Pomiar jasności reflektorów w Dodge Grand Caravan '97r.
Nie wiem czemu linki nie wchodzą u Ciebie , u mnie jest O.K. - to jest to samo co w pierwszym linku, tyle że wyraźniejsze.
Faktycznie przy włączaniu żarówki najwięcej dostają w kość i wtedy przepalają się no, chyba że reflektor drży/lata na każdej dziurze Pomysł z soft start-em brzmi b. zachęcająco
Zobacz jeszcze tu http://skodas.host.sk/porady/zarowki/zarowki.htm - info dodane po kilku minutach od napisania posta
Faktycznie przy włączaniu żarówki najwięcej dostają w kość i wtedy przepalają się no, chyba że reflektor drży/lata na każdej dziurze Pomysł z soft start-em brzmi b. zachęcająco
Zobacz jeszcze tu http://skodas.host.sk/porady/zarowki/zarowki.htm - info dodane po kilku minutach od napisania posta
U mnie linki też nie wchodzą.
Instalacji poprawiać nie muszę. Ładowaniem akumulatora steruje komputer w aucie. Obecnie kiedy spadła temperatura, po odpaleniu, akumulator jest ładowany napięciem 14,39 - 14,41V. Kiedy nastąpi pełne naładowanie, komp przechodzi w tryb podtrzymania. Dopiero zwiększenie poboru prądu w instalacji (włączenie świateł) powoduje wzrost napięcia na klemach do 13 V. Akumulator ma przebieg ponad 50 000 km, w użytkowaniu 3,5 roku, wykazuje sprawność na poziomie 90 %.
[ Dodano: 29 Październik 2014, 14:09 ]
Jak tam pomiary ? Doszły nowe żarówki ?
Więcej światła to owszem plus, ale czy wzrost rzędy kilku %, którego oko praktycznie nie zauważy jest opłacalne wtedy, kiedy żarówka wydziela znacznie więcej ciepła ?simon-u pisze:Nie no! Żeby Światełkowicz miał wątpliwości do tego, żeby światła świeciły mocniejskaktus pisze:Nie sądzę jednak że warto pchać w żarówkę więcej niż te 13V i nie ze względu na to że będzie szybko palić. Reflektor może tego nie przeżyć.
A z tym reflektorem napisałeś tak, jakby miał w ciągu sekundy się spalić.
Odbłyśniki się z czasem wypalają i to naturalny proces zużycia, jednak mając już jakiś wgląd w moce halogenów i ich strumienie świetlne, to co się dzieje z mocą, jeśli ten chiński halogen pobiera więcej mocy, a wypromieniowuje mniej światła niż firmowy brat?
Oczywiście bardziej się grzeje, co też przyśpiesza zużycie odbłyśników i nie tylko.
No i tutaj mam kolejną prośbę do KaszeL o sprawdzenie ilości światła na jednym halogenie(najchętniej tym Tungsram +120%) dla 13V i 14,4V.
Bo zaczytałem w sieci, że zwiększenie mocy na halogenie o 10% może nam dać nawet o 20% więcej światła...
Prawda, czy fałsz?
PS. @Skaktus
Popraw instalację, ale przede wszystkim sprawdź połączenie alternator=>aku i aku=>masa. Jeśli nie ma spadków, to regulator napięcia, bo na odpalonym aucie na aku powinno być 14,2V-14,4V. Masz ciągle niedoładowany akumulator.
Instalacji poprawiać nie muszę. Ładowaniem akumulatora steruje komputer w aucie. Obecnie kiedy spadła temperatura, po odpaleniu, akumulator jest ładowany napięciem 14,39 - 14,41V. Kiedy nastąpi pełne naładowanie, komp przechodzi w tryb podtrzymania. Dopiero zwiększenie poboru prądu w instalacji (włączenie świateł) powoduje wzrost napięcia na klemach do 13 V. Akumulator ma przebieg ponad 50 000 km, w użytkowaniu 3,5 roku, wykazuje sprawność na poziomie 90 %.
[ Dodano: 29 Październik 2014, 14:09 ]
Jak tam pomiary ? Doszły nowe żarówki ?
ILPT
Najbardziej mnie ciekawi porównanie wszystkich Tungsramów.
Zdaje się, że masz żarówek na kilka lat
Nic tylko jeździć.
Zdaje się, że masz żarówek na kilka lat
Nic tylko jeździć.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Ktoś ma chyba za dużo wolnego i kasy
Kiedy będą pierwsze porównania?
Kiedy będą pierwsze porównania?
Ostatnio zmieniony czwartek 30 paź 2014, 06:08 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
Pierwsze pomiary będą jak tylko zbuduję jakiś sensowny JIG testowy. Chciałbym, żeby to miało ręce i nogi, żeby pomiary były powtarzalne i obarczone jak najmniejszym błędem.
