Jakie led do postójowek i tablicy rejestracyjnej?
Jakie led do postójowek i tablicy rejestracyjnej?
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu czytam forum i jestem pod dużym wrażeniem
Mam pytanie jakie polecacie W5W do Laguny z 2006 po face lift?
Jakie żarówki do oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
Chcę, aby światło było mocne i białe, ładnie się rozpraszało w odbłyśniku.
[ElSor] Poprawiłem znaki diakrytyczne.
Od jakiegoś czasu czytam forum i jestem pod dużym wrażeniem
Mam pytanie jakie polecacie W5W do Laguny z 2006 po face lift?
Jakie żarówki do oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
Chcę, aby światło było mocne i białe, ładnie się rozpraszało w odbłyśniku.
[ElSor] Poprawiłem znaki diakrytyczne.
Ostatnio zmieniony niedziela 04 maja 2014, 08:29 przez misioCG, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma nic, co można polecić w gamie towarów no-name. Albo trafisz na coś słabego, albo barwa zawsze jest fatalna (w okolicach 7000K). Do tego żadna z diodowych żarówek nie trafia w ogniskową lustra, więc rozpraszanie światła zawsze jest takie jakie jest. To samo tyczy się rejestracji itd.
Jedyne co możesz sprawdzić to produkty markowe, ALE są one nieadekwatnie drogie w stosunku do tego co dostajesz i też nie trafiają w ogniskową lustra.
Przed wyborem musisz też sprawdzić np. jaka jest żarówka w oświetleniu rejestracji, jak jest montowana itd, bo może się okazać że kupisz W5W a jest ona montowana pod kątem (tak mam np. ja w Nissanie) i niektóre żarówki świecą gorzej niż oryginały.
Jeśli masz jakikolwiek zapał to zrób coś samemu. Ja tak robię od dłuższego czasu i efekt zawsze jest lepszy niż produkty gotowe.
Jedyne co możesz sprawdzić to produkty markowe, ALE są one nieadekwatnie drogie w stosunku do tego co dostajesz i też nie trafiają w ogniskową lustra.
Przed wyborem musisz też sprawdzić np. jaka jest żarówka w oświetleniu rejestracji, jak jest montowana itd, bo może się okazać że kupisz W5W a jest ona montowana pod kątem (tak mam np. ja w Nissanie) i niektóre żarówki świecą gorzej niż oryginały.
Jeśli masz jakikolwiek zapał to zrób coś samemu. Ja tak robię od dłuższego czasu i efekt zawsze jest lepszy niż produkty gotowe.
ILPT
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Dokładnie. Kupuję Philipsy Diamond Blue czy coś i świecą ładnie na biało a bańka jest barwiona na niebiesko. Eksperymentowałem z diodami i tak jak piszą koledzy wyżej, nawet te mocniejsze od żarówek nie rozpraszały się poprawnie i świeciły na niebiesko. Te żarówki (W5W) kupuję od kilku lat do każdego samochodu, efekt bardzo ładny, nie rzucający się w oczy i fajnie wyglądający przy ksenonach (mam Lagunę II PH2 z ksenonami).
Do tego jeszcze jedna korzyść - policjanci się nie czepiają - mam inny samochód z ksenonami niefabrycznymi i przez kilka lat na kilka kontroli Policjanci mieli uwagi do ksenonu niefabrycznego (4300 K w soczewce) tylko raz, a dwa razy do W5W diodowej a jeździłem z nimi tylko kilka miesięcy.
Do tego jeszcze jedna korzyść - policjanci się nie czepiają - mam inny samochód z ksenonami niefabrycznymi i przez kilka lat na kilka kontroli Policjanci mieli uwagi do ksenonu niefabrycznego (4300 K w soczewce) tylko raz, a dwa razy do W5W diodowej a jeździłem z nimi tylko kilka miesięcy.
