Solarforce L2P czy Convoy M2?
Solarforce L2P czy Convoy M2?
Mam L2P z driverem 2.8A i diodą XM-L, reflektor OP. Fajnie zbudowana, z klipsem deep-carry fajnie siedzi w kieszeni, w ręku solidna.
Czy zyskam cokolwiek kupując M2 na XM-L2? Zachwyciły mnie te żeberka i zintegrowana podstawka pod diodę, ale... czy to naprawdę lepiej odprowadza ciepło od L2P? Można wpompować trochę więcej prądu niż w moje L2P, będzie więcej światła, ale co z tym ciepłem? Jak z budową - solidna?
Najbardziej interesowały by mnie opinie ludzików którzy mają obie, bo bezpośrednie porównania cyferek widziałem i... wiem, że nic nie wiem
Czy zyskam cokolwiek kupując M2 na XM-L2? Zachwyciły mnie te żeberka i zintegrowana podstawka pod diodę, ale... czy to naprawdę lepiej odprowadza ciepło od L2P? Można wpompować trochę więcej prądu niż w moje L2P, będzie więcej światła, ale co z tym ciepłem? Jak z budową - solidna?
Najbardziej interesowały by mnie opinie ludzików którzy mają obie, bo bezpośrednie porównania cyferek widziałem i... wiem, że nic nie wiem
-
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
- Lokalizacja: radomsko
Nie mam L2P, ale z tego co sam kiedyś szukałem na ten temat to świecą bardzo podobnie. Jak chcesz zyskać np na zasięgu to zakup xp-l V6 i oskalpuj. Według mnie różnice między tymi latarkami będą niezauważalne. Tak samo zmiana prądu z 2,5A do 3,3 A będzie na świeżo naładowanym ogniwie bardzo mało widoczna. Na zasadzie może jest jaśniej a może nie. Po paru minutach świecenia już nie będzie już żadnej , nawet subtelnej różnicy w świeceniu.
L2P z diodą XM-L miałem zaraz po UF-501 z diodą XR-E. Porównanie to ok 250lm vs 900lm. Po zakupie L2P byłem trochę rozczarowany, bo stara świeciła dalej mimo znacznie mniejszej mocy, także cyferki zostaw na boku. M2, M1 zaświecą delikatnie węziej i przez to podejrzewam, że przy 2,1A zaświecą podobnie daleko, jak L2P na 2,8A ale pomiędzy 2,1A a 2,8A jest niewielka różnica gołym okiem. Generalnie zyskasz cokolwiek tylko przy bezpośrednim porównaniu ale na co dzień możesz różnicy nie zauważyć żadnej.
Oczywiście mam na myśli L2P z poprawionym odprowadzaniem ciepła, bo fabryczna rzeczywiście może odstawać parametrami i żywotnością od poprawionej termicznie.
Oczywiście mam na myśli L2P z poprawionym odprowadzaniem ciepła, bo fabryczna rzeczywiście może odstawać parametrami i żywotnością od poprawionej termicznie.
Fabryczna L2P na dropie D26 nie powinna pracować na prądzie > 1A. Jeśli ma poprawione odprowadzanie ciepła (blaszka miedziana, aluminiowa lub mosiężna dopasowana na styk pomiędzy pigułą a obudową) pozwala iść z prądem wyżej. Taki mod ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o żywotność diody a osiągi też będą zauważalne. Generalnie przy 2.8A po minucie głowica musi być wyraźnie ciepła przy tej wielkości latarki. Po ok 5 minutach powinna być już cała latarka mocno ciepła więc jeśli jest inaczej to trzeba by poprawić termikę.
Jeśli jest od Grega to możesz spać spokojnie. W tym przypadku różnicy raczej łatwo nie zauważysz.
Gdyby była fabryczna to chłodzenie jest na miarę cytatu ministra Sienkiewicza, w kontekscie fikcyjnego istnienia państwa.
Gdyby była fabryczna to chłodzenie jest na miarę cytatu ministra Sienkiewicza, w kontekscie fikcyjnego istnienia państwa.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm