Akumulator do samochodu.

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Czyli chyba będzie Tuborg :)
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Akumulator, a tak naprawdę akumulatory jednak do zimy nie dociągnęły.
Akumulator w pierwszym aucie padł w środę (Varta), a drugi dzisiaj (Moll).
W obu przypadkach nie było wcześniejszych objawów.
Aku środowe - rano jeżdżone, po południu wyjazd pod bank, bod bankiem już nie zagadał, przyjechał kolega z kablami i akumulatorem zapasowym.
Dojazd do sklepu, rozmowa ze sprzedawcą, zakup akumulatora Tuborg Pro Dynamic 64Ah 640A.
Aku piątkowe (dzisiejsze) - rano do pracy, potem z pracy, ok 1h spędzona w domu, schodzę odpalam i auto nawet nie zagadało.
W drugim aucie nowy aku, więc próba odpalenia na kablach.
Pierwsza nie była udana, auto nawet nie zagadało, chwila namysłu, podmiana kabli i dalej nic.
Ostatecznie podłączone oba komplety kabli i auto odpaliło.
Okazało się, że kable mają bardzo grubą izolację, ale mało miedzi (może 5mm^2) i są słabo zarobione.
Po odpaleniu powtórka ze środy, czyli dojazd do tego samego sklepu (mina sprzedawcy bezcenna) i zakup aku Tuborg Pro Dynamic 77Ah i 760A.
Akumulator całkowicie zamknięty, chyba tak jak Centra Futura.
Co ciekawe tych akumulatorów nie ma nawet na stronie producenta, podobno kierowane są prosto na pierwszy montaż.
Coś w tym może być, bo naklejka tylko na przodzie i do tego bardzo skromna, widać że przygotowany pod oklejenie innymi naklejkami.
Tak więc chcąc, czy też nie wsparłem polski przemysł dwukrotnie w tym tygodniu :D
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
kurdolf
Posty: 659
Rejestracja: czwartek 04 gru 2014, 14:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kurdolf »

Nie tylko mróz wykańcza akumulatory ;-) wysokie temperatury przyspieszają korozję dodatnich płyt i powodują skrócenie okresu eksploatacji starych baterii w autach.
Nitecore Tube
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Akumulatory w poprzednich autach też mi padły w czasie ciepłych dni, więc chyba coś w tym jest :)
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
ag
Posty: 22
Rejestracja: wtorek 10 kwie 2012, 17:40
Lokalizacja: kns

Post autor: ag »

WITAM
Przy zakupie akumulatora sprawdzamy datę produkcji,jest zakodowana.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Oba kupione są świeżutkie, czyli kwiecień/maj :)
Ostatnio zmieniony niedziela 19 lip 2015, 22:53 przez PawelG., łącznie zmieniany 2 razy.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Problem leży w samochodzie.
FunkyJB
Posty: 23
Rejestracja: piątek 28 paź 2011, 17:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: FunkyJB »

Witam,
Ze swojego doświadczenia polecam akumulatory "Akuma" i "MOLL". Te dwie marki zostały mi polecone przez kolegów. Miałem je wcześniej w Fordzie Transit, a teraz w osobowych. Nie powiem nic złego na ich temat. Jeżdżą po 7 lat. Inna sprawa, że o akumulatory trzeba dbać.

Pozdrawiam.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

ww296 pisze:Problem leży w samochodzie.
Co masz na myśli?
W jednym akumulator padł po 7 latach, a w drugim po jakichś 4 latach :)
Kupiłem Tuborgi, mam nadzieję, że się sprawdzą, zresztą mają niby 3 lata gwarancji.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Jakieś nowości w tej materii?
W sklepie polecają Tubogra (zakładam, że kwestia marży). W internetach wypisują, że Varta, Bosch i Centra się skończyły. Ktoś coś podpowie?
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Bosch i Varta to ta sama fabryka Johnson Control, całkiem solidne i tanie.
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gregorek »

Varta Blue Dynamic, właśnie padła równo po roku eksploatacji. Jedną celę diabli wzięli. Muszę odkopać gwarancję i oddać ten badziew.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

gregorek pisze:Varta Blue Dynamic, właśnie padła równo po roku eksploatacji.
A ja natomiast mam taki już 3 rok i działa bezproblemowo. W ostatnie mrozy w okolicy -20 odpalałem bez problemu po 2ch podgrzaniach świec żarowych. Po 2ch dlatego, że auto zapali ale dłużej muszę kręcić, po dwukrotnym grzaniu palę silnik po sekundzie. Tak do -10 podgrzewam 1x i odpalam bez problemu auto. Dodam też, że w ciągu ostatniego roku tylko 1x doładowywałem go profilaktycznie (właśnie przed tymi największymi mrozami) a trasy robię po ok 15km 2x dziennie, okazjonalnie coś dalszego.
Wychodzi więc, że jakość Varty już nie jest najwyższa a losowa, jak i w chińskich wyrobach.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

U mnie rok temu skończyła się Centra CA+, w sumie po 6 latach mogła :) Obecnie mam Bottari z Kauflandu, cena 169 zł i jak się okazało, produkowana w Polsce, przez polską firmę. Osobiście polecam - odpalała bez problemu przy - 18. W eksploatacji obecnie od ponad 2 lat.
ILPT
dfq
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 14 lis 2016, 23:19
Lokalizacja: Krk

Post autor: dfq »

Ja od paru lat jezdze na Centrze Futura (coś ok 64Ah) i nie narzekam.
Poprzednia wytrzymała mi 6 lat, teraz nastepna ma 2 latka i wszystko ok.
Mialem tez kiedys Boscha (w nowym oplu), który padł po roku.
Kolega ma Varte Blue Dynamic w swojej toyce i po 4 latach juz zaniemogła.
Zrobil z niej model obslugowy. Wywiercił dziury, dolał wody destylowanej prawie litr, zakorkował zaslepkami, podładował i twierdzi ze chodzi jak burza.
Ostatnio zmieniony wtorek 24 sty 2017, 16:12 przez dfq, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