SolarStorm X6

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
sebekb
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 20 paź 2013, 00:50
Lokalizacja: Koszalin

SolarStorm X6

Post autor: sebekb »

Witam wszystkich serdecznie.
Od dłuższego czasu czytam posty na Waszym forum i cenię sobie to źródło wiedzy.
Jestem zupełnym laikiem w kwestii elektroniki, ale za to rowerzystą, który potrzebuje dobrego światła do śmigania po lesie.
Interesuje mnie ta lampka SolarStorm X6
Znajomi posiadają produkty SolarStorma np X2, XT30, XT40 niektórzy przejeżdżone 2 sezony w okresie jesień-wiosna - działają i sobie chwalą, prędzej pakiety padają.

Czytałem że jak to u chińczyków nie najlepiej jest z chłodzeniem, zastanawiam się czy byłby to dobry wybór lekko ją poprawić, czy ewentualnie inną 5 x XML (jaką)?
I drugie pytanie, czy ktoś by się podjął tego zadania za odpowiednią opłatą?

Generalnie światła jest wystarczająco, rozkład też mi pasuje, tryby są dla mnie też OK.
Wybór jest kupić z polskiej dystrybucji za 249 zł i mieć gwarancję, lub u chińczyka - pewnie to samo - np
tu lub tu i poprawić odprowadzanie ciepła, może też wtedy trochę dodać mocy.

Dlaczego taki wybór?
Chciałbym mieć 1 porządną lampkę do kwoty 250 zł, Magischine MJ 872 ma cenę z kosmosu, do tej pory używam na raz 2 chińczyków: 1 diodowa na USB i jedna Ultrafire C8, ale już mnie denerwują.
Zależy mi, żeby lampka była na 4 AKU 18650 (mam Panasoniki), a są takie ładne koszyki BC-2 (+ wyjście USB) BC-2, która pociągnie 1000-1500 lm przez 3-4 godzin, a jak trzeba doświetlić to jest tryb High, najsłabszy 500 lm - też da się jechać po lesie jak jest ciemno.

Znalazłem taki test: forums.mtbr.com który coś więcej powie.

A i nie chcę 2 latarek modowanych - trochę kłopotliwa wymiana co 1-2h aku, poza tym też kosztowo by trochę wyszło.
Przepraszam, że tak trochę chaotycznie, ale może ktoś coś pomoże, wniesie do dyskusji.
Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie, z tego względu że pod jedną nazwą może kryć się kulkunastu producentów oferujących tylko z wyglądu identyczne modele, które wewnątrz są całkowicie inne.

Do tego takich lampek nie warto zazwyczaj kupować w PL - wiele z nich jest 2 - 4 razy droższa niż w chinach.

Test który pokazałeś tylko utwierdza w przekonaniu, że ta lampka to bubel - pod diodami jest dziura, MCPCB opiera się tylko rantem, czyli z odprowadzania ciepła nici. Ja bym tego nie kupił.

PS-Parametry typu 3000 lumenów wyssane z palca :P
ILPT
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Może 2x modyfikowane Solarstorm X2? :) Ta też by mogła być tylko trzeba by ją poprawić przy pomocy tokarki. W dodatku być może wymiana sterownika + Led'ów. I koszty wychodzą duże. :)
Awatar użytkownika
darol
Posty: 283
Rejestracja: wtorek 03 gru 2013, 20:16
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: darol »

Przez dłuższy czas używałem na rowerze x2, której w jednym "oku" zamontowałem optykę owalną.
Ogólnie nie było źle, ale zawsze dopalałem dalszy plan convoyem m1 lub c8. Nawet tak zrobiona latarka nie pokrywa światłem pełnego, użytecznego zakresu szczególnie przy szybkiej jeżdzie w terenie.
Walcząc z tym problemem wymyśliłem coś takiego http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=17042 i od tego momentu jeżdżę z jedną lampką na kierownicy (plus latarka na kasku).
Obecnie mam tam XHP70 i jest na prawdę fajnie, namawiam do takiej modyfikacji, jednoledówka w takim wydaniu w/g mnie kasuje większość seryjnych, wieloledowych konstrukcji.

Dziura pod ledami w tytułowej x6 całkowicie ją dyskwalifikuje i właściwie nie pozwala modyfikować prądowo.
sebekb
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 20 paź 2013, 00:50
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: sebekb »

Ten SolarStorm X6 świeci wystarczająco jasno dla mnie, pewnie realnie 1500 lm, problem może być po czasie jak się kiedyś przepali z braku dobrego chłodzenia (wszystkie chińskie żarówki led na E27 mi padają po czasie 1-3 lat).
Tylko jak pisałem ja się na elektronice nie znam, chciałbym tylko kupić coś dobrego za rozsądne pieniądze.
Dla mnie wystarczyłoby poprawienie tego co jest bez kosztownych modyfikacji. A gdyby lampka osiągnęła to co producent zakłada 3000 lm, to już bajka :)
Tylko czy ktoś by się podjął?
W razie czego pisać PW.
Ostatnio zmieniony wtorek 06 paź 2015, 00:34 przez sebekb, łącznie zmieniany 1 raz.
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Może lepiej dobrze zmodyfikowana X2? 1500lm osiągniesz, a podobno z Banggood przychodzą bez dziur. :)
MaSz
Posty: 39
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 20:45
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: MaSz »

