WItam, mam problem z zakupionym Convoyem C8+ SST40 (sterownik rampowy). Mianowicie przez pierwsze 1,5 minuty świecił zgodnie z deklarowaną mocą, a następnie osłabł do może 0.1%. Sprawdzałem zmianę trybów pół-klikami, resetowanie poprzez 8-krotne pół-kliki itp. Naszukałem się różnych kombinacji, ale nic to nie zmieniło. Po kilkunastu próbach latarka w ogóle przestała świecić. Dzień później znowu na takie 0.1%. Ogniwo, które stosowałem na początku to 18650 HG2 3000mAh 3.6V discharge 20A Max 35A. Później próbowałem również na Samsung INR18650-35E 3500mAh. Ogniwa oczywiście naładowane. Teraz pytanie gdzie mogę szukać problemu i co można ewentualnie zrobić w kierunku naprawy?
Jeśli mimo pełnego ogniwa słabo świeci to możliwych jest kilka powodów - zdalnie bez dodatkowych informacji (świeciło panie i zgasło) trudno o wyrok - dużo zależy u kogo kupiłeś (markowy majfrend czy jakiś nonajmowy) czy firmowa latarka czy jakieś nietypowe źródło typu "sklep0123456789.pl", jaki sterownik - bez rozebrania latarki lub chociażby rozkręcenia i pokazania w środku itd.
- najbardziej prawdopodobne - upaliłeś leda - grzałeś do bólu ile wlezie zawsze na turbie i dioda się zdegenerowała - bez wymiany diody się nie obejdzie
- drugie to przegrzany sterownik lub upalone druciki od sterownika do leda - podobna sytuacja - bez informacji jak wygląda lub gdzie zakupiony można przyjąć, że to liniowy na AMC-kach więc zapewne przegrzane - tutaj czasem wystarczy wyjąć, czasem przeczyścić ew. zalutować brzegi do głowicy latarki - jak nie pomaga wymienić na nowy.
- kolejna to upalone sprężynki - prąd w turbo częste upalanie to 6-10A i sprężynki szczególnie na dupce "tracą" właściwości mechaniczne (bardzo - przestają sprężynować) i elektryczne (mniej ale utleniając się tworzą tlenki będące izolatorem zwiększając rezystancje i upalając ostatecznie sprężynkę) - tutaj najpierw czyszczenie mechaniczne (lekkie przeszlifowanie pilniczkiem końcówe lub mocniejsze) ostatecznie wymiana na nowe
- ostatnie najmniej upierdliwe do naprawy to ogólne zaśniedzenie ze starości i używania - warto rozebrać, pojeździć szmatką po gwintach (przeczyścić alu do białości) poodkręcać wszystkie gwinty (te w środku gdzie elektryka działa - z włącznikiem włącznie) i jak nie działa przechodzić kolejno punktami wyżej.
C8 ogólnie to latarka modułowa i doprowadzenie elektryki do działania nie jest trudne i kosztowne dla kogoś kto umie lutować - jedynie czas na przyjście z PRC części (wersja long) lub zakup na allegro - zazwyczaj drożej - wersja short).
Latarka od majfrendów. Tak jak pisałem odpalilem latarkę pierwszy raz, może z 1,5 minuty miałem włączoną. Zgasiłem i za 5 minut odpaliłem znowu i już tylko na 0.1% świeciło. Sprężynki idealnie czyste. Próbuję sie dostać do sterownika, ale nie mogę go odkręcić.