przednia lampka na niezbyt wymagający teren nocą
przednia lampka na niezbyt wymagający teren nocą
Witam wszystkich! Szukając przedniej lampki rowerowej natrafiłem na to forum i cieszę się, że takie coś istnieje, bo lepiej trafić chyba nie mogłem.
Po południu jest już ciemno, a jako że lubię sobie pojechać nad miejskie jezioro, to zostałem zmuszony do znalezienia jakiejś porządniejszej przedniej lampki. Nad jeziorem są ubite, nieoświetlone ścieżki leśne, mało zakrętów, raczej bez jakichś wystających korzeni, za to dziur trochę jest. Jeżdżę tam w porywach 25-30km/h, z reguły 20km/h, więc bez szaleństw.
Potrzebowałbym lampki spełniającej następujące kryteria:
- nie może oślepiać ludzi, bo jednak trochę ich nad tym jeziorem jeździ
- ma zapewniać dobrą widoczność w wyżej wymienionych warunkach
- bateria w trybie zapewniającym tę dobrą widoczność powinna działać co najmniej 1,5h, najlepiej >2h
- musi mieć tryb oszczędnościowy (może mrugać, chodzi o to żeby było mnie widać jak jeżdżę po mieście), w którym bateria trzyma długo, jeśli to możliwe to paręnaście godzin
- powinna być jednoczęściowa, normalnie przyczepiana uchwytem do kierownicy, bez kabli na zewnątrz podłączających akumulatory i innych dodatków
- interesuje mnie pełen zestaw z uchwytem, jeśli wymagany jest osobny akumulator 18650, to i ładowarkę do niego będę potrzebował
- budżet to maks 150zł
Poczytałem trochę forum i wygląda na to, że najbardziej polecany jest model Convoy S2+, ale czy to nie jest trochę przesada? Nie jeżdżę po jakichś ekstremalnych trasach, więc nie wiem czy to nie za mocne. Poza tym gdybym chciał kupować w Polsce, to w 150zł chyba bym się nie zmieścił, prawda? Jak zamówię z Chin to przyjdzie w grudniu pewnie, miesiąc jeżdżenia mi przepadnie.
Z góry dzięki za porady, mam nadzieję że nie wymyśliłem jakichś kryteriów z kosmosu i istnieje coś, co je spełnia.
Po południu jest już ciemno, a jako że lubię sobie pojechać nad miejskie jezioro, to zostałem zmuszony do znalezienia jakiejś porządniejszej przedniej lampki. Nad jeziorem są ubite, nieoświetlone ścieżki leśne, mało zakrętów, raczej bez jakichś wystających korzeni, za to dziur trochę jest. Jeżdżę tam w porywach 25-30km/h, z reguły 20km/h, więc bez szaleństw.
Potrzebowałbym lampki spełniającej następujące kryteria:
- nie może oślepiać ludzi, bo jednak trochę ich nad tym jeziorem jeździ
- ma zapewniać dobrą widoczność w wyżej wymienionych warunkach
- bateria w trybie zapewniającym tę dobrą widoczność powinna działać co najmniej 1,5h, najlepiej >2h
- musi mieć tryb oszczędnościowy (może mrugać, chodzi o to żeby było mnie widać jak jeżdżę po mieście), w którym bateria trzyma długo, jeśli to możliwe to paręnaście godzin
- powinna być jednoczęściowa, normalnie przyczepiana uchwytem do kierownicy, bez kabli na zewnątrz podłączających akumulatory i innych dodatków
- interesuje mnie pełen zestaw z uchwytem, jeśli wymagany jest osobny akumulator 18650, to i ładowarkę do niego będę potrzebował
- budżet to maks 150zł
Poczytałem trochę forum i wygląda na to, że najbardziej polecany jest model Convoy S2+, ale czy to nie jest trochę przesada? Nie jeżdżę po jakichś ekstremalnych trasach, więc nie wiem czy to nie za mocne. Poza tym gdybym chciał kupować w Polsce, to w 150zł chyba bym się nie zmieścił, prawda? Jak zamówię z Chin to przyjdzie w grudniu pewnie, miesiąc jeżdżenia mi przepadnie.
Z góry dzięki za porady, mam nadzieję że nie wymyśliłem jakichś kryteriów z kosmosu i istnieje coś, co je spełnia.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: środa 18 mar 2015, 00:18
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 18
- Rejestracja: środa 18 mar 2015, 00:18
- Lokalizacja: Łódź
W oryginalnym opakowaniu jest tylko latarka i smycz. Ładowarkę i ogniwo a także uchwyt rowerowy kupuje się osobno. Uchwyt wybierasz jaki chcesz na pewnym znanym portalu aukcyjnym i ładowarkę na 1lion. Tylko nie kupuj tam ogniw zwłaszcza o superpojemnosci Jak chcesz dobre ogniwa Panasonic NcR to mam parę sztuk w zapasie, Jakby co to pisz na PW.
W sklepiku tutaj kupisz latarki już modowane. Poczytaj komentarze. Właściwie wszystkie godne polecenia. Nie kupuj byle czego jak dopiero zaczynasz przygodę z latarkami. Kup coś z czego NA PEWNO będziesz zadowolony.
W sklepiku tutaj kupisz latarki już modowane. Poczytaj komentarze. Właściwie wszystkie godne polecenia. Nie kupuj byle czego jak dopiero zaczynasz przygodę z latarkami. Kup coś z czego NA PEWNO będziesz zadowolony.
Convoy s2+ i inne z oryginalnym sterownikiem nie ma żadnego mrugania, tylko nieprzyjemny w odbiorze przez oko ludzkie stroboskop działający z pełną mocą lub tryb SOS, który tez nie nadaje się jako światło mrugające-pozycyjne.przenikanie pisze:Wszystkie wymagania łącznie z ostatnim spełnia właśnie convoy s2+. Ma kilka trybów jasności, mruganie
-
- Posty: 18
- Rejestracja: środa 18 mar 2015, 00:18
- Lokalizacja: Łódź
Racja. Ja ten stroboskop nazwałem mruganiem. W ogóle nie używam mrugajcego przedniego światła. W nocy wystarczy stałe. Mruganie nie oświetla dobrze drogi za to wkurza jadących z naprzeciwka. Samochody nie mają stroboskopów tylko zwykłe światła. I trudno ich nie zauważyć. Jeśli jeździ się w terenie mruganie w ogóle nie jest potrzebne.max4max pisze: nie ma żadnego mrugania, tylko nieprzyjemny w odbiorze przez oko ludzkie stroboskop działający z pełną mocą lub tryb SOS, który tez nie nadaje się jako światło mrugające-pozycyjne.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: niedziela 12 kwie 2015, 21:20
- Lokalizacja: W-wa
Również polecam S2+, ewentualnie jeśli nie jest potrzebne oświetlanie na dużą odległość warto zainwestować w kolimator 60x20, dzięki czemu nie oślepiamy ludzi z przeciwka, a mamy sporo światła blisko i po bokach.
Co do mrugania to świetne mruganie ma astrolux s41, działa tak, że cały czas świecąc ok 50% jednocześnie mruga, dzięki czemu tam gdzie nie ma latarni wszystko widzimy, a i tam gdzie w miarę widno nas widać z daleka. Ciekawy jestem czy jest możliwość zaprogramowania czegoś takiego w s2+ w jakimś autorskim driverze.
Co do mrugania to świetne mruganie ma astrolux s41, działa tak, że cały czas świecąc ok 50% jednocześnie mruga, dzięki czemu tam gdzie nie ma latarni wszystko widzimy, a i tam gdzie w miarę widno nas widać z daleka. Ciekawy jestem czy jest możliwość zaprogramowania czegoś takiego w s2+ w jakimś autorskim driverze.
Co do mrugania, to chodziło mi głównie o to, że to oszczędza baterię z tego co się orientuję, więc jeśli jeżdżę po mieście, gdzie latarnie oświetlają mi wszystko co trzeba, a sam chcę być po prostu widoczny, to mruganie jest dobrym i ekonomicznym rozwiązaniem.
Po wstępnym rozeznaniu się w cenach na forum i na allegro stwierdzam, że zakup latarki modowanej (żeby miała opcję mrugania nie na 100%) z kolimatorem (żeby nie razić ludzi), uchwytem, porządnym akumulatorem i ładowarką to kwestia wydania prawie 200zł, a to przekracza mój budżet. Przeoczyłem coś i da się w Polsce taniej? Czy lepiej szukać tańszych rozwiązań?
Tak się zastanawiam, czy gdybym zrezygnował z wymogu jednoczęściowej lampki, w sensie miał akumulatory umocowane gdzieś do ramy i podłączone kablem do lampki, to łatwiej byłoby coś znaleźć.
Po wstępnym rozeznaniu się w cenach na forum i na allegro stwierdzam, że zakup latarki modowanej (żeby miała opcję mrugania nie na 100%) z kolimatorem (żeby nie razić ludzi), uchwytem, porządnym akumulatorem i ładowarką to kwestia wydania prawie 200zł, a to przekracza mój budżet. Przeoczyłem coś i da się w Polsce taniej? Czy lepiej szukać tańszych rozwiązań?
Tak się zastanawiam, czy gdybym zrezygnował z wymogu jednoczęściowej lampki, w sensie miał akumulatory umocowane gdzieś do ramy i podłączone kablem do lampki, to łatwiej byłoby coś znaleźć.
Chłopaki może i wyskoczyły z najlepszą w cenie do 150 zł propozycją - ale chciały dobrze bo u nich się to sprawdziło jako coś uniwersalnego i do ręki i na rower - a 150 zł po analizie błędów jakie popełniłbyś kupując "różne takie wynalazki" to niewielki pieniądz jest.
Tobie agnostyk potrzebne cokolwiek na zwykłe ogniwa AAA bo wymagania masz nieduże ale sugestia S2+ jest jak najbardziej wskazana np. http://allegro.pl/convoy-s2-latarka-na- ... 18088.html jest na pewno lepszym rozwiązaniem niż http://allegro.pl/latarka-bailong-led-z ... 76081.html - bajlong ma wyssane z palca parametry zarówno wartości lumenów jak i zasięgu, Convoy zaś mimo iż nie ma w ogóle żadnych parametrów jest dla osoby znającej temat światełek zdecydowanym faworytem - bo gdy przyjdzie czas porównania obroni sie sam.
Oczekiwałeś agnostyk wsparcia - dostałeś je - Ty zaś mimo dobrego słowa dalej nie wierzysz i szkłem chcesz se d..ę podcierać i popełniać błąd zakupu czegoś co śmierdzi na kilometr?
Za psie pieniądze kupisz równie cenną latarę - no sorry takie życie ...
Tobie agnostyk potrzebne cokolwiek na zwykłe ogniwa AAA bo wymagania masz nieduże ale sugestia S2+ jest jak najbardziej wskazana np. http://allegro.pl/convoy-s2-latarka-na- ... 18088.html jest na pewno lepszym rozwiązaniem niż http://allegro.pl/latarka-bailong-led-z ... 76081.html - bajlong ma wyssane z palca parametry zarówno wartości lumenów jak i zasięgu, Convoy zaś mimo iż nie ma w ogóle żadnych parametrów jest dla osoby znającej temat światełek zdecydowanym faworytem - bo gdy przyjdzie czas porównania obroni sie sam.
Oczekiwałeś agnostyk wsparcia - dostałeś je - Ty zaś mimo dobrego słowa dalej nie wierzysz i szkłem chcesz se d..ę podcierać i popełniać błąd zakupu czegoś co śmierdzi na kilometr?
Za psie pieniądze kupisz równie cenną latarę - no sorry takie życie ...
Ale w co konkretnie nie wierzę, bo nie rozumiem zbytnio?
Problem polega na tym, że właśnie nie potrafię znaleźć tego w cenie do 150zł. To co wkleiłeś nie ma opcji mrugania (jest stroboskop, który wyżej krytykowano) i ładowarki.
Z ładowarką jest opcja za ok. 160zł, czyli znośnie, ale nadal nie ma tam opcji mrugania, czyli żeby mieć wszystko trzeba kupować latarkę osobno i resztę osobno - taki zestaw znalazłem za niecałe 200zł.
W sumie ten zestaw za 160zł jest już całkiem spoko, tylko pytanie czy jednak nie lepiej, żeby to mrugało, bo dłużej pociągnie na baterii.
No i na szybko sprawdzałem lampki z osobnymi akumulatorami podłączonymi kablem i znalazłem np. takie coś, co nie spełnia wszystkich moich wymagań (m.in. oślepia), ale skoro na szybko znajduję coś takiego, to może są modele które je spełniają w podobnej cenie.
Problem polega na tym, że właśnie nie potrafię znaleźć tego w cenie do 150zł. To co wkleiłeś nie ma opcji mrugania (jest stroboskop, który wyżej krytykowano) i ładowarki.
Z ładowarką jest opcja za ok. 160zł, czyli znośnie, ale nadal nie ma tam opcji mrugania, czyli żeby mieć wszystko trzeba kupować latarkę osobno i resztę osobno - taki zestaw znalazłem za niecałe 200zł.
W sumie ten zestaw za 160zł jest już całkiem spoko, tylko pytanie czy jednak nie lepiej, żeby to mrugało, bo dłużej pociągnie na baterii.