Ja zeszły sezon przejeździłem z XT40 i złego słowa powiedzieć nie mogę. Światła jest bardzo dużo, stawiam na to ze około 1500l. Mam porównanie do grega latarek z xml2 i jest wyraźnie jaśniej! Niestety chłodzenia to tam nie ma żadnego bo blaszka do której są przymocowane diody dotyka tylko obudowy i to tez nie najlepiej. Choć tak jak wcześniej powiedziałem użyłem jej kilkadziesiąt razy zeszłej zimy i działa do dzisiaj choć muszę przyznać ze nigdy nie pracowała dłużej niż 10 minut. Wynika to ze specyfiki mojego treningu/terenu. jak jadę droga leśna pod górkę to świeci tylko jedna latarka na kierownicy, gdy jadę w dol to odpalam wszystko co mam na maxa. Napędzam ja tym koszykiem na 4x18650 który podlinkowałeś i złego słowa powiedzieć nie mogę, aczkolwiek nie ma tam balancera i zabezpieczenie przed rozładowaniem nie jest najlepsze.
Na stronie MTBR znajdziesz sporo testów i opinii. W tej chwili wygląda na to ze Nitefighter BT21, BT 40S i BT70 to najlepsze co się pokazało w tym sezonie.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

To cudo X6 sądzę że nie osiąga więcej jak 800 - 1000 lumenów, przy większej mocy podanej w ledy będzie piekarnik. Choć są i takie cuda jak były z X2 - ledy w powietrzu i w leda 2A.

Osobiście posiadam zmodyfikowaną X2 i na twoim miejscu zrobił bym tak samo - mod X2 i dwie sztuki na kierownicę z różnymi optykami.
ILPT
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

skaktus pisze:Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie, z tego względu że pod jedną nazwą może kryć się kilkunastu producentów oferujących tylko z wyglądu identyczne modele, które wewnątrz są całkowicie inne.

Do tego takich lampek nie warto zazwyczaj kupować w PL - wiele z nich jest 2 - 4 razy droższa niż w chinach.

Test który pokazałeś tylko utwierdza w przekonaniu, że ta lampka to bubel - pod diodami jest dziura, MCPCB opiera się tylko rantem, czyli z odprowadzania ciepła nici. Ja bym tego nie kupił.

PS-Parametry typu 3000 lumenów wyssane z palca :P
Tak z ciekawości: http://www.solarstorm.pl/o-firmie/podrobki-solarstorm
No to jak to jest? Czy te oferowane przez tę firmę to też buble? Czy lepiej kupić np. http://www.aliexpress.com/item/SolarSto ... 5,201560_5 i przerabiać?
Ewentualnie http://www.aliexpress.com/item/BLACK-So ... 5,201560_5 - od groma pozytywnych komentarzy, no moze z wyjątkiem tego Hiszpana (?) co kupił juz od tego sprzedawcy 100 lampek i akumulatorki w tych z ostatniego działają tylko 2 godziny zamiast 6
No i może warto wymienić diody na cieplejsze?
Ostatnio zmieniony sobota 10 paź 2015, 10:04 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darol
Posty: 283
Rejestracja: wtorek 03 gru 2013, 20:16
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: darol »

Mantom pisze:Tak z ciekawości: http://www.solarstorm.pl/o-firmie/podrobki-solarstorm
No to jak to jest? Czy te oferowane przez tę firmę to też buble?
To porównanie z mojego punktu widzenia niewiele wnosi. Szkoda, że nie porównują tam jeszcze budowy wewnętrznej.
Wtedy wszystko byłoby jasne: pełne, najlepiej gwintowane piguły - kupować, dziury po ledami - omijać.
Może sprzedawca ma taką wiedzę, warto zapytać.
Moja X2 kupiona na ebay nie miała "szlifowanych krawędzi", a zamiast śrub z łbem imbusowym miała torxy, czyli prawie fake ;-)
Za to miałą pełne, gwintowane piguły, co w lampkach tego typu jest kluczowe...
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

darol pisze:
Mantom pisze:Tak z ciekawości: http://www.solarstorm.pl/o-firmie/podrobki-solarstorm
No to jak to jest? Czy te oferowane przez tę firmę to też buble?
To porównanie z mojego punktu widzenia niewiele wnosi. Szkoda, że nie porównują tam jeszcze budowy wewnętrznej.
Wtedy wszystko byłoby jasne: pełne, najlepiej gwintowane piguły - kupować, dziury po ledami - omijać.
Może sprzedawca ma taką wiedzę, warto zapytać.
Moja X2 kupiona na ebay nie miała "szlifowanych krawędzi", a zamiast śrub z łbem imbusowym miała torxy, czyli prawie fake ;-)
Za to miałą pełne, gwintowane piguły, co w lampkach tego typu jest kluczowe...
A jak świeci ? :) Ile dałeś? Bo w na Allegro też są w sumie niewiele drożej niz na Ali np. http://allegro.pl/lampa-rowerowa-solar- ... 24206.html
Awatar użytkownika
darol
Posty: 283
Rejestracja: wtorek 03 gru 2013, 20:16
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: darol »

W tamtym czasie, czyli 1,5 roku temu byłem zachwycony ilością światła. Po zamontowaniu szerszej optyki, było na prawdę fajnie.
Płaciłem coś koło 100zł. i był to strzał w ciemno, nie miałem info o jakości produktu, który kupuję.
Z moich obserwacji wynika, że częściej można kupić dobrze skonstruowane X2 niż X3. Nawet pod kątem ewentualnej modyfikacji termicznej X2 jest znacznie łatwiejsza do ogarnięcia.
Tej samej wielkości gniazda ułatwiają modyfikacje, choćby korkami miedzianymi z instalacji c.o. Standardowymi kolimatorami można tu zastąpić oba reflektory co pozwala precyzyjnie formować wiązkę światła.
Jednym słowem chyba lepiej kupić X2, albo nawet 2 sztuki tak jak sugerujemy.
ODPOWIEDZ