Witam!
Mam UPSa Active Power, coś takiego: http://www.activepower.pl/400.php
Od pewnego po prostu nie magazynuje energii, po odłączeniu zasilania sygnalizuje słabo naładowaną baterię i po kilku sekundach się wyłącza. Rozkręciłem go. Poniżej zdjęcia akumulatora i wnętrzności. Co może być przyczyną? 'Rozwalony akku'? Jak tak to jakiego kupić?
w ups-ach bardzo często padają akkusy.Spróbuj od kogoś pożyczyć podobny akumulator i podstawić. UPS powinien być cały czas zasilany-komputer jest zasilany z sieci poprzez UPS który monitoruje napięcie z sieci i w razie czego przechodzi na zasilanie akumulatorowe(ma wbudowaną przetwornicę która produkuje owe 230V zmiennego z napięcia stałego z akumulatora)
1. Akumulator w upsie najprościej ocenić po wieku, zwykle podana jest na obudowie w nr seri, gdzie zwykle podany jest rok i miesiąc produkcji, tudzież wiek samego upsa. Z mojego doswiadczenia w 4 i 5 roku eksploatacji niewiela się mozna z akusa spodziewać, w upsach w razie braku sieci akumulatory bardzo dostają w kość, rozładowywane są prądem 6-10C, co obniża pojemnośc i skraca życie.
2. Sprawdź dokładnie wymiary, jeśli się da włożyc wiekszy to warto podniejsć pojemność akusa o 20-50% w stosunku do oryginalnej, jesli nie to szukaj w danym gabarycie największej pojemności.
2. Jeśli masz woltomierz to łatwo sprawdzić akus rozładowując żarówką samochodową. Jeśli nie wiesz jak a ędziesz chciał to zrobić to daj znać podam szczegóły.
Z tego co pamiętam akumulatory CSB były datowane, ostatnie 6 cyfr to miesiąc i rok produkcji. Nie sugeruj się wymiarami akumulatora tylko wnęki, często producenci stosują ta samą obudowę do kilku modeli UPS'ów i wnęka na akumulator jest większa, jesli się da to kup akumulator 12v ~7Ah.
Z tego co pamiętam akumulatory CSB były datowane, ostatnie 6 cyfr to miesiąc i rok produkcji. Nie sugeruj się wymiarami akumulatora tylko wnęki, często producenci stosują ta samą obudowę do kilku modeli UPS'ów i wnęka na akumulator jest większa, jesli się da to kup akumulator 12v ~7Ah.
Jest na akku data. W 2006 roku go wyprodukowano. Pomierzyłem i jest miejsce we wnęce akurat na 7Ah. Coś takiego: http://www.bto.pl/go/_info/?id=1068
Elektronice nie robi różnicy pojemność akumulatora? BTW Przestał piszczeć UPS.
+2,5Ah nie robi dużej różnicy elektronice, zwykle jest ograniczenie pradu ładowania, gorzej jest zmienic na mniejszy, dłużej będzie się ładował po podtrzymaniu do pełnej pojemności, musisz o tym pamiętać, natomiast poprawia warunki pracy przy obiążeniu akumulatora i da Ci kilka minut podtrzymania więcej. 2006 rok produkcji to prawdopodobnie akus jest już na wylocie.
O... ten nowy ma INITIAL CURRENT (cokolwiek to jest) 2,1A, tamten miał 1,45A. To chyba dobrze, nie? BTW Co potrzebowałbym, żeby do tego podłączyć jakąś diodę, np. Cree XR-E Q3?
ixjakub pisze:No po prostu chcę, żeby dioda świeciła, pobierając określony prąd. Jakiś driver na 12V?
No jak najbardziej
W tym wypadku najlepiej sprawdzą się driverki przeznaczone do zasilania "halogenów LED"
np. taki: 350mA
lub od latarki, np. taki 1000mA
Ten pierwszy ma tą przewagę, że możesz driverek umieścić w małej wtyczce łączyć z zamontowanym na stałe gniazdem od halogenów, a na kabelku będzie dioda.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
ixjakub pisze:No po prostu chcę, żeby dioda świeciła, pobierając określony prąd. Jakiś driver na 12V?
No jak najbardziej
W tym wypadku najlepiej sprawdzą się driverki przeznaczone do zasilania "halogenów LED"
np. taki: 350mA
lub od latarki, np. taki 1000mA
Ten pierwszy ma tą przewagę, że możesz driverek umieścić w małej wtyczce łączyć z zamontowanym na stałe gniazdem od halogenów, a na kabelku będzie dioda.
Pozdrawiam
Jestem ciemny w tych sprawach. Dioda niezależnie od napięcia dostanie 350mA, tak? Napięcie obniży do 3V? Ten rodzimej produkcji na 3 diody pasuje: http://sklep.ledim.pl/?misc=7 . I z potencjometrem jest.
ixjakub pisze:
Jestem ciemny w tych sprawach. Dioda niezależnie od napięcia dostanie 350mA, tak? Napięcie obniży do 3V? Ten rodzimej produkcji na 3 diody pasuje: http://sklep.ledim.pl/?misc=7 . I z potencjometrem jest.
Wiem, że na początku trudno to pojąć, bo to trochę postawione "na głowie", ale napięcie jest tutaj sprawą wtórną i dostosowuje się automatycznie do parametrów diody, niezależnie czy to będzie 3,0 czy 3,7V, głównym parametrem nadzorowanym i stabilizowanym jest PRĄD..
Ten driverek od EdiM'a jest jak najbardziej OK, będziesz zadowolony.
Pozdrawiam
PS: Chyba też sobie taki kupię i go pomęczę
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.