

2 dni temu jechałem ze stromej góry nie oświetlonej latarniami. Prędkość max według licznika 48 km/h, latarka na 100% mocy i 100% komfortu. Krótko - żadnego problemu, widziałem wszystko. Więc 30-35 nie powinno stanowić problemówxevf pisze:Ja również Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przymierzam się do zakupu latareczki od grega (L2P OP, T5 4B, 5-30-60-100)z głównym zastosowaniem jako oświetlenie do roweru, czasem jako EDC. Czy ktoś używa tej latareczki w podobny sposób, ciekawy jestem jak się sprawdza jako oświetlenie na rowerze przy prędkościach rzędu 30 - 35 km/h ?
Pozdrawiam
xevf
Konfiguracja jaką wybrałeś będzie idealna na rower. Mam dokładnie tak samo w mojej L2P i jestem zachwycony, a jeżdżenie rowerem po zmroku to teraz czysta przyjemność.xevf pisze:Ja również Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przymierzam się do zakupu latareczki od grega (L2P OP, T5 4B, 5-30-60-100)z głównym zastosowaniem jako oświetlenie do roweru, czasem jako EDC. Czy ktoś używa tej latareczki w podobny sposób, ciekawy jestem jak się sprawdza jako oświetlenie na rowerze przy prędkościach rzędu 30 - 35 km/h ?
Pozdrawiam
xevf
To dość typowy rozkład światła dla diody XM-L. Spill jest znacznie chłodniejszy od spota. Widać to na przykładzie Jeta.Krzysieq pisze:[...] Jedyna rzecz, która mnie nieco niepokoi, to widoczna przy trybach 50% I 100% jasno fioletowa obwódka najbardziej po zewnętrznej snopa światła. Greg, czy tak być powinno? Czy jest to prawidłowość, czy u mnie jest coś nie teges?
Masz zupełną rację, obwódka w niczym nie przeszkadzagreg pisze:W terenie nie jest zauważalny, ani w niczym nie przeszkadza.
Do przeprogramowania sterownika należy wysłać latarkę lub moduł do mnie. Samemu nie bardzo da się to zrobić, chyba, że ktoś pisze aplikacje na AVRy, to sobie poradzi z tematem.Krzysieq pisze:Przy okazji jeszcze jedno pytanko: jak jest z przeprogramowaniem, gdyby się okazało potrzebne? Rozumiem, że samemu nie można tego zrobić, tylko trzeba by wysłać latareczkę Tobie?
barney proponuje sprzętowe obniżenie maksymalnego prądu. Moim zdaniem nie tędy droga. Od tego są tryby. Po co się ograniczać, są sytuacje, że dużo światła może się przydać.Arx pisze:barney
"6 AMC" nic mi nie mówi
W nocy, czy w dzień? W nocy tak, ale na oświetlonej drodze. W słoneczny dzień około 25-30%.Arx pisze:Strobo 10-15% myślisz że będzie wystarczające, żeby kierowca wyraźnie dostał info w lusterku że COŚ poważnego jedzie i ma nie zmieniać pasa nagle?
Załóżmy, że masz tryby 5-30-60-100%-strobo. Najczęściej używasz 60%.Arx pisze:[...]Da się zrobić tak żeby nie lecieć potem wszystkich trybów dookoła tylko wrócić od razu do tego 50%?
Myślę o strobo tylko pod kątem zbliżającej się zimy i zapadających ciemności już w godzinach 15-16, no i z rana... a wtedy robi się największy ruch na drodze. Ulice są wtedy jako tak oświetlone, więc widoczność drogi spada na drugi plan.greg pisze: Arx napisał/a:
Strobo 10-15% myślisz że będzie wystarczające, żeby kierowca wyraźnie dostał info w lusterku że COŚ poważnego jedzie i ma nie zmieniać pasa nagle?
W nocy, czy w dzień? W nocy tak, ale na oświetlonej drodze. W słoneczny dzień około 25-30%.
greg Różnica między 6AMC, a 8AMC będzie widoczna tylko wtedy jak zaświecisz takimi latarkami na ścianę, a różnica w czasie pracy i stabilizacji jasności będzie znacznie bardziej widoczna. Dodatkowo diody pracujące na maksymalnych wartościach z datasheetow dużo tracą w Vf i lm/W względem takich samych pracujących na ~70% podanego maksymalnego prądu, a różnica jasności nie wynosie 30% tylko 10-25% w zależności od zastosowanego chłodzenia (widoczna różnica w ilości światła pewnie nie przekroczy 15%).greg pisze:barney proponuje sprzętowe obniżenie maksymalnego prądu. Moim zdaniem nie tędy droga. Od tego są tryby. Po co się ograniczać, są sytuacje, że dużo światła może się przydać.Arx pisze:barney
"6 AMC" nic mi nie mówi