SOLIDNA lampka diodowa PRZEDNIA za małe pieniądze (30-100zł)
SOLIDNA lampka diodowa PRZEDNIA za małe pieniądze (30-100zł)
Witajcie,
rozglądam się za lampką rowerową, która będzie zużywać mało prądu, będzie na baterie AAA lub AA i będzie solidna.
oczekuję, że dzięki niej inni będą mnie widzieć na tyle szybko by mnie nie rozjechać oraz że pozwoli mi nie wjechać w drzewo w parku/lesie gdy będę jechać z prędkością 5-10 km/h
solidna oznacza, że będę mógł o lampce zapomnieć na następne 10 lat (nie licząc lampek, których używam w górach).
Dłuuuugo używałem jednej z pierwszych Sigm diodowych, ale mocowanie do kierownicy w końcu odmówiło posłuszeństwa i nie chciało mi się "rzeźbić" i postanowiłem kupić następną podobną - niestety okazało się, że nie jest to takie proste. Za moją Sigmę ponad 10 lat temu zapłaciłem koło 70zł i służyła mi bezawaryjnie przez ten cały czas. Jej mankamentem było zawsze mocowanie do kierownicy. Oto i ona (stara SIGMA 3 diodowa, na 3x AA):
Biorąc pod uwagę, że jest cały czas produkowana (w innej szacie kolorystycznej) mogło by się wydawać, że wystarczy kupić taką samą, z jeszcze nie wyrobionym zaciskiem. ALE mam fanaberię by znaleźć lampkę o innym systemie mocowania - a nóż eliminując ten słaby punkt, lampka wystarczy nie na 10 lat a na 20 lub 30 - warto sprawdzić
Następna lampka z jaką miałem przyjemność to SUPERLIGHT 3W - uznałem, że tyle czasu minęło od wprowadzenia diod do lampek rowerowych, że może technologia jest tak tania, że można zaufać lampce za 10zł (wtedy tyle kosztowała)
lampka niestety się samo-wyłączała aż pewnego razu zupełnie przestała świecić.
od bodaj 8 lat używam takiej lampki z tyłu
jest jak dla mnie pozbawiona wad. oszczędna, daje tyle światła z tyłu co trzeba i mocowanie nie jest jej słabym ogniwem.
Zastanawiam się nad
♣ kupieniem jej białej odmiany do przodu
(1.) CATEYE TL-LD170-W White
koszt około 40zł
♣ lub jednak trochę doinwestować przedsięwzięcie i kupić lampkę o bardziej skoncentrowanym strumieniu światła:
(2) CATEYE HL-EL135N
za około 70zł
lub nawet
(3) CATEYE HL-EL320
za około 100zł
Porównanie (2) i (3) zawarte tutaj:
http://pyszard.bikestats.pl/66285,Kolej ... razem.html
wskazuje, że do moich celów (2) lepsza. No, ale to już ma znaczenie marginalne
(4) Cateye HL-EL220 raczej nie biorę pod uwagę bo stylistycznie nie będzie pasować do roweru z 1991
Moje pytanie do was jest następujące czy lampka (1) może być jedynie sygnalizacyjną czy jednak mimo rozproszonej emisji nadaje się do oświetlenia sobie drogi przy małych prędkościach?
i jeszcze jedno - co do lampki SUPERLIGHT 3W - miałem pecha czy to po prostu jest taka tandeta? Jej właściwości mi zupełnie odpowiadały - póki działa (pierwsze 3 dni).
rozglądam się za lampką rowerową, która będzie zużywać mało prądu, będzie na baterie AAA lub AA i będzie solidna.
oczekuję, że dzięki niej inni będą mnie widzieć na tyle szybko by mnie nie rozjechać oraz że pozwoli mi nie wjechać w drzewo w parku/lesie gdy będę jechać z prędkością 5-10 km/h
solidna oznacza, że będę mógł o lampce zapomnieć na następne 10 lat (nie licząc lampek, których używam w górach).
Dłuuuugo używałem jednej z pierwszych Sigm diodowych, ale mocowanie do kierownicy w końcu odmówiło posłuszeństwa i nie chciało mi się "rzeźbić" i postanowiłem kupić następną podobną - niestety okazało się, że nie jest to takie proste. Za moją Sigmę ponad 10 lat temu zapłaciłem koło 70zł i służyła mi bezawaryjnie przez ten cały czas. Jej mankamentem było zawsze mocowanie do kierownicy. Oto i ona (stara SIGMA 3 diodowa, na 3x AA):
Biorąc pod uwagę, że jest cały czas produkowana (w innej szacie kolorystycznej) mogło by się wydawać, że wystarczy kupić taką samą, z jeszcze nie wyrobionym zaciskiem. ALE mam fanaberię by znaleźć lampkę o innym systemie mocowania - a nóż eliminując ten słaby punkt, lampka wystarczy nie na 10 lat a na 20 lub 30 - warto sprawdzić
Następna lampka z jaką miałem przyjemność to SUPERLIGHT 3W - uznałem, że tyle czasu minęło od wprowadzenia diod do lampek rowerowych, że może technologia jest tak tania, że można zaufać lampce za 10zł (wtedy tyle kosztowała)
lampka niestety się samo-wyłączała aż pewnego razu zupełnie przestała świecić.