Ostatnio zmieniony niedziela 04 maja 2014, 22:11 przez ww296, łącznie zmieniany 1 raz.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Żarówki W5W od Philipsa (Blueviosion) czy od Osrama to moim zdaniem kasa wywalona w błoto. Koszt takich żarówek to jakieś 20 zł za dwie sztuki. Efekt taki sobie, ani to światło białe, ani niebieskie. Mam takie coś w aucie i powiem tyle że jestem zawiedziony.
Zwykła żarówka kosztuje 50 gr, dopłacać 19 zł za trochę niebieskiej farby - nie warto.
Zwykła żarówka kosztuje 50 gr, dopłacać 19 zł za trochę niebieskiej farby - nie warto.
ILPT
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 6
- Rejestracja: sobota 03 maja 2014, 14:26
- Lokalizacja: Łódź
To są zwykłe żarówki pomalowane na niebiesko z wolframem identycznym jak inne produkty od Philipsa czy np. Narvy. W środku nie ma żadnego ksenonu a same żarówki nie są halogenami. Świecą one słabiej niż standardowe W5W ze względu na zabarwienie. Żarnik nie dymi bo jest w szklanej bańce w osłonie gazowej. Sama żarówka również nie kopci bo jest malowana lakierem odpornym na temperatury.pegasus_sis pisze:To nie są zwykłe żarówki - mają krótki żarnik i coś musi być w środku - ksenon, halogen? Bo po pierwsze świeca jasno mimo solidnego zabarwienia, po drugie nie dymi żarnik. Dość wyraźnie to widać w T4W.
A świeci się mocniej od T4W (Ba9S) bo W5W na 5W a T4W ma 4 waty i widać to wyraźnie przy zwykłych żarówkach i tak samo przy malowanych.
Obiecywany slogan "BlueVision" nie ma nic wspólnego z "Blue", no może poza kolorem lakieru. W starciu z fabrycznymi xenonami typu ~ 4500K żarówka wypada blado (pomarańczowo). Nawet przy kontakcie z żarówkami H4 Tungsrama, +90%, barwa W5W Philipsa odstaje od barwy Tungsrama - (Tungsram to halogen i ma wyższą temperaturę barwową).
Uogólniając - sama żarówka W5W Philipsa daje nieco chłodniejsze światło niż typowe żarówki W5W, świeci nieco słabiej (lakier). Cena produktu nieadekwatna do możliwości i sloganów na opakowaniu. Jak ktoś już ma parcie to niech kupi noname w cenie 2 - 3 zł.
ILPT
Tak samo słabo jak BlueVision H7 czy H4 , może to i świeci mocniej ale trwałość - góra pół roku i kasa do kosza niestety.
Miałem wiele kompletów w aucie BV , miałem też Osramy podobne do Philipsów - trwałość podobnie niska .
Od tamtego czasu mam zwykłe Boscha i już dwa lata przepalić się nie chcą
Miałem wiele kompletów w aucie BV , miałem też Osramy podobne do Philipsów - trwałość podobnie niska .
Od tamtego czasu mam zwykłe Boscha i już dwa lata przepalić się nie chcą
elektroda.pl
Tylko że ty piszesz o żarówkach halogenowych do świateł mijania/długich a autorowi postu chodzi o światła pozycyjne w których są "zwykłe" żarówki.krzycho_ pisze:Tak samo słabo jak BlueVision H7 czy H4 , może to i świeci mocniej ale trwałość - góra pół roku i kasa do kosza niestety.
Miałem wiele kompletów w aucie BV , miałem też Osramy podobne do Philipsów - trwałość podobnie niska .