[ Dodano: 31 Październik 2014, 19:38 ]
Tak swoją drogą Panowie. Robię sobie testowe pomiary i w zasadzie pomiary gołych żarówek pokrywają mi się niemal dokładnie do pomiarów w reflektorze. Tzn jeśli notuję powiedzmy +25% wzrostu strumienia z samej żarówy to dokładnie tak samo wychodzi z pomiarów w reflektorze. Tak po cichu liczyłem na jakieś delikatne straty - ale chyba się jednak przeliczyłem. Pytanie zatem, czy nie nie odpuścić sobie pomiarów samych żarówek. W sumie to nie widzę czemu miało by to służyć tak na prawdę, skoro to samo można pokazać bezpośrednio na reflektorze. Podobne odczucia mam przy pomiarach z napięciem 13.2V. Różnica między 12.6 a 13.2V jest niewielka, ale zawsze tak samo proporcjonalna jak różnica między 12.6 a 14.4V.
Kolejna sprawa to metodologia testów. Może macie jakieś specjalne życzenia co sprawdzić?
[ Dodano: 31 Październik 2014, 19:38 ]
Tak swoją drogą Panowie. Robię sobie testowe pomiary i w zasadzie pomiary gołych żarówek pokrywają mi się niemal dokładnie do pomiarów w reflektorze. Tzn jeśli notuję powiedzmy +25% wzrostu strumienia z samej żarówy to dokładnie tak samo wychodzi z pomiarów w reflektorze. Tak po cichu liczyłem na jakieś delikatne straty - ale chyba się jednak przeliczyłem. Pytanie zatem, czy nie nie odpuścić sobie pomiarów samych żarówek. W sumie to nie widzę czemu miało by to służyć tak na prawdę, skoro to samo można pokazać bezpośrednio na reflektorze. Podobne odczucia mam przy pomiarach z napięciem 13.2V. Różnica między 12.6 a 13.2V jest niewielka, ale zawsze tak samo proporcjonalna jak różnica między 12.6 a 14.4V.
Kolejna sprawa to metodologia testów. Może macie jakieś specjalne życzenia co sprawdzić?
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Tomasz Stiller
Ja mam serię życzeń
A tak na poważnie - jeśli masz ochotę to rób w reflektorze, będzie można zaobserwować jak zmienia się położenie światła w zależności od żarówek. Dodatkowo było by fajnie sprawdzić same żarówki - tj. ile pobierają A przy danym prądzie, porobić ich fotki (lub reflektora jak świeci na białą ścianę) tak aby ukazać ich barwę oraz opisać własne odczucia. Do fotek potrzebował być oczywiście aparat z trybem manualnym do blokady balansu bieli, czasu itd. Myślę że wielkich nakładów w postaci specjalistycznych urządzeń nie trzeba
A tak na poważnie - jeśli masz ochotę to rób w reflektorze, będzie można zaobserwować jak zmienia się położenie światła w zależności od żarówek. Dodatkowo było by fajnie sprawdzić same żarówki - tj. ile pobierają A przy danym prądzie, porobić ich fotki (lub reflektora jak świeci na białą ścianę) tak aby ukazać ich barwę oraz opisać własne odczucia. Do fotek potrzebował być oczywiście aparat z trybem manualnym do blokady balansu bieli, czasu itd. Myślę że wielkich nakładów w postaci specjalistycznych urządzeń nie trzeba
ILPT
Żyje, żyję. Jestem na etapie opracowania procedury testowej. Musiałem jeden z reflektorów wymienić na inny bo dawał słabsze wyniki że względu na zapaskudzony odblyśnik. Mam też problem ze zrobieniem fotek w taki sposób, żeby to co widać gołym okiem było widać też na fotce. Niemniej całość posuwa się do przodu.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Tomasz Stiller
W modelach +XX% i przy 14V to po 10minutach może być 0Lm czyli spadek o 100% nieodwracalny.neutrinus pisze: Nie wiem jak się zmienia światło w czasie (pewnie od temperatury zależy), może warto mierzyć w 1minutę i 10minut od zapalenia?
Podobno jeden obraz wart tysiąca słów, więc może kilka reflektorów i porównanie jak to świeci. Pewnie rozwiało by to wszystkie obietnice producentów o +40m dalszej widoczności. Jeśli powstanie taki projekt to dokładam jakiś reflektor.
Onegdaj miałem zapał do porównywania projektorów samochodowych i tu różnice są większe niż w żarówkach czy palnikach. Zostało mi coś koło pół kubika w/w więc doceniam pasję.