UPS Active Power nie działa. Akumulator?

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska

UPS Active Power nie działa. Akumulator?

Post autor: ixjakub »

Witam!
Mam UPSa Active Power, coś takiego: http://www.activepower.pl/400.php
Od pewnego po prostu nie magazynuje energii, po odłączeniu zasilania sygnalizuje słabo naładowaną baterię i po kilku sekundach się wyłącza. Rozkręciłem go. Poniżej zdjęcia akumulatora i wnętrzności. :mrgreen: Co może być przyczyną? 'Rozwalony akku'? Jak tak to jakiego kupić?

http://img198.imageshack.us/img198/462/imgp1752.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/9205/imgp1754.jpg
http://img238.imageshack.us/img238/9595/imgp1756.jpg
BTW Czy to prawda, że UPS musi mieć non-stop zasilanie?
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

w ups-ach bardzo często padają akkusy.Spróbuj od kogoś pożyczyć podobny akumulator i podstawić. UPS powinien być cały czas zasilany-komputer jest zasilany z sieci poprzez UPS który monitoruje napięcie z sieci i w razie czego przechodzi na zasilanie akumulatorowe(ma wbudowaną przetwornicę która produkuje owe 230V zmiennego z napięcia stałego z akumulatora)
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: ixjakub »

Nie bardzo mam od kogo pożyczyć... Na Allegro kupię i jakby co to sprzedam. :mrgreen: Musi mieć tyle samo Ah? Czy na przykład żelowy o większej 'pojemności' ?
SzymonHK
Posty: 171
Rejestracja: wtorek 03 mar 2009, 09:40
Lokalizacja: Grójec

Post autor: SzymonHK »

1. Akumulator w upsie najprościej ocenić po wieku, zwykle podana jest na obudowie w nr seri, gdzie zwykle podany jest rok i miesiąc produkcji, tudzież wiek samego upsa. Z mojego doswiadczenia w 4 i 5 roku eksploatacji niewiela się mozna z akusa spodziewać, w upsach w razie braku sieci akumulatory bardzo dostają w kość, rozładowywane są prądem 6-10C, co obniża pojemnośc i skraca życie.
2. Sprawdź dokładnie wymiary, jeśli się da włożyc wiekszy to warto podniejsć pojemność akusa o 20-50% w stosunku do oryginalnej, jesli nie to szukaj w danym gabarycie największej pojemności.
2. Jeśli masz woltomierz to łatwo sprawdzić akus rozładowując żarówką samochodową. Jeśli nie wiesz jak a ędziesz chciał to zrobić to daj znać podam szczegóły.
Do sprzedania DARKTORT DT-E1.0 http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1772
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: ixjakub »

ad. 1
Hm... Na UPSie nie widzę daty produkcji w numerze serii. Może coś na pudełku od niego jest, później sprawdzę.

ad. 2
Wymiary to ok. 9x7x10cm, czyli pasowałby ten: http://allegro.pl/item683863409_akumula ... f_vat.html Znalazłem jeszcze 7,2 Ah, ale czekam na ich odpowiedź, bo nie podali wymiarów na aukcji.
SzymonHK
Posty: 171
Rejestracja: wtorek 03 mar 2009, 09:40
Lokalizacja: Grójec

Post autor: SzymonHK »

Z tego co pamiętam akumulatory CSB były datowane, ostatnie 6 cyfr to miesiąc i rok produkcji. Nie sugeruj się wymiarami akumulatora tylko wnęki, często producenci stosują ta samą obudowę do kilku modeli UPS'ów i wnęka na akumulator jest większa, jesli się da to kup akumulator 12v ~7Ah.
Do sprzedania DARKTORT DT-E1.0 http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1772
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: ixjakub »

Z tego co pamiętam akumulatory CSB były datowane, ostatnie 6 cyfr to miesiąc i rok produkcji. Nie sugeruj się wymiarami akumulatora tylko wnęki, często producenci stosują ta samą obudowę do kilku modeli UPS'ów i wnęka na akumulator jest większa, jesli się da to kup akumulator 12v ~7Ah.
Jest na akku data. W 2006 roku go wyprodukowano. Pomierzyłem i jest miejsce we wnęce akurat na 7Ah. Coś takiego: http://www.bto.pl/go/_info/?id=1068

Elektronice nie robi różnicy pojemność akumulatora? BTW Przestał piszczeć UPS. :P
SzymonHK
Posty: 171
Rejestracja: wtorek 03 mar 2009, 09:40
Lokalizacja: Grójec

Post autor: SzymonHK »

+2,5Ah nie robi dużej różnicy elektronice, zwykle jest ograniczenie pradu ładowania, gorzej jest zmienic na mniejszy, dłużej będzie się ładował po podtrzymaniu do pełnej pojemności, musisz o tym pamiętać, natomiast poprawia warunki pracy przy obiążeniu akumulatora i da Ci kilka minut podtrzymania więcej. 2006 rok produkcji to prawdopodobnie akus jest już na wylocie.
Do sprzedania DARKTORT DT-E1.0 http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1772
joseph
Posty: 47
Rejestracja: środa 14 lis 2007, 17:00

Re: UPS Active Power nie działa. Akumulator?

Post autor: joseph »

Tylko postępuj ostrożnie przy takiej zabawie, z podpiętym akumulatorem!! Nawet tym padniętym.
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: ixjakub »

O... ten nowy ma INITIAL CURRENT (cokolwiek to jest) 2,1A, tamten miał 1,45A. To chyba dobrze, nie? :P BTW Co potrzebowałbym, żeby do tego podłączyć jakąś diodę, np. Cree XR-E Q3?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

ixjakub pisze: BTW Co potrzebowałbym, żeby do tego podłączyć jakąś diodę, np. Cree XR-E Q3?
A możesz przybliżyć ideę układu? Bo z tego nie za bardzo wiem "o so chozi" ;)

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: ixjakub »

No po prostu chcę, żeby dioda świeciła, pobierając określony prąd. Jakiś driver na 12V?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

ixjakub pisze:No po prostu chcę, żeby dioda świeciła, pobierając określony prąd. Jakiś driver na 12V?
No jak najbardziej :)
W tym wypadku najlepiej sprawdzą się driverki przeznaczone do zasilania "halogenów LED"
np. taki: 350mA
lub od latarki, np. taki 1000mA

Ten pierwszy ma tą przewagę, że możesz driverek umieścić w małej wtyczce łączyć z zamontowanym na stałe gniazdem od halogenów, a na kabelku będzie dioda.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: ixjakub »

Pyra pisze:
ixjakub pisze:No po prostu chcę, żeby dioda świeciła, pobierając określony prąd. Jakiś driver na 12V?
No jak najbardziej :)
W tym wypadku najlepiej sprawdzą się driverki przeznaczone do zasilania "halogenów LED"
np. taki: 350mA
lub od latarki, np. taki 1000mA

Ten pierwszy ma tą przewagę, że możesz driverek umieścić w małej wtyczce łączyć z zamontowanym na stałe gniazdem od halogenów, a na kabelku będzie dioda.

Pozdrawiam
Jestem ciemny w tych sprawach. Dioda niezależnie od napięcia dostanie 350mA, tak? Napięcie obniży do 3V? Ten rodzimej produkcji na 3 diody pasuje: http://sklep.ledim.pl/?misc=7 . I z potencjometrem jest. :)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

ixjakub pisze: Jestem ciemny w tych sprawach. Dioda niezależnie od napięcia dostanie 350mA, tak? Napięcie obniży do 3V? Ten rodzimej produkcji na 3 diody pasuje: http://sklep.ledim.pl/?misc=7 . I z potencjometrem jest. :)
Wiem, że na początku trudno to pojąć, bo to trochę postawione "na głowie", ale napięcie jest tutaj sprawą wtórną i dostosowuje się automatycznie do parametrów diody, niezależnie czy to będzie 3,0 czy 3,7V, głównym parametrem nadzorowanym i stabilizowanym jest PRĄD..

Ten driverek od EdiM'a jest jak najbardziej OK, będziesz zadowolony.

Pozdrawiam

PS: Chyba też sobie taki kupię i go pomęczę :twisted:
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
ODPOWIEDZ