Convoy S2+ bardzo się grzeje
Convoy S2+ bardzo się grzeje
Witajcie, kupiłem tą doskonałą latarkę i faktycznie świeci doskonale. Na rowerze nie zauważyłem wielkiego problemu bo jest chłodzona a krótki żywot akumulatorów zganiałem na to, ze mam je z odzysku. Krótki znaczy poniżej godziny. Ale dziś włączyłem latarkę na 100% i nie dość, że po miej niż godzinie poinformowała o rozładowanym aku to nagrzała się tak, że aż parzyła. Poniżej podaję foto sprzętu jaki jest w środku. Doradźcie co zrobić aby się tak nie grzała, może jakiś inny sterownik, diodę (teraz jest taka o ciepłej barwie)? Druga latarka którą posiadam świeci koło 3 godzin (na odzyskanym aku) i w ogóle się nie grzeje. Obie na 100%. Da się z tym coś zrobić.
To, że LEDy sie nie grzeją jest mitem. Ta, co świeci 3h rzeczywiście może się mniej grzać, bo pewnie dostaje w diodę max 0,7A, co nie jest jakąś dużą wartością, S2+ natomiast daje w diodę 2,1A, co już jest max dla jej możliwości termicznych. Jedyna rada to uźywanie średniego trybu lub zastosowanie sterownika z zabezpieczeniem termicznym. Można też odlutować w obecnym sterowniku 1-2 układy 7135 ale zmniejszy się prąd i ilość światła przy okazji. Jak nie chcesz ponosić kosztów ani tracić ilości światła to po prostu przyjmij do wiadomości, że jest to normalne zjawisko i tak musi być.
Na tym forum jest 4 autorów takich sterowników, każdy inaczej je nazywa i ma kilka w ofercie więc nie powiem który a jedynie od kogo: Bocian (Pyra), Dariusz70 (alienth), ElSor, Greg. Mogę jedynie napisać, że mój nazywa się HEDBEBES 104A i link do niego mam w podpisie. Przy 1A to raczej zabezpieczenie nie jest potrzebne, dopiero dla nieuważnych użytkowników potrzebne jest od 1,75A w małych latarkach typu S2, bo normalnie można mieć i >5A ale trzeba uważać kiedy i na jak długo.tasia pisze:Więc jeśli chciałbym kupić sterownik z zab. termicznymi z 1A to który? A ten 2,1A z zab. termicznym to który?
Taki sterownik bardzo ograniczy osiągi, chyba nie ma sensu. A najprościej nie wymieniać starownika, tylko używać latarki "z głową". Ja używam S2+ ze sterownikiem 2.8A bez zabezpieczeń nie boję się przegrzania. Do chodzenia spokojnie wystarcza najniższy tryb 5%, na rower zazwyczaj używam 40% i też starcza. A w razie potrzeby (trudny teren, szybka jazda) mam w zapasie 100%, a przy szybkiej jeździe się nie przegrzeje.tasia pisze:kupić sterownik z zab. termicznymi z 1A to który
http://budgetlightforum.com/node/52757
Zobacz do jakiej temperatury rozgrzewa się s2+ ze sterownikiem trochę mocniejszym niż twój.
80 stopni po 30 minutach. Przy 50 stopniach już zaczniesz odczuwać że latarka zaczyna parzyć.
Zobacz do jakiej temperatury rozgrzewa się s2+ ze sterownikiem trochę mocniejszym niż twój.
80 stopni po 30 minutach. Przy 50 stopniach już zaczniesz odczuwać że latarka zaczyna parzyć.
Jak Elsor napisał - na co dzień, bez rowerowego przewiewu używać z głową na 40% mocy.
Led się grzeje i przenosi to ciepło na obudowę - im więcej ciepła tym lepiej zrobiona latarka - oznacza że całe ciepło idzie w obudowę a nie gromadzi się w środku (co grozi uszkodzeniem leda).
Krótko - wymiana nic nie da - wystarczy mieć świadomość ciepła w ręku i dostosowywać moc do okoliczności.
Led się grzeje i przenosi to ciepło na obudowę - im więcej ciepła tym lepiej zrobiona latarka - oznacza że całe ciepło idzie w obudowę a nie gromadzi się w środku (co grozi uszkodzeniem leda).
Krótko - wymiana nic nie da - wystarczy mieć świadomość ciepła w ręku i dostosowywać moc do okoliczności.
Wiesz może jaki jest udział ciepła wytwarzanego przez diodę, a elektroniki? Dobrze myślę, że za sporą częścią wydzielonego ciepła stoi elektronika, a nie sam led jako taki?ElSor pisze:To, że LEDy sie nie grzeją jest mitem.
@medyk81
Dziękuje ślicznie
Ostatnio zmieniony czwartek 23 lut 2017, 22:11 przez lucass3, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest temat:lucass3 pisze:Wiesz może jaki jest udział ciepła wytwarzanego przez diodę, a elektroniki? Dobrze myślę, że za sporą częścią wydzielonego ciepła stoi elektronika, a nie sam led jako taki?ElSor pisze:To, że LEDy sie nie grzeją jest mitem.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8665
Ciepła czy neutralna? Popularna neutralna "na rower" to 4C. Jeśli barwa w nowej odpowiada to warto by było ustalić jaka tam siedzi.tasia pisze:Dzięki ogromne za wszelkie podpowiedzi. Faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie przyzwyczaić się
A wskażecie mi diodę "ciepłą" bym sobie w tej słabszej wymienił Tak w ramach latarkowej edukacji
Musze przyznać, że pierwsze tak merytoryczne forum. Jeszcze raz dzięki.
Re: Convoy S2+ bardzo się grzeje
Czołem,
Barwa ta z prawej bardziej mi odpowiada ale nie wiem jak sprawdzić jaka to barwa. Ta z lewej jest niebieskawa. Rozumiem, że neutralna 4C to ani niebieskawa ani bardzo żółta?
Jakieś wskazanie gdzie najlepiej kupić w detalu te części. Forumowi fachowcy mają jakieś sklepiki co by u nich zakupić?
Czy to będzie to?
https://www.fasttech.com/products/1609/ ... -white-led
Barwa ta z prawej bardziej mi odpowiada ale nie wiem jak sprawdzić jaka to barwa. Ta z lewej jest niebieskawa. Rozumiem, że neutralna 4C to ani niebieskawa ani bardzo żółta?
Jakieś wskazanie gdzie najlepiej kupić w detalu te części. Forumowi fachowcy mają jakieś sklepiki co by u nich zakupić?
Czy to będzie to?
https://www.fasttech.com/products/1609/ ... -white-led
Ostatnio zmieniony piątek 24 lut 2017, 12:54 przez tasia, łącznie zmieniany 1 raz.