Ryzykowna zmiana samochodu - czy warto?
Ryzykowna zmiana samochodu - czy warto?
Mam Opla Astrę G z końcówki 1999r. 1.8 16V 116KM. Przebieg oryginalny 270kkm. Na LPG auto przejechało 90kkm. Jeżdżę od ok. 4 lat - w międzyczasie wymienione wszystkie amory na Sachs, hamulce z przodu na ATE, część przewodów hamulcowych, kupiłem dwa komplety dobrych opon, na dniach zregenerowałem alternator. Oleje, rozrząd, filtry itd. wymieniane często jak należy. Silnik zdrowy, żwawy, auto wygodne, ale niestety zaczyna na poważnie rdzewieć.
Czy zamienilibyście na Passata B5 1.9 TDI PD 115KM z 1999r. z prawdziwym przebiegiem 480kkm w bardzo dobrym stanie, bez grama rdzy? Auto serwisowane jak Astra, czyli z dużą "czułością"
Obawiam się, że pomimo faktu, że Passat chodzi jak zegarek, to z dnia na dzień wszystko się posypie; turbo, pompowtryskiwacze, dwumasa, zawieszenie wielowahaczowe, ew. głowica czy gniazda pompowtryskiwaczy dają o sobie znać i zostanę z ręką w nocniku.
Jednym czy drugim chciałbym łyknąć jeszcze max 50-60kkm przez 2-3 lata.
Na moim miejscu zamienilibyście się czy lepiej szukać innego auta lub zostać przy Astrze?
Czy zamienilibyście na Passata B5 1.9 TDI PD 115KM z 1999r. z prawdziwym przebiegiem 480kkm w bardzo dobrym stanie, bez grama rdzy? Auto serwisowane jak Astra, czyli z dużą "czułością"
Obawiam się, że pomimo faktu, że Passat chodzi jak zegarek, to z dnia na dzień wszystko się posypie; turbo, pompowtryskiwacze, dwumasa, zawieszenie wielowahaczowe, ew. głowica czy gniazda pompowtryskiwaczy dają o sobie znać i zostanę z ręką w nocniku.
Jednym czy drugim chciałbym łyknąć jeszcze max 50-60kkm przez 2-3 lata.
Na moim miejscu zamienilibyście się czy lepiej szukać innego auta lub zostać przy Astrze?
sam lubię vw ale to
"Passata B5 1.9 TDI PD 115KM z 1999r. z prawdziwym przebiegiem 480kkm w bardzo dobrym stanie"
się wyklucza. Miałem takiego passata, tylko ten ma oznaczenie AJM, ja miałem ATJ z 2000r. Jest to pierwszy pompowtrysk, z wadą smarowania śruby regulacyjnej (jak były wymieniane na nowy typ to ok, jak nie to trzeba zdjąć czapkę i popatrzeć na pompki), dodatkowo 480 kkm to już średni przebieg biorąc pod uwagę wiek auta. Pompki kosztują 1400 zł (ciężko dostać, bo były używane tylko przez dwa lata takie), turbo 1000 regeneracja, ROZRZĄD W PORYWACH DO 1700zł! Zawieszenie 10x wahacz po średnio 150-230 zł/sztukę-1500 komplet (taki w miarę).
Jakby miał 200-250kkm to brać, ale 480kkm prawdziwego i ten wiek to bym się już zastanawiał.
Dwumasy i głowicy nigdy w żadnym TDI nie robiliśmy, a masę się tego przewinęło w rodzinie.
Jeszcze jak jeżdżony po DE to tak, ale 480kkm w PL to raczej nie-więcej dołożysz do takiego niż jest warty, a za trzy lata będzie warty 6-8k w dobrym stanie.
Jest to auto wygodne, ale swoje kosztuje.
"Passata B5 1.9 TDI PD 115KM z 1999r. z prawdziwym przebiegiem 480kkm w bardzo dobrym stanie"
się wyklucza. Miałem takiego passata, tylko ten ma oznaczenie AJM, ja miałem ATJ z 2000r. Jest to pierwszy pompowtrysk, z wadą smarowania śruby regulacyjnej (jak były wymieniane na nowy typ to ok, jak nie to trzeba zdjąć czapkę i popatrzeć na pompki), dodatkowo 480 kkm to już średni przebieg biorąc pod uwagę wiek auta. Pompki kosztują 1400 zł (ciężko dostać, bo były używane tylko przez dwa lata takie), turbo 1000 regeneracja, ROZRZĄD W PORYWACH DO 1700zł! Zawieszenie 10x wahacz po średnio 150-230 zł/sztukę-1500 komplet (taki w miarę).
Jakby miał 200-250kkm to brać, ale 480kkm prawdziwego i ten wiek to bym się już zastanawiał.
Dwumasy i głowicy nigdy w żadnym TDI nie robiliśmy, a masę się tego przewinęło w rodzinie.
Jeszcze jak jeżdżony po DE to tak, ale 480kkm w PL to raczej nie-więcej dołożysz do takiego niż jest warty, a za trzy lata będzie warty 6-8k w dobrym stanie.
Jest to auto wygodne, ale swoje kosztuje.
MCSubi, osiągi raczej na tym samym poziomie - z resztą nie szarżuję za kierownicą i czerwonego pola obrotów nie dotykam. Co do mocy to tu i tu konie już pozdychały w znacznej ilości i nie ma co szaleńst oczekiwać, chociaż Astra jakby bardziej bystra jest.
fxxx, rozrząd zrobiony jakieś półtora roku temu
fxxx, rozrząd zrobiony jakieś półtora roku temu
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
Ruda żre elementy, które można wymienić czy nośne?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU