Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Jest to kolejna bardzo dobra alternatywa dla iChargera 106B+ wraz z Turnigy Reaktorem. W sumie to po za malowaniem obudowy, Antimatter jest dosłownie identyczna jak Reaktor. Być może wyszła z tej samej fabryki?
Kilka zdjęć dla porównania z iChargerem:
Jak widać jest to niemal perfekcyjny klon a różnice jest znaleźć ciężko. Ładowarka ma ten sam procesor i prawdopodobnie używa tego samego wsadu co oryginał a jedyną zmienioną rzeczą jest nazwa wyświetlana na ekranie powitalnym. Po za tym całe menu i całe funkcjonowanie jest identyczne kropka w kropkę.
Sprawdzenie kalibracji fabrycznej - wszystko w jak najlepszym porządku:
W zestawie brakuje kabelka USB i sensora temperatury, a sensor od iChargera nie pasuje - musiałem lekko podpiłować gniazdo:
Pomęczyłem też ładowarkę pod pełnym obciążeniem i mogę śmiało stwierdzić że ma ona dużo sprawniejsze chłodzenie niż oryginał. iChargera po pół godziny nie szło dotknąć. Tutaj temperatura jest dużo niższa bo nie parzy, spód jest gorący (50°C) ale górę normalnie można dotknąć:
Sprawdziłem praktycznie wszystkie funkcje, również rozładowanie z zewnętrzym opornikiem:
Ładowarka pod żadnym względem nie jest gorsza od oryginału. Jest za to znacznie tańsza bo ponad dwukrotnie.
iCharger 106B+ u polskiego dystrybutora kosztuje 440zł razem z dostawą.
Charsoon Antimatter można dostać na BG za 49$ z darmową wysyłką, więc jest to jakieś 201zł na dzień dzisiejszy, po za tym można jeszcze dowalić jakiś kupon.
Również Turnigy Reaktor dostępna w HK nie jest dla niej konkurencją, bo choć kosztuje 47$, to za dostawę trzeba dodatkowo zapłacić ponad 12$.
Zapraszam też na nieco szerszą recenzję Charsoon Antimatter na mojej stronie, wraz z opisem funkcji i obsługą.
Kilka zdjęć dla porównania z iChargerem:
Jak widać jest to niemal perfekcyjny klon a różnice jest znaleźć ciężko. Ładowarka ma ten sam procesor i prawdopodobnie używa tego samego wsadu co oryginał a jedyną zmienioną rzeczą jest nazwa wyświetlana na ekranie powitalnym. Po za tym całe menu i całe funkcjonowanie jest identyczne kropka w kropkę.
Sprawdzenie kalibracji fabrycznej - wszystko w jak najlepszym porządku:
W zestawie brakuje kabelka USB i sensora temperatury, a sensor od iChargera nie pasuje - musiałem lekko podpiłować gniazdo:
Pomęczyłem też ładowarkę pod pełnym obciążeniem i mogę śmiało stwierdzić że ma ona dużo sprawniejsze chłodzenie niż oryginał. iChargera po pół godziny nie szło dotknąć. Tutaj temperatura jest dużo niższa bo nie parzy, spód jest gorący (50°C) ale górę normalnie można dotknąć:
Sprawdziłem praktycznie wszystkie funkcje, również rozładowanie z zewnętrzym opornikiem:
Ładowarka pod żadnym względem nie jest gorsza od oryginału. Jest za to znacznie tańsza bo ponad dwukrotnie.
iCharger 106B+ u polskiego dystrybutora kosztuje 440zł razem z dostawą.
Charsoon Antimatter można dostać na BG za 49$ z darmową wysyłką, więc jest to jakieś 201zł na dzień dzisiejszy, po za tym można jeszcze dowalić jakiś kupon.
Również Turnigy Reaktor dostępna w HK nie jest dla niej konkurencją, bo choć kosztuje 47$, to za dostawę trzeba dodatkowo zapłacić ponad 12$.
Zapraszam też na nieco szerszą recenzję Charsoon Antimatter na mojej stronie, wraz z opisem funkcji i obsługą.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 05 lut 2017, 21:25
- Lokalizacja: lublin
Kuponów nie znam ale możesz z GA mieć 7% i zbić punktami.
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Wyszło mi za nią 170 PLN minus 7% z giving assistance. Myślałem nad czymś większym do moich ogniw, jedna Lii100 zaczęła być już niewystarczająca, mam też zamiar wymienić ogniwa we wkrętarce i potrzebowałbym czegoś z balanserem do ich ładowania. Myślę, że to idealny wybór za takie pieniądze - dzięki za reckę i opis na blogu.
Manekinen, używałeś którejś z nich do ładowania akumulatorów w samochodzie lub moto? W instrukcji do iChargera na bto jest napisane, że obsługuje ładowanie podtrzymujące baterii PB - na sezon zimowy do moto idealnie, testowałeś może tę opcję?
Manekinen, używałeś którejś z nich do ładowania akumulatorów w samochodzie lub moto? W instrukcji do iChargera na bto jest napisane, że obsługuje ładowanie podtrzymujące baterii PB - na sezon zimowy do moto idealnie, testowałeś może tę opcję?
Myślę że za taką kasę nie da się kupić niczego lepszego. Stówę trzeba dać za podróbę iMAX B6, a to przepaść do ładowarek o których mowa.
Niestety nie testowałem Pb. Ładowarka ma tzw "trickle charging", jest to dodatkowe ładowanie lub podtrzymanie po zakończeniu ładowania właściwego i można włączyć to w opcjach osobno na litowych i osobno dla niklowych/ołowiowych. Dla litowych działa to tak że ładuje jeszcze przez pewien czas malutkim prądem trzymając 4.20V na celę, ale w końcu kończy. Dla Pb jest pewnie podobnie, po prostu chyba chodzi o ładowanie bardzo dokładne / pod korek.
Niestety nie testowałem Pb. Ładowarka ma tzw "trickle charging", jest to dodatkowe ładowanie lub podtrzymanie po zakończeniu ładowania właściwego i można włączyć to w opcjach osobno na litowych i osobno dla niklowych/ołowiowych. Dla litowych działa to tak że ładuje jeszcze przez pewien czas malutkim prądem trzymając 4.20V na celę, ale w końcu kończy. Dla Pb jest pewnie podobnie, po prostu chyba chodzi o ładowanie bardzo dokładne / pod korek.
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 1
Chłodzenie to może jest identyczne ale rodzaj tych sześciu dużych tranzystorów może być inny. Sprawdzałeś oznaczenia? Podejrzewam że zastosowali lepsze odpowiedniki z mniejszym RDS(on) co w konsekwencji wpływa na temperaturę pracy.Manekinen pisze:Pomęczyłem też ładowarkę pod pełnym obciążeniem i mogę śmiało stwierdzić że ma ona dużo sprawniejsze chłodzenie niż oryginał.
One stykają się z obudową bez pasty?
Wentylator wyciąga powietrze czy wtłacza?
Stykają się z obudową przez pady termoprzewodzące. Z jej dolną częścią. Wentylator wydmuchuje powietrze, zaciągając z lewej strony, ale to chłodzi płytkę, górę obudowy, i układ balansera. Tranzystory nagrzewają dolną część obudowy (która jest raczej słabo odmuchiwana) która próbuje przekazać ciepło na część górną - zarówno w klonie jak i oryginale dosyć nieudolnie. Różnica w temperaturze między dołem a górą jest znaczna.
Nie wiem może masz rację z tymi tranzystorami - nie zaglądałem jakie to modele bo nie chciałem ich odginać od płytki. Wczoraj i dzisiaj testowałem (rozładowywałem) pakiety równolegle na dwóch ładowarkach, i przy mocy rozładowania bliskiej 20W obydwie ładowarki nagrzewały się podobnie, ale nie były jakoś mocno gorące, tak umiarkowanie raczej. Różnice o których pisałem zaobserwowałem podczas ładowania z mocą bliską maksymalnej. W tamtym roku podczas ładowania baterii do roweru na iChargerze mógłbym jajko usmażyć. Ale działał nieprzerwanie, solidna konstrukcja. Charsoona próbowałem zagrzać w podobny sposób i na pewno nie osiągnął aż takiej temperatury. W sumie to jakieś 8 lat różnicy w pojawieniu się na rynku, może i tranzystory dali lepsze, więc może i sprawność przetwornicy buck-boost będzie wyższa.
Ale szum powietrza z wentylatora w klonie jest o wiele głośniejszy, wydaje się być wydajniejszy.
Nie wiem może masz rację z tymi tranzystorami - nie zaglądałem jakie to modele bo nie chciałem ich odginać od płytki. Wczoraj i dzisiaj testowałem (rozładowywałem) pakiety równolegle na dwóch ładowarkach, i przy mocy rozładowania bliskiej 20W obydwie ładowarki nagrzewały się podobnie, ale nie były jakoś mocno gorące, tak umiarkowanie raczej. Różnice o których pisałem zaobserwowałem podczas ładowania z mocą bliską maksymalnej. W tamtym roku podczas ładowania baterii do roweru na iChargerze mógłbym jajko usmażyć. Ale działał nieprzerwanie, solidna konstrukcja. Charsoona próbowałem zagrzać w podobny sposób i na pewno nie osiągnął aż takiej temperatury. W sumie to jakieś 8 lat różnicy w pojawieniu się na rynku, może i tranzystory dali lepsze, więc może i sprawność przetwornicy buck-boost będzie wyższa.
Ale szum powietrza z wentylatora w klonie jest o wiele głośniejszy, wydaje się być wydajniejszy.
jarroq, porównałem sprawność ładowarek bazując na ich własnych pomiarach.