od bodaj 8 lat używam takiej lampki z tyłu
jest jak dla mnie pozbawiona wad. oszczędna, daje tyle światła z tyłu co trzeba i mocowanie nie jest jej słabym ogniwem.
Zastanawiam się nad
♣ kupieniem jej białej odmiany do przodu
(1.) CATEYE TL-LD170-W White
koszt około 40zł
♣ lub jednak trochę doinwestować przedsięwzięcie i kupić lampkę o bardziej skoncentrowanym strumieniu światła:
(2) CATEYE HL-EL135N
za około 70zł
lub nawet
(3) CATEYE HL-EL320
za około 100zł
Porównanie (2) i (3) zawarte tutaj:
http://pyszard.bikestats.pl/66285,Kolej ... razem.html
wskazuje, że do moich celów (2) lepsza. No, ale to już ma znaczenie marginalne
(4) Cateye HL-EL220 raczej nie biorę pod uwagę bo stylistycznie nie będzie pasować do roweru z 1991
Moje pytanie do was jest następujące czy lampka (1) może być jedynie sygnalizacyjną czy jednak mimo rozproszonej emisji nadaje się do oświetlenia sobie drogi przy małych prędkościach?
i jeszcze jedno - co do lampki SUPERLIGHT 3W - miałem pecha czy to po prostu jest taka tandeta? Jej właściwości mi zupełnie odpowiadały - póki działa (pierwsze 3 dni).
Ostatnio zmieniony poniedziałek 10 gru 2012, 12:23 przez jacob, łącznie zmieniany 5 razy.
1. jako sygnalizacyjna jak najbardziej ale do oświetlenia drogi podczas jazdy to za mało żeby cokolwiek widzieć jak będzie całkiem ciemno;
2.tak to jest tandeta z ChRL-u i nie jest warta zachodu tym bardziej że dioda to pewnie "glut" około 1W a nie 3 jak jest napisane.
2.tak to jest tandeta z ChRL-u i nie jest warta zachodu tym bardziej że dioda to pewnie "glut" około 1W a nie 3 jak jest napisane.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Dzięki.
Co do mocy tej diody to akurat bez znaczenia. Bo po prostu wystarczała, póki działała.
Do do (1) to chyba faktycznie sobie daruję.
Czy są jakieś lampki, na które powinienem waszym zdaniem zwrócić uwagę a o których tu nie było mowy? To znaczy jeśli np są lampki w podobnej cenie i o podobnych własnościach to nie o to chodzi. Natomiast jeśli są jakieś solidniejsze lub równie solidne za mniejsze pieniądze to chętnie bym się o nich dowiedział.
Co do mocy tej diody to akurat bez znaczenia. Bo po prostu wystarczała, póki działała.
Do do (1) to chyba faktycznie sobie daruję.
Czy są jakieś lampki, na które powinienem waszym zdaniem zwrócić uwagę a o których tu nie było mowy? To znaczy jeśli np są lampki w podobnej cenie i o podobnych własnościach to nie o to chodzi. Natomiast jeśli są jakieś solidniejsze lub równie solidne za mniejsze pieniądze to chętnie bym się o nich dowiedział.
Latarka : http://www.fancyflashlights.com/goods.php?id=562
ładowarka: http://www.fancyflashlights.com/goods.php?id=37
uchwyt : http://www.fancyflashlights.com/goods.php?id=310
ładowarka: http://www.fancyflashlights.com/goods.php?id=37
uchwyt : http://www.fancyflashlights.com/goods.php?id=310
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Nightmare,
to rozwiązanie jest o tyle nie dobre, że nie pasuje do moich kryteriów - baterie AA/AAA
Nie raz zapominam o naładowaniu moich akumulatorków AA/AAA a zasiedziałem się u kogoś i jest noc i wystarczy wtedy - "ej pożycz trzy paluszki" lub zahaczam o stację benzynową i po problemie
Pogłębiłem moje poszukiwania i pojawiła się kolejna opcja:
(5) SIGMA ILLUX
jej dodatkową zaletą jest cena - 30zł
muszę przejść się do jakiegoś rowerowego i pomacać jej mocowanie do kierownicy, bo coś mi się widzi, że to nie koniecznie jest najlepsze rozwiązanie.
