Lampka rowerowa tylna na Li-Ion 18650
Lampka rowerowa tylna na Li-Ion 18650
Przeglądnąłem kilka tematów, ale nie znalazłem. Być może już o tym pisaliście, ale nie jestem w stanie przeszukać wszystkich tematów, dlatego nowy temat.
Poszukuję lampki tylnej na rower zasilanej ogniwami Li-Ion o rozmiarze 18650. Jeśli znacie jakiś model, to proszę o polecenie.
Z góry dzięki!
Poszukuję lampki tylnej na rower zasilanej ogniwami Li-Ion o rozmiarze 18650. Jeśli znacie jakiś model, to proszę o polecenie.
Z góry dzięki!
Dzięki za odpowiedzi.
Pojawiły się głosy, że wymieniony typ zasilania jest zbędny w tylnej lampce. W zasadzie macie rację, ale niezwykle wkurzającym jest fakt, że w przedniej lampce mam inne ogniwa niż w tylnej i odwrotnie. Nie wystarcza, że wożę jedno zapasowe ogniwo (Li-Ion 18650), ale muszę też wozić dwa do tylnej lampki (Ni-Mh AAA). Na pewno nie zrezygnuję z Li-Ion z przodu, więc muszę coś pokombinować z tyłem. Wtedy wystarczy mi jedno ogniwo w zapasie.
O Convoyu czy innej latarce z czerwoną diodą albo filtrem myślałem, ale powierzchnia świecąca będzie niewielka, a chcę coś większego.
Ilość światła, jaką daje mi lampka CatEye, w zupełności mi wystarcza, dlatego w ostateczności wykorzystam jej obudowę, a może nawet wnętrzności, tylko wrzucę stabilizator napięcia. Jeżdżę elektrykiem, więc podepnę się kablem bądź gdzie
. Jednakże wolałbym coś dedykowanego dla 18650, aby nie było problemów przy ewentualnej przesiadce na inny rower (elektryk, z racji ceny, nie czeka w samotności na właściciela; gdy potrzebuję gdzieś zostawić rower, to jadę na " kupie złomu" i zabieram lampki...).
Cóż, najwyżej kupię drugą lampkę na tył.
Pojawiły się głosy, że wymieniony typ zasilania jest zbędny w tylnej lampce. W zasadzie macie rację, ale niezwykle wkurzającym jest fakt, że w przedniej lampce mam inne ogniwa niż w tylnej i odwrotnie. Nie wystarcza, że wożę jedno zapasowe ogniwo (Li-Ion 18650), ale muszę też wozić dwa do tylnej lampki (Ni-Mh AAA). Na pewno nie zrezygnuję z Li-Ion z przodu, więc muszę coś pokombinować z tyłem. Wtedy wystarczy mi jedno ogniwo w zapasie.
O Convoyu czy innej latarce z czerwoną diodą albo filtrem myślałem, ale powierzchnia świecąca będzie niewielka, a chcę coś większego.
Ilość światła, jaką daje mi lampka CatEye, w zupełności mi wystarcza, dlatego w ostateczności wykorzystam jej obudowę, a może nawet wnętrzności, tylko wrzucę stabilizator napięcia. Jeżdżę elektrykiem, więc podepnę się kablem bądź gdzie

Cóż, najwyżej kupię drugą lampkę na tył.
Masz na myśli widzialność przez innych użytkowników drogi? Convoy S2 z diodą czerwoną i standardowymi trzema trybami emituje światłości aż nadto. Pomaga zwłaszcza założony dyfuzor silikonowy.zxcvb pisze:O Convoyu czy innej latarce z czerwoną diodą albo filtrem myślałem, ale powierzchnia świecąca będzie niewielka, a chcę coś większego
tryb low

tryb mid

tryb max to już przesada


A ostatnio myślę na dobrze widocznym z każdej strony oświetleniem dla roweru poziomego. Tu skłaniałbym się do czerwonej taśmy led w przezroczystym pręcie wysokości ok 1-1,5 metra (to w nawiązaniu do wspomnianej przez ciebie powierzchni świecenia).
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
A ja mam taką propozycję na tylne z 18650: Tania czołówka polecana na forum: czołówka z ebaya do tego czerwona dioda i driver klasyczny njang wykastrowany do 1, max 2 amc. Dobrze było by dorwać wersję bez S.O.S. i bez pamięci trybów jeżeli są takie w ogóle. To montujemy poprzez oryginalne, naczołowe, obrotowe mocowanie tejże czołówki do stelażu siodła i mamy takie zalety jak:
-taniość
-względną odporność wodną i mechaniczną
-18650
-dostęp do lampki podczas jazdy bez zbędnej gimnastyki
-ochronę lampki przez siodło podczas upadków i przed deszczem (o ile masz błotniki oczywiście)
-zoom który w mglistą noc może dać ciekawy efekt "grubego lasera"
-zarzucasz reklamówkę na siodło i nie widać lampki, można na parę minut rower zostawić pod sklepem
Zaznaczam, że to tylko teoretyczne rozważania bo sam czegoś takiego nie mam i nie widziałem, ale myślę, że zdało by egzamin. Przy okazji następnych zakupów na pewno biorę taki zestaw z ChRL i będę majstrował. Jak nie boisz się być pionierem to możesz się pokusić sam lub dać zlecenie w dziale handlowym na wykonanie takiego ustrojstwa. Na pewno któryś z forumowych moderów się podejmie z czystej ciekawości. Kto wie może za rok wszyscy będą śmigać na zestawach Convoy plus Ibej
a poczciwy Walle trafi do szuflady?
edit: Można by jeszcze dorobić koronkę trzymającą soczewkę z pleksi co znacznie zwiększyło by powierzchnię świecenia ale to już trochę rzeźba.
-taniość
-względną odporność wodną i mechaniczną
-18650
-dostęp do lampki podczas jazdy bez zbędnej gimnastyki
-ochronę lampki przez siodło podczas upadków i przed deszczem (o ile masz błotniki oczywiście)
-zoom który w mglistą noc może dać ciekawy efekt "grubego lasera"
-zarzucasz reklamówkę na siodło i nie widać lampki, można na parę minut rower zostawić pod sklepem
Zaznaczam, że to tylko teoretyczne rozważania bo sam czegoś takiego nie mam i nie widziałem, ale myślę, że zdało by egzamin. Przy okazji następnych zakupów na pewno biorę taki zestaw z ChRL i będę majstrował. Jak nie boisz się być pionierem to możesz się pokusić sam lub dać zlecenie w dziale handlowym na wykonanie takiego ustrojstwa. Na pewno któryś z forumowych moderów się podejmie z czystej ciekawości. Kto wie może za rok wszyscy będą śmigać na zestawach Convoy plus Ibej

edit: Można by jeszcze dorobić koronkę trzymającą soczewkę z pleksi co znacznie zwiększyło by powierzchnię świecenia ale to już trochę rzeźba.
Wiem że temat stary,ale jak myślicie czy w tej lampce http://allegro.pl/lampa-tylna-cateye-hl ... 13494.html może siedzieć 18650,mi się wydaje że jednak tak.
no nie wiem czy nie można na tej stronie http://www.jensonusa.com/!IbXs1MZXHjQAK ... Tail-Light
trzecia fotka pokazuje że lampka rozkręca się w połowie
trzecia fotka pokazuje że lampka rozkręca się w połowie