No i na szybko sprawdzałem lampki z osobnymi akumulatorami podłączonymi kablem i znalazłem np. takie coś, co nie spełnia wszystkich moich wymagań (m.in. oślepia), ale skoro na szybko znajduję coś takiego, to może są modele które je spełniają w podobnej cenie.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11008
Wersja nr. 1 lub 2 i do tego poproś o optykę 20x60, ładowarkę, uchwyt i ogniwo.
Raczej mocno nie przekroczysz tych 150zł, a oferta na pewno dużo lepsza niż te z allegro.
Wersja nr. 1 lub 2 i do tego poproś o optykę 20x60, ładowarkę, uchwyt i ogniwo.
Raczej mocno nie przekroczysz tych 150zł, a oferta na pewno dużo lepsza niż te z allegro.
Sorry za ton ale wypowiedzi ale sporo "świeżo pytających" poszukujących wskazówek co wybrać liczy na "full option" za niewielkie pieniądze - stąd gdy tylko pojawia się w czyjejkolwiek wypowiedzi że "za drogo" pojawia mi się czerwona plama i blokada na milusie argumenty.
Pietros wskazał Ci ofertę ze sklepiku - już najprostsze:
1 - Wersja z Driver LED 2,8V-4,5V (2,8A lub 3,04A) 3way z zabezp. termicznym . Rower i EDC. Zabezpieczenie termiczne, dwukierunkowa zmiana trybów,
strobo rowerowe i kilka innych funkcji. Prosty w obsłudze. 2,8A lub 3,04A - do wyboru oraz wersje uproszczone z zabezpieczeniem termicznym.
Cena 120zł + 9zł wysyłka (z XM-L2 na Noctigon).
2 - Wersja z Driver LED 2,8V-4,5V (2,8A lub 3,04A) ProgramowalnyTC z zabezpieczeniem termicznym.
Zabezpieczenie termiczne, cztery programowalne tryby, stroboskop o regulowanej jasności, dwukierunkowa zmiana trybów. Prosty w obsłudze.
Cena 120zł/szt + 9zł wysyłka (z XM-L2 na Noctigon).
powinny spełnić Twoje wymagania odnośnie strobo - dostępne w tych latarkach są:
3-klik - rapid strobo 100% 12,5Hz (dostępne w EDC).
4-kilk - beacon, 100% błysk co około 2s (dostępne w EDC).
6-klik - strobo rowerowe 3Hz 25% (% mocy światła).
Czyli szybkie wolne i z mała mocą również.
Pietros wskazał Ci ofertę ze sklepiku - już najprostsze:
1 - Wersja z Driver LED 2,8V-4,5V (2,8A lub 3,04A) 3way z zabezp. termicznym . Rower i EDC. Zabezpieczenie termiczne, dwukierunkowa zmiana trybów,
strobo rowerowe i kilka innych funkcji. Prosty w obsłudze. 2,8A lub 3,04A - do wyboru oraz wersje uproszczone z zabezpieczeniem termicznym.
Cena 120zł + 9zł wysyłka (z XM-L2 na Noctigon).
2 - Wersja z Driver LED 2,8V-4,5V (2,8A lub 3,04A) ProgramowalnyTC z zabezpieczeniem termicznym.
Zabezpieczenie termiczne, cztery programowalne tryby, stroboskop o regulowanej jasności, dwukierunkowa zmiana trybów. Prosty w obsłudze.
Cena 120zł/szt + 9zł wysyłka (z XM-L2 na Noctigon).
powinny spełnić Twoje wymagania odnośnie strobo - dostępne w tych latarkach są:
3-klik - rapid strobo 100% 12,5Hz (dostępne w EDC).
4-kilk - beacon, 100% błysk co około 2s (dostępne w EDC).
6-klik - strobo rowerowe 3Hz 25% (% mocy światła).
Czyli szybkie wolne i z mała mocą również.
Zauważ, że zwykła nie modowana S2+ "od chińczyka" ma (pomijając mało przydatne na rower mrugacze) 3 tryby jasności. W najsłabszym, w tórym i tak jest sporo światła poświeci około 20 godzin.agnostyk pisze:Co do mrugania, to chodziło mi głównie o to, że to oszczędza baterię z tego co się orientuję, więc jeśli jeżdżę po mieście, gdzie latarnie oświetlają mi wszystko co trzeba, a sam chcę być po prostu widoczny, to mruganie jest dobrym i ekonomicznym rozwiązaniem.