Charsoon:
wej 20.6A*12.08V=248.848W
wyj 9.8A*23.61V=231.378W
Sprawność 92.97%
Temperatura spodu 49°C
Temperatura góry 37°C
iCharger:
wej 20.4A*12.20V=248.88W
wyj 9.8A*23.41V=229.418W
Sprawność 92.18%
Temperatura spodu 49°C
Temperatura góry 40°C
Różnice w sprawności wynikają z błędu pomiarowego, dane nie były spisywane w tym samym czasie a i napięcie pakietu się zmieniało. Ale widać że jest to identyczna konstrukcja.
Jeśli chodzi o temperatury to błędu tutaj nie ma, mierzyłem po dwa razy. Nie udało mi się ich zagrzać do takiego stopnia jak wtedy iChargera, więc na razie ze swojego stwierdzenia o lepszym chłodzeniu się wycofuję. Być może ładowałem wtedy w upalne dni czy coś.
Różnica w temperaturach między dołem a górą zapewne może być zniwelowana poprzez nałożenie pasty termo w miejsce styku obu połówek. Z tym że temp do 40°C jest jeszcze komfortowa w dotyku, a w okolicach 50°C zdecydowanie parzy w palce. Więc nie wiem czy warto. Ciekawe jeszcze jak wyglądają temperatury na mosfetach, bo nie wierzę że te termo pady są jakoś super skuteczne. W obydwu ładowarkach jest jakieś 18W strat, więc niewiele. Ładnie się to pokrywa z limitem wewnętrznego rozładowania 20W
Charsoon:
wej 20.6A*12.08V=248.848W
wyj 9.8A*23.61V=231.378W
Sprawność 92.97%
Temperatura spodu 49°C
Temperatura góry 37°C
iCharger:
wej 20.4A*12.20V=248.88W
wyj 9.8A*23.41V=229.418W
Sprawność 92.18%
Temperatura spodu 49°C
Temperatura góry 40°C
Różnice w sprawności wynikają z błędu pomiarowego, dane nie były spisywane w tym samym czasie a i napięcie pakietu się zmieniało. Ale widać że jest to identyczna konstrukcja.
Jeśli chodzi o temperatury to błędu tutaj nie ma, mierzyłem po dwa razy. Nie udało mi się ich zagrzać do takiego stopnia jak wtedy iChargera, więc na razie ze swojego stwierdzenia o lepszym chłodzeniu się wycofuję. Być może ładowałem wtedy w upalne dni czy coś.
Różnica w temperaturach między dołem a górą zapewne może być zniwelowana poprzez nałożenie pasty termo w miejsce styku obu połówek. Z tym że temp do 40°C jest jeszcze komfortowa w dotyku, a w okolicach 50°C zdecydowanie parzy w palce. Więc nie wiem czy warto. Ciekawe jeszcze jak wyglądają temperatury na mosfetach, bo nie wierzę że te termo pady są jakoś super skuteczne. W obydwu ładowarkach jest jakieś 18W strat, więc niewiele. Ładnie się to pokrywa z limitem wewnętrznego rozładowania 20W
-
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 05 lut 2017, 21:25
- Lokalizacja: lublin
.
Mozesz podac link?
kamil1636 pisze:Wyszło mi za nią 170 PLN minus 7% z giving assistance. Myślałem nad czymś większym do moich ogniw, jedna Lii100 zaczęła być już niewystarczająca, mam też zamiar wymienić ogniwa we wkrętarce i potrzebowałbym czegoś z balanserem do ich ładowania. Myślę, że to idealny wybór za takie pieniądze - dzięki za reckę i opis na blogu.
Manekinen, używałeś którejś z nich do ładowania akumulatorów w samochodzie lub moto? W instrukcji do iChargera na bto jest napisane, że obsługuje ładowanie podtrzymujące baterii PB - na sezon zimowy do moto idealnie, testowałeś może tę opcję?
Ostatnio zmieniony czwartek 16 mar 2017, 15:55 przez marcinn998, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: .
Link masz w pierwszym poście. Użyłem 850 punktów i stąd taka cena. Dzisiaj dolar jest tańszy i wychodzi troszkę mniej. Dodatkowo 2$ zwrotu z givingassistance.marcinn998 pisze:Mozesz podac link?
kamil1636 pisze:Wyszło mi za nią 170 PLN minus 7% z giving assistance. Myślałem nad czymś większym do moich ogniw, jedna Lii100 zaczęła być już niewystarczająca, mam też zamiar wymienić ogniwa we wkrętarce i potrzebowałbym czegoś z balanserem do ich ładowania. Myślę, że to idealny wybór za takie pieniądze - dzięki za reckę i opis na blogu.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: poniedziałek 16 mar 2015, 20:55
- Lokalizacja: Polska
ładowarka
Witam, sam poszukuję jakiejś ładowareczki. Chciałem kupić turnigy reaktor 250W ale w polskich sklepach jej brak. Jaka jest szansa na zakup z banggood bez cła? Z kodem Marchsale10 mamy 10procent zniżki.
A może któryś z kolegów ma na sprzedaż jedną sztukę?
Pozdrawiam.
A może któryś z kolegów ma na sprzedaż jedną sztukę?
Pozdrawiam.