Lampka na rower poszukwiana

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Jaceko
Posty: 11
Rejestracja: środa 25 sty 2012, 15:44
Lokalizacja: Warszawa

Lampka na rower poszukwiana

Post autor: Jaceko »

Poszukuję kolejnej lampki na rower i chciałbym Was prosić o pomoc we wskazanie lampek wartych uwagi.

Teraz głównie używam latarki tego typu: http://allegro.pl/hit-latarka-police-sw ... 38804.html i chciałbym kupić coś lepszego

Chcę, aby lampka:
- była kompaktowa (przyczepiania w całości do kierownicy)
- oświetlała drogę przede mną i pod kołem oraz, aby nadawała się do ruchu ulicznego (z odcięciem światła)
- miała nieuciążliwy tryb migania (nie stroboskop) - najlepiej z możliwością zmiany jego mocy
- miała kilka trybów świecenia
- umożliwiała jazdę po ciemnym lesie (z tego co obserwuję i czytam, to min. 300lm) - aktualnie komfort mam przy dwóch lampkach jak z pierwszego linku (jedna z "zoomem" skierowana na wprost, druga szeroko - skierowana pod koło)
- ciepła barwa światła
- wymienne akumulatory, najlepiej 18650

I jak do tego będzie kosztować nie więcej niż 200zł, to będzie super :).
Czy ktoś może coś polecić?

Póki co, najlepsze co znalazłem, to: takie coś
Biorę również pod uwagę: Mactronic tripper
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Jaceko, zajrzyj do sklepiku. Popatrz co tam mają, poczytaj.
szaleniec
Posty: 45
Rejestracja: wtorek 02 wrz 2008, 21:32
Lokalizacja: ldz

Post autor: szaleniec »

fotorondo pisze:Jaceko, zajrzyj do sklepiku. Popatrz co tam mają, poczytaj.
Która z oferowanych w sklepiku lampek ma wyraźne odcięcie? Bo nie znalazłem takiej.
kemor90
Posty: 129
Rejestracja: czwartek 18 sie 2016, 23:13
Lokalizacja: Ryki

Post autor: kemor90 »

Do w miarę znośnego odcięcia kolimator dokładają.
Najpopularniejszy jest tu Convoy s2+ z kolimatorem 60x20 i masz bardzo ładny rozkład światła jako krótkie na rower. Tylko w teren do szybszej jazdy przydała by się wtedy druga lampka z bardziej skupionym światłem.
Tylko nie spełnia pkt. 1 tj. masz oddzielnie latarkę i uchwyt na kierownicę. Odnośnie trybów to dużo sterowników jest w ofercie u kolegów z forum i z doborem nie będziesz miał problemu.
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Żadna z lampek oferowanych NIE MA odcięcia rozumianego jako specyficznie ukształtowana strefa rzucanego światła - coś jak w samochodach - takie rzeczy załatwia się geometrią odbłyśnika reflektora.
Odcięcie światła w typowych latarkach "załatwia się" daszkiem z blaszki (wtedy odcięcie od góry jest bardzo ładnie widoczne) lub za pomocą soczewki/kolimatora 20x60 stopni i skierowania lekko w dół.
Najlepsze pod względem oświetlenia drogi są dedykowane lampki rowerowe niestety są zazwyczaj drogie i na baterie 3xAAA - stąd latarki jako źródło światła z wydajna diodą i ogniwem 18650 są dobrym zamiennikiem pod względem ilości światła i długości świecenia ale nie sa doskonałe pod względem sposobu oświetlenia.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Kolimatory, popatrz na takie z kolimatorami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pamiętaj też, że te z odcięciem (fabrycznym) w większości wypadków świecą dość słabo i bardziej służą do zaznaczenia swojej obecności na drodze niż oświetlania. Ich zasięg to często 3 - 4 metry max. Te które pokazałeś w linkach to bardziej zabawki :mrgreen:
ILPT
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Jednak np w Niemczech używanie takich lampek na drodze jest koniecznością
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

W Polsce lobbyści wprowadzili 125cm na prawko B - niestety poza kraj nie wyjedziesz taki "motocyklem" bo Cie haltną, że jeździsz bezprawnie - bo w Polsce jest inaczej ;)
To że Niemcy mają nieco inną świadomość prawną i multi-kulti to nie oznacza, że w Polsce jest gorzej - jest po prostu inaczej.
Prawda jest pośrodku - dobrze mieć lampkę która mocno świeci i najlepiej doświetla co trzeba na drodze ale po naszemu jest tak, że mamy w doopie jakie odczucia ma jadący z naprzeciwka strobol wersja max.
Z własnego doświadczenia widzę że"
- połowa to "niemający świateł" w ogóle
- 40%mający w doopie jak to świeci ważne aby sie nikt nie czepiał - mam? mam no to wara.
- 9% świadomi, którzy dbają i o dziwo reagują, gdy ktoś zwróci uwagę, że za mocno albo zbyt uciążliwie
- 1% - myślący za innych gdzie nijak sie przyczepić bo zanim coś powiesz już wiesz że to TY popełniasz błąd nie ten z naprzeciwka ;)
Efekt wywodów - statystycznie zanim trafisz na myślącego inaczej w połowie przypadków zdążysz kogoś najechać, poobijać i poprzeklinać, w 40% oślepniesz zanim zdążysz zareagować, w 9% stwierdzisz że jazda na rowerze to przyjemność, w 1% uznasz, że to TY jesteś idiotą bo spotkałeś kogoś kto wygląda jak odblaskowy książę z bajki w koronie z przyciemnionych świateł, kto uratował Ci właśnie życie gdy TY z samozadowolenia niemal nie zauważyłeś studzienki bez pokrywy ... a książę oddala się w pośpiechu bo wie, że jednym z niewielu a jednorożców się nie gania aby dziękować za ich istnienie - bajka to bajka ;)
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Konwencja Wiedeńska o ruchu drogowym z 1968r i Konwencja Genewska z 1949r
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

A na Tytanie jest płynny metan - i co to zmienia? Polska nie przystaje w wielu przepisach i do Europy i do Świata - jeśli za batona idzie się na 3 lata do pierdla a za zabójstwo po pijaku kilku osób jest niepoczytalność i wyrok w zawiasach to ja podziękuję "faktom i przepisom" ...
Przepisami to podpierać się można gdy walczymy o coś z kimś, z kim można pogdakać podając argumenty - z pijanym idiota bez świateł to bezpieczniej wyjść z samochodu kopnąć takiego do rowu niech prześpi i wytrzeźwieje do rana niż omijać go - taką mamy rzeczywistość w Polsce a nie przepisową jak w Norwegii czy Szwecji gdzie każdy odpad ma swój kolor od dziecka ...
Chciałbym mieć lampkę do roweru z optyka pod przepisy kosztującą 100 zł i mocą na max 600-100 lumenów ... niestety nie ta kasa a ja mam lepsze pomysły jak wykorzystać 300-500 zł które musiałbym wydać na taki "przepisowy" wynalazek - choćby na nowy amorek Air do 20" ze skokiem 80mm ;)
szaleniec
Posty: 45
Rejestracja: wtorek 02 wrz 2008, 21:32
Lokalizacja: ldz

Post autor: szaleniec »

skaktus pisze:Pamiętaj też, że te z odcięciem (fabrycznym) w większości wypadków świecą dość słabo i bardziej służą do zaznaczenia swojej obecności na drodze niż oświetlania. Ich zasięg to często 3 - 4 metry max.
Dobrze, że o tym nie wiedziałem i kupiłem B+M Ixon IQ Premium.
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

szaleniec pisze:Dobrze, że o tym nie wiedziałem i kupiłem B+M Ixon IQ Premium.
I jak świeci w porównaniu do Convoya S2 czy S2+ ?
szaleniec
Posty: 45
Rejestracja: wtorek 02 wrz 2008, 21:32
Lokalizacja: ldz

Post autor: szaleniec »

max4max pisze:I jak świeci w porównaniu do Convoya S2 czy S2+ ?
Nie świeci w górę, ładnie odcina i świeci po bokach, nie oślepia i pozwala na komfortową jazdę w nocy na szosie z większymi prędkościami.
Na bateriach (4xAA) świeci 3-4h na pełnej mocy, po czym przełącza się na ekonomiczny tryb. Na NiMH odpowiednio 4-5h.
Ostatnio zmieniony piątek 04 lis 2016, 16:59 przez szaleniec, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaceko
Posty: 11
Rejestracja: środa 25 sty 2012, 15:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jaceko »

Dzięki za komentarze i sugestie...
Widzę, że chyba idealnej lampki nie znajdę....
kemor90 pisze:Do w miarę znośnego odcięcia kolimator dokładają.
Najpopularniejszy jest tu Convoy s2+ z kolimatorem 60x20 i masz bardzo ładny rozkład światła jako krótkie na rower. Tylko w teren do szybszej jazdy przydała by się wtedy druga lampka z bardziej skupionym światłem.
Tak teraz właśnie robię - dwie lampki do jazdy w terenie - a chciałem się ograniczyć do jednej lampki.

szaleniec pisze:
skaktus pisze:Pamiętaj też, że te z odcięciem (fabrycznym) w większości wypadków świecą dość słabo i bardziej służą do zaznaczenia swojej obecności na drodze niż oświetlania. Ich zasięg to często 3 - 4 metry max.
Dobrze, że o tym nie wiedziałem i kupiłem B+M Ixon IQ Premium.
I chyba właśnie ten "Busch & Muller Ixon IQ Premium" jest lampką, która jest najbliższa temu co oczekuję...
Czy wersja bez dodotku "premium" w nazwie różni się tylko tym, że nie ma w komplecie akumulatorków?
(akumualtorów AA mam jeszcze większy zapas niż 18650).
ODPOWIEDZ