To sprawia takie wrażenie jakby Sigma celowo robiła słabe mocowania by klienci wracali gdy im padnie - a mogą wrócić bo sama lampka jako taka jest pewnie OK. Sam zastanawiałem się czy nie kupić dokładnie takiej lampki jak miałem. I nawet to nie chodzi o 10 czy 20 lat pracy bez awarii ale o filozofię. Nie lubię gdy firma dla zwiększenia zysku obniża jakość - jakkolwiek jest to zrozumiałe i rozsądne (z ich punktu widzenia)
to rozwiązanie jest o tyle nie dobre, że nie pasuje do moich kryteriów - baterie AA/AAA
Nie raz zapominam o naładowaniu moich akumulatorków AA/AAA a zasiedziałem się u kogoś i jest noc i wystarczy wtedy - "ej pożycz trzy paluszki" lub zahaczam o stację benzynową i po problemie
Pogłębiłem moje poszukiwania i pojawiła się kolejna opcja:
(5) SIGMA ILLUX
jej dodatkową zaletą jest cena - 30zł
muszę przejść się do jakiegoś rowerowego i pomacać jej mocowanie do kierownicy, bo coś mi się widzi, że to nie koniecznie jest najlepsze rozwiązanie.
To sprawia takie wrażenie jakby Sigma celowo robiła słabe mocowania by klienci wracali gdy im padnie - a mogą wrócić bo sama lampka jako taka jest pewnie OK. Sam zastanawiałem się czy nie kupić dokładnie takiej lampki jak miałem. I nawet to nie chodzi o 10 czy 20 lat pracy bez awarii ale o filozofię. Nie lubię gdy firma dla zwiększenia zysku obniża jakość - jakkolwiek jest to zrozumiałe i rozsądne (z ich punktu widzenia)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 10 gru 2012, 12:31 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tym że 3xAAA jest niewydajne ten unique w trybie najsłabszym świeci mocniej jak twoja sigma, w dodatku w tym trybie naładowany akumulator starczy na ponad 10 godzin ciągłego świecenia
Ta sigma to mam moc latarki w telefonie
Ta sigma to mam moc latarki w telefonie
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Dobra - chyba wszystko wskazuje, że (2) CATEYE HL-EL135N będzie najlepsza. Spełnia kryteria.
Nikt mnie nie rozjedzie a ja nie wjadę w znak drogowy ani w drzewo. Jak zapomnę naładować akumulatorek to wszędzie dostanę zwykłe paluszki (i to tylko 2 szt). Jest relatywnie droga - około 70zł. Ale wolę raz zapłacić 7 dych niż kupić Sigmę za 30zł, która będzie świecić tak samo a ma głupkowate mocowanie. Pomacam sobie obie w jakimś sklepie i wybiorę. Po owym macaniu napiszę co odkryłem. Pewnie na forum często trafiają ludzi o podobnych kryteriach poszukiwania. Będzie można ich w przyszłości odsyłać do tego wątku.
Nikt mnie nie rozjedzie a ja nie wjadę w znak drogowy ani w drzewo. Jak zapomnę naładować akumulatorek to wszędzie dostanę zwykłe paluszki (i to tylko 2 szt). Jest relatywnie droga - około 70zł. Ale wolę raz zapłacić 7 dych niż kupić Sigmę za 30zł, która będzie świecić tak samo a ma głupkowate mocowanie. Pomacam sobie obie w jakimś sklepie i wybiorę. Po owym macaniu napiszę co odkryłem. Pewnie na forum często trafiają ludzi o podobnych kryteriach poszukiwania. Będzie można ich w przyszłości odsyłać do tego wątku.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 10 gru 2012, 12:26 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
A jak już ma być tanio to lepiej zakupić : http://allegro.pl/promocja-latarka-romi ... 44665.html
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
ten (6) Romisen RC-29Nightmare pisze:A jak już ma być tanio to lepiej zakupić : http://allegro.pl/promocja-latarka-romi ... 44665.html
to faktycznie ciekawa opcja.
Pytanie jak długo będzie świecić na jednym Eneloopie i czy jest faktycznie solidna? Do CatEye mam zaufanie jeśli chodzi o trwałość.
Doczytałem - 1-1.5h to jednak zbyt mało!
Ostatnio zmieniony poniedziałek 10 gru 2012, 12:34 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
To mocowanie w Sigmie jest na o-ring-u które w większości lampek spełnia swoje zadanie bardzo dobrze, ale właśnie słabo świeci, za jeśli kosztuje te 70 zł to warto przeglądnąć lampki na 18650 bo naprawdę jest ogromna różnica, zawsze się bierze zapasowe ogniwo na wszelki wypadek więc nie było by problemu a dodatkowo Li-Ion ma więcej energii i np. jak byś miał nawet lampkę z diodą puszczoną na max. 500-600mA to miałbyś nieporównywalnie więcej światła którego by wystarczyło na przynajmniej 4 godziny zakładając pojemność ogniwa 2,4Ah.
