Dodatkowe światła drogowe ,
Dodatkowe światła drogowe ,
Witam.
Planuje zrobić dodatkowe światła drogowe do mojego auta. Na wstępie zaznaczę, że mieszkam na północy Norwegii i codziennie dojeżdżam 40km do pracy , głownie przez las gdzie grasuje dużo zwierzyny . Do pracy jadę wcześnie rano a wracam późno wieczorem dlatego od października, przynajmniej do kwietnia poruszam się tylko po ciemku. Średnio mijam kilka aut.
Piszę do wszystko dlatego aby uniknąć komentarzy w stylu : " zabiorą Ci prawo jazdy" , " to jest nie legalne" " będziesz oślepiał innych" itp.
W Norwegii 80% aut ma dodatkowe długie i nikt na to nie zwraca uwagi. Testowałem już kilka homologowanych rozwiązań na standardowe żarówki i nic się nie sprawdza.
Chciałbym aby te dodatkowe światła załączały się razem z drogowymi , ale żebym miał możliwość wyłączenia przyciskiem.
coś na wzór tego :
https://www.youtube.com/watch?v=oUIx1mlJDb0
https://www.youtube.com/watch?v=y-0jUNp9vFY
POSIADAM:
2 reflektory od Sky ray king (na 3 diody)
dużo diod XM-L2 różnych barw.
jeden reflektor do SST-90 (mogę dokupić drugi)
taki: http://www.dx.com/p/sst-90-smooth-alumi ... i_Q01UveWg
jedną sztukę SST-90 (mogę dokupić drugą sztukę)
taką : http://www.kaidomain.com/product/details.S022075
jedno podłoże do SST-90
kilka driverów od dareltek (5 i 3.2A z płynna regulacją )
driver 9A z kaidomain w którym już zrobiłem dobre chłodzenie. (testowany 45min, pozostaje chłodny a prąd nie spada poniżej 9A)
dużo radiatorów komputerowych.
Myślałem nad zrobieniem 4 lampek.
Dwóch na SST-90 z tym głębokim reflektorem pędzonymi driverem 9A z kaidomain.
oraz dwóch na 3x XM-L2 z tymi refami od kinga i driverem 5A od dareltka. (po 2.5A w diodę)
Pytania :
Czy driverom nie zaszkodzi prąd z alternatora?
Czy zamiast dokupywać drugiej SST-90 lepiej kupić 2 XHP70 z fasttecha ?
https://www.fasttech.com/products/1609/10017519/3587000
Czy ktoś może się wypowiedzieć jakie będzie skupienie XHP70 z tym reflektorem do SST-90 z DX ?
Gdzie można kupić szybki do tego refa z DX ( o średnicy ok 73mm )
Czy driver 5A od darelteka da rade "puścić" po 2.5A w 6 XM-L2 ?przy zasilaniu samochodowym.
(testowałem 3x XM-L2 przy zasilaniu z zasilacza 12V i prąd nie był maksymalny, czy przy 14.4v byłoby ok ? )
Jakie przekaźniki zakupić ?
Proszę o porady .
Pozdrawiam
Planuje zrobić dodatkowe światła drogowe do mojego auta. Na wstępie zaznaczę, że mieszkam na północy Norwegii i codziennie dojeżdżam 40km do pracy , głownie przez las gdzie grasuje dużo zwierzyny . Do pracy jadę wcześnie rano a wracam późno wieczorem dlatego od października, przynajmniej do kwietnia poruszam się tylko po ciemku. Średnio mijam kilka aut.
Piszę do wszystko dlatego aby uniknąć komentarzy w stylu : " zabiorą Ci prawo jazdy" , " to jest nie legalne" " będziesz oślepiał innych" itp.
W Norwegii 80% aut ma dodatkowe długie i nikt na to nie zwraca uwagi. Testowałem już kilka homologowanych rozwiązań na standardowe żarówki i nic się nie sprawdza.
Chciałbym aby te dodatkowe światła załączały się razem z drogowymi , ale żebym miał możliwość wyłączenia przyciskiem.
coś na wzór tego :
https://www.youtube.com/watch?v=oUIx1mlJDb0
https://www.youtube.com/watch?v=y-0jUNp9vFY
POSIADAM:
2 reflektory od Sky ray king (na 3 diody)
dużo diod XM-L2 różnych barw.
jeden reflektor do SST-90 (mogę dokupić drugi)
taki: http://www.dx.com/p/sst-90-smooth-alumi ... i_Q01UveWg
jedną sztukę SST-90 (mogę dokupić drugą sztukę)
taką : http://www.kaidomain.com/product/details.S022075
jedno podłoże do SST-90
kilka driverów od dareltek (5 i 3.2A z płynna regulacją )
driver 9A z kaidomain w którym już zrobiłem dobre chłodzenie. (testowany 45min, pozostaje chłodny a prąd nie spada poniżej 9A)
dużo radiatorów komputerowych.
Myślałem nad zrobieniem 4 lampek.
