Sterownik driver LED turbo 5A - przeznaczony do szperaczy

czyli zakupy u grega...

Moderator: greg

Zablokowany
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Sterownik driver LED turbo 5A - przeznaczony do szperaczy

Post autor: greg »

Nazwa robocza: Sterownik turbo 5A
Przeznaczenie: latarki dużej mocy typu "szperacz"
Data wydania: 15.09.2016
Instrukcja obsługi w PDF

Parametry:
• prąd maksymalny 4-6A (zależy od konstrukcji latarki i stanu akumulatora)
3 tryby pracy 2-30-100% mocy, z pamięcią ostatniego trybu
• możliwość przestawienia na 1 tryb taktyczny 100% mocy
• strumień świetlny uzyskany w modelach Convoy L2 XP-L oraz C8 około 1600lm
• ukryty stroboskop taktyczny 16Hz
zabezpieczenie termiczne - kontrola temperatury głowicy latarki, ochrona elektroniki przed przegrzaniem - istotna funkcjonalność sterownika przy dużej mocy latarki
ochrona ogniwa ustawiona na około 2,8V - przejście w niższy tryb pracy
• zasilanie: wyłącznie 1x akumulator (ogniwo) Li-ion 18650/26650, przemysłowy bez zabezpieczenia (nie protected)
• zakres napięcia zasilania 2,8-4,5V

Niskie tryby 2% (60mA) i 30% (1050mA bez PWM) realizowane są przez trzy źródła prądowe AMC7135. Tryb turbo 100% (4-6A) przez tranzystor MOSFET.


Zasada sterowania:
Sterownik sprzętowo bada zanik napięcia zasilania, czyli "klik" włącznikiem lub wyłączenia latarki. Na tej procesor sterownika podejmuje decyzję o wykonywanych działaniach.


Definicje pojęć używanych w dalszej instrukcji:
Klik - oznacza zanik napięcia na czas poniżej 0,5 sekundy (krótkie naciśnięcie włącznika latarki do połowy)
Wieloklik - czyli n-klik, np. 2-kilk, 8-klik oznacza wykonanie n kliknięć z przerwami około 0,5 sekundy pomiędzy kolejnymi klikami, czyli w tempie wielokliku standardowej myszki komputerowej (krótkie naciśnięcia klawisza latarki do połowy w równym tempie).
Wyłączenie - to zanik napięcia na czas powyżej 1 sekundy. Czyli jest to całkowite wyłączenie latarki bądź długie przytrzymanie włącznika w pozycji OFF.

Uwaga odnośnie klików: w tym driverze istotny jest czas przerwy w zasilaniu. Kliki w tempie 0,5s czyli w miarę szybkie, dodatkowo istotny jest czas braku prądu - ten ma być krótki, krótkie "czarne" mignięcie LED. Po czasie 0,5s braku prądu moduł Brown-out Detector jest resetowany - driver traktuje to jako wyłączenie latarki (pełny reset licznika klików).


Lista dostępnych opcji UI:
1-klik zmiana trybu na kolejny
2-klik zmiana trybu na poprzedni
3-klik stroboskop taktyczny 16Hz
8-klik wejście/wyjście z profilu taktycznego - 1 tryb taktyczny 100%


Poniżej kompletny opis dostępnych opcji.

[3-klik] Stroboskop taktyczny 16Hz
• włączasz latarkę
• wybierasz interesujący Cię tryb, o ile jest inny niż aktualny
• czekasz 1 sekundę (lub dłużej)
• wykonujesz 3-klik
• powyższa czynność uruchamia tryb stroboskopowy taktyczny 16Hz
• start stroboskopu następuje po 0,5s od wykonania 3-kliku
• moc stroboskopu odpowiada mocy trybu, z którego został uruchomiony
• stroboskop nie jest zapamiętywany, po ponownym uruchomieniu (kliku) latarka przechodzi w tryb ciągły o identycznej mocy

[8-klik] Profil taktyczny - aktywacja/deaktywacja
• włączasz latarkę
• czekasz 1 sekundę (lub dłużej)
• wykonujesz 8-klik
• LED miga 3-krotnie z częstotliwością 1Hz (w tym czasie można zrezygnować z wyboru wyłączając latarkę)
• czekasz 1 sekundę po ostatnim błysku (lub dłużej)
• powyższa czynność zmienia stan opcji "profil taktyczny" na przeciwną (czyli przy włączonej wyłącza i odwrotnie)
• "profil taktyczny" oznacza pracę latarki w jednym trybie 100%
• wyłączenie "profilu taktycznego" oznacza standardową pracę latarki w 3 trybach 2-30-100%


Różnice w sterowaniu latarką z włącznikiem forward / reverse.

Forward (standard w Convoy L2):
• wciskasz włącznik do połowy i puszczasz (raz bądź kilkukrotnie) - w ten sposób ustawiasz tryby
• następnie dociskasz do końca
• to jest tzw. włącznik taktyczny, światło pojawia się natychmiast po lekkim naciśnięciu włącznika i nie wymaga całkowitego włączenia latarki - szybkie i ciche, można sobie łatwo "przyświecić" bez włączania latarki
• zmiana trybu podczas świecenia latarki wymaga jej całkowitego wyłączenia, przez co niezbyt nadaje się np. na rower

Reverse (standard w Convoy C8):
• wciskasz włącznik do końca i puszczasz
• następnie dla zmiany trybu wciskasz do połowy (raz bądź kilkukrotnie)
• zmiana trybu nie wymaga całkowitego wyłączenia, jedynie "klik" (do połowy)
• nie można sobie szybko "przyświecić", konieczne jest całkowite włączenie latarki, a następnie wyłączenie drugim głębokim wciśnięciem


Ochrona ogniwa - zasada działania
Sterownik bada napięcie na ogniwie, jeśli jest mniejsze niż 2,8V zmniejsza jasność o połowę. Zmniejszenie poboru prądu powoduje wzrost napięcia na akumulatorze. Jeśli napięcie na ogniwie jest nadal niższe od zadanego progu, driver zmniejsza jasność, do skutku. Minimum ustawione jest na około 0,2% jasności maksymalnej.
Latarka sama nie gaśnie, decyzję o wyłączeniu musi podjąć użytkownik. Uznałem, że w trudnym terenie (las, góry, itp) często ważniejsza jest ta odrobina światła, niż możliwość uszkodzenia ogniwa za klika złotych.
Czas pracy od zadziałania zabezpieczenia w trybie 100% do całkowitej ciemności wynosi 2-3 godzin (zależy to od modelu ogniwa), czyli mamy spory zapas czasu z w miarę użytecznym światłem.


Oferta jest aktualna do odwołania

Cena 40 zł

wysyłka list polecony priorytetowy 8,50 zł
Paczkomat Inpost 11 zł
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Zablokowany