Proponował bym poszukać kogoś z okolicy który mógłby zaprezentować latarkę na takim ogniwie żeby można było zobaczyć co potrafi .
Proponował bym poszukać kogoś z okolicy który mógłby zaprezentować latarkę na takim ogniwie żeby można było zobaczyć co potrafi .
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Cześć,
Czy porównywałeś kiedykolwiek światło Twojej padniętej 3 diodówki z czymś na diodach xp-g,xm-l ?
Jeśli nie to zrób to i wstrzymaj się z zakupem tej na którą jesteś zdecydowany.Jak porównasz i dalej będziesz uważał że Twój wybór jest ok,to ją kup.
Miałem ją,jako sygnalizacja jest ok ,ale światła to ona daje naprawdę niewiele,na dodatek w mocno niebieskim odcieniu.Naprawdę szkoda tych 70zł
Pozdrawiam
Czy porównywałeś kiedykolwiek światło Twojej padniętej 3 diodówki z czymś na diodach xp-g,xm-l ?
Jeśli nie to zrób to i wstrzymaj się z zakupem tej na którą jesteś zdecydowany.Jak porównasz i dalej będziesz uważał że Twój wybór jest ok,to ją kup.
Miałem ją,jako sygnalizacja jest ok ,ale światła to ona daje naprawdę niewiele,na dodatek w mocno niebieskim odcieniu.Naprawdę szkoda tych 70zł
Pozdrawiam
To jeszcze jest taka : http://allegro.pl/latarka-romisen-rc-c8 ... 73444.html
w trybie maks 2.5h w trybie średnim już ponad 5h
w trybie maks 2.5h w trybie średnim już ponad 5h
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
to co piszesz ma sens jeśli założyć, że szukam lampki do jazdy po lesie, na wycieczki czy coś takiego. a ja szukam lampki do roweru którym jeżdżę po mieście. Moja stara Sigma mi w 100% pasowała póki trzymała się kierownicy.Rysiu_01_92 pisze:To mocowanie w Sigmie jest na o-ring-u które w większości lampek spełnia swoje zadanie bardzo dobrze, ale właśnie słabo świeci, za jeśli kosztuje te 70 zł to warto przeglądnąć lampki na 18650 bo naprawdę jest ogromna różnica, zawsze się bierze zapasowe ogniwo na wszelki wypadek więc nie było by problemu a dodatkowo Li-Ion ma więcej energii i np. jak byś miał nawet lampkę z diodą puszczoną na max. 500-600mA to miałbyś nieporównywalnie więcej światła którego by wystarczyło na przynajmniej 4 godziny zakładając pojemność ogniwa 2,4Ah.
Proponował bym poszukać kogoś z okolicy który mógłby zaprezentować latarkę na takim ogniwie żeby można było zobaczyć co potrafi .
Utrzymuję, że jedynymi rozsądnymi i pasującymi do wyżej określonych kryteriów lampkami są:
(2) CATEYE HL-EL135N
(5) SIGMA ILLUX
♣ to nie wygodne ciągle ładować akumulatory
♣ i nosić ze sobą zapasowe
♣ (2) i (5) wystarczą by jeździć po mieście, czasem przejechać przez park.
Nie chodzi o znalezienie Świętego Graala za 70zł ale o dopasowanie porad do w.w. kryteriów
Z tego co widziałem na forum czasem pojawiają się ludzi o podobnych kryteriach do moich i właściwie ze względu na nich kontynuują pisanie - bo właściwie to odkąd dowiedziałem się, że przy (1) mogę "wjechać w drzewo" problem był już 90% rozwiązany.
[ Dodano: 10 Grudzień 2012, 12:47 ]
Dzięki ale (2) CatEye HL-EL 135N pulsując świeci 320h a przy pracy ciągłej 80hNightmare pisze:To jeszcze jest taka : http://allegro.pl/latarka-romisen-rc-c8 ... 73444.html
w trybie maks 2.5h w trybie średnim już ponad 5h
Ostatnio zmieniony poniedziałek 10 gru 2012, 12:49 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo dobra rada. Jak ktoś nie widział latarki na XM-L zasilanej przez ogniwo 18650 w działaniu, to wydaje mu się że latareczki na kilku diodach 5mm świecą OK i nawet nie wie co może zyskać.Rysiu_01_92 pisze:Proponował bym poszukać kogoś z okolicy który mógłby zaprezentować latarkę na takim ogniwie żeby można było zobaczyć co potrafi
Taka latarka w trybie 5% świeci lepiej, niż wiele kilku diodowych latareczek "na maxa"