. Ale te 10% nie powinno też mieć jakiegoś dużego wpływu na zgrzewy.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
Tak do końca nie wiem. Od puszki do gniazda prowadziłem 2,5mm2 ale z rozdzielki do puszki nie wiem. Zależy mi tylko aby zgrzać 0,2mm do baterii jak to uzyskam to mi wystarczy.
I tak po modernizacjach mam 1220A a nie 800 jak wcześniej i z 2,7V mam 3,3V. Teraz czekam na taśmę kaptonową i blaszki niklowe 0,2. Jak zgrzeję to fajnie jak nie jeszcze spróbuje zdjąć izolacje i owinąć kaptonową, przewinąć jeszcze jeden zwój aby podnieść napięcie.
I tak po modernizacjach mam 1220A a nie 800 jak wcześniej i z 2,7V mam 3,3V. Teraz czekam na taśmę kaptonową i blaszki niklowe 0,2. Jak zgrzeję to fajnie jak nie jeszcze spróbuje zdjąć izolacje i owinąć kaptonową, przewinąć jeszcze jeden zwój aby podnieść napięcie.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
I mam problem ponieważ po kilkunastu strzałach nie mam powtarzalnych zgrzewów.
Nie mogę zgrzać blaszki 0,15. Pierwsze zgrzewy idealne czas 20ms po kilkunastu już kaplica.
Co to może być sterownik? Mam problem zgrzać pakiet 5s2p z podwójnymi blaszkami.
Napięcie jałowe 4V prąd 3,26. Przy zwarciu 28A na 230v i 1233A na elektrodach.
Tu wydaje się wszystko prawidłowe, przewód 35mm2 bez izolacji oklejony taśmą kaptonową.
Sterownik od emsitech. Wszystkie testy robione bez sterownika ponieważ na czasie ponad 1s na sterowniku zrywa bezpiecznik 10A. Dodam też że nie mogę dogrzać blaszki 0,2m niklowej do baterii tylko 0,15.
Doradzicie coś?
Nie mogę zgrzać blaszki 0,15. Pierwsze zgrzewy idealne czas 20ms po kilkunastu już kaplica.
Co to może być sterownik? Mam problem zgrzać pakiet 5s2p z podwójnymi blaszkami.
Napięcie jałowe 4V prąd 3,26. Przy zwarciu 28A na 230v i 1233A na elektrodach.
Tu wydaje się wszystko prawidłowe, przewód 35mm2 bez izolacji oklejony taśmą kaptonową.
Sterownik od emsitech. Wszystkie testy robione bez sterownika ponieważ na czasie ponad 1s na sterowniku zrywa bezpiecznik 10A. Dodam też że nie mogę dogrzać blaszki 0,2m niklowej do baterii tylko 0,15.
Doradzicie coś?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 19 lis 2018, 05:56 przez Robert_76_pl, łącznie zmieniany 1 raz.