Od tamtego czasu mam zwykłe Boscha i już dwa lata przepalić się nie chcą
To że nie chcą się spalić do dobry znak (trwałość) ale...W Juke mam fabryczne żarówki Osram Bilux, przebieg 43 000 km (3 lata). Świecą do dziś, pytanie co z tego ? Po zamontowaniu najzwyklejszych żarówek było widać różnicę na +, a po Tungsramach +90% to już pogrom
ILPT
ja polecam żarówki W5W. - albo blu albo diamond - w kazdym razie bańka pomalowana jest na niebiesko, nic nie odłazi, nie dymi, ilośc światła porównywalna z normalna W5W tyle że światło nie ma ciepłego odcienia co nie powoduje efektu "przygaszonych" świateł np przy świecacych ksenonach.
Kupuję je od około 3-4 lat w pobliskim sklepie motoryzacyjnym za chyba 11 zł dwie sztuki w blistrze. Nigdy nie znam nazwy i mówię: "poprosze te niebieskie philipsa do pozycyjnych". Jeszcze nigdy nie musiałem wymieniać ich ponownie więc trwałość ok. Ale zmianiałem w tym czasie samochody więc nie wiem czy rzeczywiście świecą trzy lata. Nie wymieniam ich specjalnie, tylko wtedy jak oryginały przestają swiecic. Wtedy rozbieram cała lampke - czyszczę dokładnie łącznie ze stykami - uszczelniam jak potrzeba i zwykle swieca lampki lepiej niz przed ta operacją. najczęsciej wymieniam je w podswietleniu tablicy rejestracyjnej lub bagaznika no i oczywiście postojówki.
Kupuję je od około 3-4 lat w pobliskim sklepie motoryzacyjnym za chyba 11 zł dwie sztuki w blistrze. Nigdy nie znam nazwy i mówię: "poprosze te niebieskie philipsa do pozycyjnych". Jeszcze nigdy nie musiałem wymieniać ich ponownie więc trwałość ok. Ale zmianiałem w tym czasie samochody więc nie wiem czy rzeczywiście świecą trzy lata. Nie wymieniam ich specjalnie, tylko wtedy jak oryginały przestają swiecic. Wtedy rozbieram cała lampke - czyszczę dokładnie łącznie ze stykami - uszczelniam jak potrzeba i zwykle swieca lampki lepiej niz przed ta operacją. najczęsciej wymieniam je w podswietleniu tablicy rejestracyjnej lub bagaznika no i oczywiście postojówki.
przecież jak ksenon nie bedzie wygladac, ale za to wygląda o wiele lepiej niz zwykła żarówka (któras przy ksenonie wygląda jakby było cos zepsute) czy jakakolwiek dioda która nie rozprasza sie tak ładnie jak światło z rozgrzanego drucika, no i ma homologacje. Nie jest to żaden cud techniki ale cena w sklepie motoryzacyjnym porównywalna że zwykłą w5w na stacji na przykład.skaktus pisze:Chyba mam inne oczy, ale ta farba cudów nie robi i żarówka świeci nieco chłodniejszym światłem, ale nic więcej. W zestawieniu z najcieplejszymi fabrycznymi xenonami wciąż wygląda to kiepsko.
Ostatnio zmieniony czwartek 08 maja 2014, 06:00 przez ww296, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówiąc o cenie chyba mówisz o produktach noname. Średni koszt żarówki W5W w sklepie/na stacji to jakieś 50 gr. Średnia cena (najniższa jaką znalazłem) za W5W Philipsa 8 zł sztuka. Noname średnio 3 zł sztuka.ww296 pisze: przecież jak ksenon nie bedzie wygladac, ale za to wygląda o wiele lepiej niz zwykła żarówka (któras przy ksenonie wygląda jakby było cos zepsute) czy jakakolwiek dioda która nie rozprasza sie tak ładnie jak światło z rozgrzanego drucika, no i ma homologacje. Nie jest to żaden cud techniki ale cena w sklepie motoryzacyjnym porównywalna że zwykłą w5w na stacji na przykład.
Jesli chodzi o świecenie, to noname świeci na biało-niebieski kolor, ALE światła jest dużo mniej. Philips, jak wiadomo, bez cudów. Jesli już kupować to tylko noname, bynajmniej kasa zostaje.
ILPT