Trochę inne rozwiązanie na światła długie/krótkie
Trochę inne rozwiązanie na światła długie/krótkie
Witam,
chciałbym pokazać Wam mój pomysł na mocne oświetlenie rowerowe ale takie które nie powoduje oślepiania innych na drodze. Jako, że potrzebuję dość mocnego światła do treningów, postanowiłem zamontować na kierownicy 3 szt Solarstormów 2sz X3 i 1 szt X2.
Poprzedni sezon zimowy przetrenowałem na 1 szt X2 ale stwierdziłem, że chcę mieć więcej światła. Choć nawet to jedno świecidło ustawione w sposób najbardziej mi odpowiadający było zmorą kierowców, innych rowerzystów i pieszych. Bardzo szybko dorobiłem do niego sterowany manetką umieszczoną na kierownicy daszek który - w razie konieczności - przesłaniał nieco światło umożliwiając bezpieczną jazdę innym użytkownikom drogi.
Po dokupieniu jeszcze 2 szt X3 najważniejsze było oczywiście stworzenie nowego systemu, bo przy tej ilości światła - jak to powiedział mój sąsiad - wydaje się jakby lokomotywa po drodze jechała.
Potrzebowałem rozwiązania które w miarę szybko będę mógł przeinstalować z roweru MTB na szosowy i odwrotnie.
Początkowo kombinowałem z ruchomym daszkiem na wzór zeszłorocznego, jednak po kilku dniach pomysł poszedł w innym kierunku. Wszystkie trzy lampki zamontowane są na jednej obejmie na kierownicy. 2 śrubki i założone. Manetka montowana na zacisk z mimośrodem - tez szybko i bez problemu.
Każda posiada daszek i przymocowana jest do listwy która z kolei zamontowana jest na ruchomym przegubie który - w zależności od wychylenie sterowanego manetką - powoduje ustawienie lampek z daszkami na wprost (długie) lub lekko w dół (krótkie).
Zresztą - chyba najłatwiej to zobaczyć na filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=Padn7Tw ... e=youtu.be
Możliwe są też dowolne ustawienia całości - to jak mocno do góry święcą na długich i pod jakim kątem na krótkich.
Oczywiście nagranie dość mocno przekłamuje, bo wygląda na nim jakby długie były krótkie a krótkie "za krótkie w rzeczywistości długie świecą mocno na wprost dając długi zasięg a krótkie - nie oślepiając innych na drodze - wystarczający zasięg.
chciałbym pokazać Wam mój pomysł na mocne oświetlenie rowerowe ale takie które nie powoduje oślepiania innych na drodze. Jako, że potrzebuję dość mocnego światła do treningów, postanowiłem zamontować na kierownicy 3 szt Solarstormów 2sz X3 i 1 szt X2.
Poprzedni sezon zimowy przetrenowałem na 1 szt X2 ale stwierdziłem, że chcę mieć więcej światła. Choć nawet to jedno świecidło ustawione w sposób najbardziej mi odpowiadający było zmorą kierowców, innych rowerzystów i pieszych. Bardzo szybko dorobiłem do niego sterowany manetką umieszczoną na kierownicy daszek który - w razie konieczności - przesłaniał nieco światło umożliwiając bezpieczną jazdę innym użytkownikom drogi.
Po dokupieniu jeszcze 2 szt X3 najważniejsze było oczywiście stworzenie nowego systemu, bo przy tej ilości światła - jak to powiedział mój sąsiad - wydaje się jakby lokomotywa po drodze jechała.
Potrzebowałem rozwiązania które w miarę szybko będę mógł przeinstalować z roweru MTB na szosowy i odwrotnie.
Początkowo kombinowałem z ruchomym daszkiem na wzór zeszłorocznego, jednak po kilku dniach pomysł poszedł w innym kierunku. Wszystkie trzy lampki zamontowane są na jednej obejmie na kierownicy. 2 śrubki i założone. Manetka montowana na zacisk z mimośrodem - tez szybko i bez problemu.
Każda posiada daszek i przymocowana jest do listwy która z kolei zamontowana jest na ruchomym przegubie który - w zależności od wychylenie sterowanego manetką - powoduje ustawienie lampek z daszkami na wprost (długie) lub lekko w dół (krótkie).
Zresztą - chyba najłatwiej to zobaczyć na filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=Padn7Tw ... e=youtu.be
Możliwe są też dowolne ustawienia całości - to jak mocno do góry święcą na długich i pod jakim kątem na krótkich.
Oczywiście nagranie dość mocno przekłamuje, bo wygląda na nim jakby długie były krótkie a krótkie "za krótkie w rzeczywistości długie świecą mocno na wprost dając długi zasięg a krótkie - nie oślepiając innych na drodze - wystarczający zasięg.
Przy próbie odtworzenia filmu pojawia się komunikat:
Ten film jest prywatny.
Przepraszamy za usterki.
i nie che działać.
Ten film jest prywatny.
Przepraszamy za usterki.
i nie che działać.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Hah dobre, choć światła musi być strasznie dużo. Do długich zrozumiałe, ale czy nie jest tak, że w trybie świateł krótkich plama światła jest zbyt blisko i zbyt mocna? Przykładowo u mnie wystarczy, że skieruje solarforce'a w trybie 100% dość mocno w dół i ilość światła odbitego od asfaltu lekko oślepia.
Patent fajny, podoba mi się
Patent fajny, podoba mi się
Masz rację, początkowo gdy mialem krótkie daszki (tym bardziej gdy ich nie było) pochylenie przy którym nie raziłem innych było na tyle duże, że faktycznie dość blisko przed rowerem wielka biała plama raziła mnie.
Wystarczyło wydłużyć nieco daszki - po tym zabiegu, kąt o jaki muszą zmienić położenie lampki przy zmianie z długich na krótkie może być mniejszy a i tak niewielka ilość światła dociera do oczu kierowców. Jednocześnie oświetlony obszar przesuwa się w przód.
Nagranie dość mocno przekłamuje, efekt plamy oślepiającej jest wyolbrzymiony.
Wystarczyło wydłużyć nieco daszki - po tym zabiegu, kąt o jaki muszą zmienić położenie lampki przy zmianie z długich na krótkie może być mniejszy a i tak niewielka ilość światła dociera do oczu kierowców. Jednocześnie oświetlony obszar przesuwa się w przód.
Nagranie dość mocno przekłamuje, efekt plamy oślepiającej jest wyolbrzymiony.
Tak też myślałem, ale chyba zostawię jak jest. Wydaje mi się, że jeszcze większa ilość światła przed rowerem i bezpośrednio na nim (bo odbite światło pada na oponę i amora) będzie jednak przeszkadzać przy krótkich światłach. Choć teraz pomyślałem, że przy długich efekt byłby calkiem niezły Chyba sprawdzę.