Dwóch na SST-90 z tym głębokim reflektorem pędzonymi driverem 9A z kaidomain.
oraz dwóch na 3x XM-L2 z tymi refami od kinga i driverem 5A od dareltka. (po 2.5A w diodę)
Pytania :
Czy driverom nie zaszkodzi prąd z alternatora?
Czy zamiast dokupywać drugiej SST-90 lepiej kupić 2 XHP70 z fasttecha ?
https://www.fasttech.com/products/1609/10017519/3587000
Czy ktoś może się wypowiedzieć jakie będzie skupienie XHP70 z tym reflektorem do SST-90 z DX ?
Gdzie można kupić szybki do tego refa z DX ( o średnicy ok 73mm )
Czy driver 5A od darelteka da rade "puścić" po 2.5A w 6 XM-L2 ?przy zasilaniu samochodowym.
(testowałem 3x XM-L2 przy zasilaniu z zasilacza 12V i prąd nie był maksymalny, czy przy 14.4v byłoby ok ? )
Jakie przekaźniki zakupić ?
Proszę o porady .
Pozdrawiam
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
Niby Twój nick do czegoś zobowiązuje ale XHP będą wydajniejsze. Dobrze też aby ich barwa była zbliżona do pozostałych źródeł światła, bo zamiast polepszyć sobie, zrobisz odwrotnie. Osobiście wrzucił bym 2 czy 4 reflektory ale z HIDami po 55W i nie ma opcji, że to nie wystarczy a przy okazji dużo mniej dłubania.
Osobiście, gdybym potrzebował potężnych niehomologowanych świateł do jazdy po normalnych drogach, to wstawiłbym reflektory ksenonowe. A najtaniej to dobrał reflektory z istniejącego auta i wsadził tam chiński HID np na 50 W. Zresztą 4 reflektory bez żadnej przysłony na palnikach 35W w porządnym reflektorze i tak dadzą tyle światła, że ho,ho
testowałem dwa reflektory z hidami 55W (dane producenta ) i efekt był kiepski do tego ciężko do dobrą barwę . Miałem 4300K i świeciły bardzo zimnym światłem .
Chciałbym wykorzystać to co już zakupiłem i mam ochotę coś porzeźbić
Chciałbym wykorzystać to co już zakupiłem i mam ochotę coś porzeźbić
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
ja też mam Chińskie 4300K w soczewce. Długie światła przy krótkich, na których sa HID-y wyglądają prawie jak na Twoim Filmiku. Ale przy takim świetle, największa robotę robi reflektor. W innym samochodzie mam seryjne oryginalne KSenony - świecą w tym momencie gorzej niż światła z Twojego filmiku - sprawa Utlenionego plastykowego reflektora.
Trzeba pamiętać, że palnik osiąga swoją barwę / wydajność dopiero po czasie czyli po wygrzewaniu. Montowanie ledów nie ma sensu - wiele zabawy a i tak xenon jest bardziej wydajny niż led. Do tego prawdziwe 50W (a nie takie typu 30W i 20W przez rezystor w obudowie przetwornicy) i masz to, czego na ledach nie dostaniesz w tej cenie itd.
ILPT
Dziękuje za sugestie.
Jednak spróbuje coś wyrzeźbić w ledach
Zna ktoś odpowiedź na moje pytania ? bo na pozór najprostsza sprawa okazuje się trudna - nigdzie nie mogę znaleźć szkła o średnicy 73mm
Jednak spróbuje coś wyrzeźbić w ledach
Zna ktoś odpowiedź na moje pytania ? bo na pozór najprostsza sprawa okazuje się trudna - nigdzie nie mogę znaleźć szkła o średnicy 73mm
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
Witam.
Czy mogę zastosować taki:
http://www.dx.com/no/p/03100173-diy-5a- ... rh7Viz2Z9B
sterownik , albo podobny (proszę o sugestie) do 2x HXP70 (6V) i całość zasilić z instalacji samochodowej ?
Czy mogę zastosować taki:
http://www.dx.com/no/p/03100173-diy-5a- ... rh7Viz2Z9B
sterownik , albo podobny (proszę o sugestie) do 2x HXP70 (6V) i całość zasilić z instalacji samochodowej ?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 08 lut 2016, 22:24 przez SST-90, łącznie zmieniany 1 raz.
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
Myślę że taka przetwornica się nada ( stało prądowa), trzeba będzie zapewnić dodatkowe chłodzenie radiatorem.
U mnie zmieściły się aż dwie, robiłem moda bo i tak miałem angielską lampę - oślepiała kierowców. 6000lm vs 1*h7 robi różnicę. Choć najgorsze są długie łuki bo na motorze, całkowicie zmienia się geometria strumienia na drodze wraz z przechyłem . Przeciwny pas dostaje chwilę po oczach a wewnętrzna krawędź jest niedoświetlona ....ElSor pisze:Mam chińskie HIDy 35W 4300K z przetworniczkami AC i jestem zadowolony z mocy i barwy (testowane w soczewce 2.5" bixenon). Fabryczna BA20d 35/35W świeci jak świeczka przy tym. Problem mam tylko taki, że mi się to nie mieści w reflektorze w moto
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm