http://www.digikey.com/us/en/techzone/l ... ation.html
A z drugiej strony można by zasilić te diody 3W zamiast z oryginalnych przetwornic ze stabilizatorów LM aby wyciągnąc większa moc niż 1W. Nie wiem czy 3W daloby radę, bo 1%W zamiast 5W na lampe powodowałoby pewnie że radiator by nie wyrabiał. Ale np. 1,5W? Lampy świeciłyby pewnie jak w fabrycznych DRL w Audi
Jeszcze takie porównanie moch lamp po "aktualizacji diod" - przedtem świeciły tak, jak obecnie ale ogladane przez okulary słoneczne
[ Dodano: 8 Lipiec 2013, 20:37 ]
Wlutowałem w przewody "plusowe" zasilania przy lampach dławiki 100 mH na rdzeniach ferrytowych, o takie jak tu http://sklep.avt.pl/p/pl/3601/dlawik+pi ... +40ma.htmlskaktus pisze: 2-wyeliminowanie zakłóceń nie jest możliwe / łatwe - zakłócenia idą po przewodach zasilania oraz "wychodzą" z samych lamp. Ekranowanie cewki conieco pomoże ale niewiele, to samo filtry na zasilaniu. Walczyłem z takimi lampami parę miesięcy (mając je u siebie w aucie) i zrezygnowałem - nie warto
Średnica drutu to ok. 1mm czyli przekrój ok. 0,75mm2 więc spokojnie może przewodzićkilka amperów, wbrew temu co piszą w opisie
I zakłócenia znikneły jak reka odjał
Na innych forach radzono owijac przewody zasilajace na rdzeniach ferrytowych toroidalnych, takich jak te http://www.feryster.com.pl/polski/rtf.php, jednak trudno je dostac w sklepch i trzeba kupowac w necia, albo rozbierac stare zasilacze impulsowe. Albo nawijac uzwojenie drutem na antenach ferrytowych ze starego radia.
Gdyby dławiki w przewodach zasilania lamp nie pomogły to zastosowałbym radiowy filtr zasilania, taki jak np. ten http://www.elektroland.com.pl/filtr-prz ... -i-cb.html
[ Dodano: 10 Wrzesień 2013, 07:13 ]
Słuchajcie , nic juz z tego nie rozumiem
Zakłocenia wróciły. Pojawiają się co prawda w miejscach, gdzie sygnał stacji radiowych jest słabszy (za miastem, w lesie), ale są. Sprawdzałem radiem zewnętrznym - zakłocenia sa ewidentnie przenoszone w eterze. Jestem zły na siebie że zamiast kupic nowe porządne lampy babrałem się z tymi starymi
Teraz ten watek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1722078-0.html
Nie chce mi się juz bawić z przerabianiem zasilania na stabilizatory LM
Zastanawiam się tylko nad takimi rzeczami:
1. Napisano ze przyczyną zakłoceń są nieekranowane cewki. Doczytałem że ekranowani istniejących cewek zmniejszy ich indukcyjność. Nie wiem jaką L mają te cewki, ale mam miernik LC. Mógłbym więc zmierzyć L i dokupic nowe ekranowane, ale jak patrzę po polskich sklepach z elektronika to nie widze takich
2. Lampy są w obudowach aluminiowych. Obudowy sa połaczone z masą samochodu. Dlaczego więc zakłocenia sie wydostają? Antena radiowa jest z tyłu dachu. Zasłonięta wzgędem lamp dachem i maską oraz stalowymi elementami pod maską. Dlaczego więc zbiera ten syf? A moze dodatkowe osłony z blachy stalowej z tyłu lamp poprawiłyby sytuacje?
[ Dodano: 10 Wrzesień 2013, 07:14 ]
Słuchajcie , nic juz z tego nie rozumiem
Zakłocenia wróciły. Pojawiają się co prawda w miejscach, gdzie sygnał stacji radiowych jest słabszy (za miastem, w lesie), ale są. Sprawdzałem radiem zewnętrznym - zakłocenia sa ewidentnie przenoszone w eterze. Jestem zły na siebie że zamiast kupic nowe porządne lampy babrałem się z tymi starymi
Teraz ten watek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1722078-0.html
Nie chce mi się juz bawić z przerabianiem zasilania na stabilizatory LM
Zastanawiam się tylko nad takimi rzeczami:
1. Napisano ze przyczyną zakłoceń są nieekranowane cewki. Doczytałem że ekranowani istniejących cewek zmniejszy ich indukcyjność. Nie wiem jaką L mają te cewki, ale mam miernik LC. Mógłbym więc zmierzyć L i dokupic nowe ekranowane, ale jak patrzę po polskich sklepach z elektronika to nie widze takich
2. Lampy są w obudowach aluminiowych. Obudowy sa połaczone z masą samochodu. Dlaczego więc zakłocenia sie wydostają? Antena radiowa jest z tyłu dachu. Zasłonięta wzgędem lamp dachem i maską oraz stalowymi elementami pod maską. Dlaczego więc zbiera ten syf? A moze dodatkowe osłony z blachy stalowej z tyłu lamp poprawiłyby sytuacje?