Convoy - S2 czy S3? Modowana czy nie?

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
kedziorro
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Dęblin

Convoy - S2 czy S3? Modowana czy nie?

Post autor: kedziorro »

Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy wpis, jednak bywam na forum od dłuższego czasu, poszukując dobrego oświetlenia do roweru.

Zacznę od początku - jak to zwykle bywa, rozglądałem się za latarkami Sigmy czy MacTronica, jednak zasilanie z AAA czy AA to niezbyt dobry wybór, dlatego trafiłem tutaj w poszukiwaniu latarki przeznaczonej nie tylko na rower. Wiem że większość latarek Convoy (nieważne czy modowanych czy nie) mnie zadowoli, bo w nocy jeżdżę rzadko (2-3 razy w tygodniu), dosyć krótkie trasy rzędu 10-15 km.

Pytań mam wiele, dlatego zadbam o przejrzystość postu.

1 - Ile trzeba wydać żeby widzieć, a nie tylko być widocznym? Wiadomo, chciałbym wydać jak najmniej, jednak na pewno nie będę żałował, bo oświetlenie to dla mnie ważna kwestia.

2 - Lepszy Convoy s2 czy s3? Modowany czy nie? Czy kolimator jest niezbędny aby nie oślepiać innych użytkowników drogi?

3 - Ogniwa - lepsze standardowe Samsungi 2500+, czy KingKongi 4000? Chciałbym abyście polecili mi najlepsze ogniwa o długim czasie pracy i jakości.

4 - Czy istnieją alternatywy dla latarek Convoy? Podobnej jakości i ceny, jednak z możliwością włożenia 2-3 ogniw jednocześnie?

5 - (To już z nieco innej beczki, bo raczej jestem zdecydowany na jakiegoś Convoya) Czy latarka to lepsza alternatywa niż dynamo wbudowane w piastę?

6 - Latarki z panelami słonecznymi - czy to ma sens i świeci znośnie?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

1. ~100zł
2. Typowo na rower S3. Nie musi mieć moda, jeśli prąd ma do 2,1A. Można zrobić daszek i zredukować tym samym ilość oślepiającego światła.
3. KingKongi są za duże i nie wejdą. Ogniwa każde firmowe w rozmiarze 18650 i pojemności 2-3,35Ah
4. Nie ma.
5. Zależy konkretnie od lampki rowerowej jak i Convoya. Rowerowe (te lepsze) mają zazwyczaj podobną ilość światła do słabszych Convoyów ale lepszy rozkład
6. Nie ma sensu
Awatar użytkownika
kedziorro
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: kedziorro »

W porządku, a czy dostanę zestaw (latarka, 2 ogniwa, ładowarka z power bankiem, uchwyt) w Polsce, czy jedynie zamawianie na fasttechu ma sens?

Mógłbyś podać przykładowy zestaw? Nie znam się na diodach, barwach itd, więc szukam konkretnej pomocy w wyborze.
Awatar użytkownika
kedziorro
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: kedziorro »

W porządku, wszystko mi się podoba, dzięki.
Zastanawia mnie jedynie czy kupić wersję modowaną czy nie.
Jaka jest procentowa różnica w ilości światła w S3 bez moda i z modem?
Convoy C8 XM-L2 T6-4C 2,8A

TANK 007 TK701

Ruinovo 302, ENB x2, ENB x3, Nitecore i4.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Zauważalna okiem ok 5%, mierzona miernikiem z 20%. Jedyny mod jaki warto zrobić to podmiana kleju pod podłożem z diodą na pastę termo ale to można samemu bez problemu.
Awatar użytkownika
kedziorro
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: kedziorro »

Tak więc biorę s3 + akcesoria.

Na ile wystarczy jedno ogniwo Panasonic NCR18650PF przy mocy na 40%?
Dlaczego w cenach ogniw jest tak duża różnica? Na forum dostępne po 8 PLN za sztukę, na FT po 12 USD.
Ile trwa pełne ładowanie ogniwa? Czy koniec ładowania jest jakoś sygnalizowany przez ładowarkę?
zlyzka
Posty: 156
Rejestracja: poniedziałek 24 wrz 2012, 08:38

Post autor: zlyzka »

kedziorro pisze:Tak więc biorę s3 + akcesoria.

Na ile wystarczy jedno ogniwo Panasonic NCR18650PF przy mocy na 40%?
Dlaczego w cenach ogniw jest tak duża różnica? Na forum dostępne po 8 PLN za sztukę, na FT po 12 USD.
Ile trwa pełne ładowanie ogniwa? Czy koniec ładowania jest jakoś sygnalizowany przez ładowarkę?
Będziesz miał około 2 godzin świecenia. Różnica jest stąd, że ogniwa na forum są z demontażu z innych urządzeń. Z FT nie wiem czy teraz warto zamawiać, bo były ostatnio problemy z wysyłką baterii samolotem.
Jak kupisz ładowarkę z mikroprocesorem, a raczej większość już ma na pokładzie jakiś układ kontroli, to zmienia się kolor diody. Te najtańsze ładowarki ogniwa ładują długo, bratu Panasy 3200mAh ładują się prawie cały dzień na takiej:) jak zamierzasz dużo i często korzystać to zakup min 2 ogniwa i lepszą ładowarkę.
Awatar użytkownika
kedziorro
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: kedziorro »

Już prawie wszystko wiem. Ostatnie pytanie - na FT przy modelach Convoy'ów są dopiski z natężeniem (np. 2100, 2800) - czy odpowiednio do natężenia trzeba dobierać konkretne ogniwa?

Dobrze rozumiem, że jeśli wezmę latarkę o natężeniu 2800 mA, to ogniwo 2800 mAh wystarczy na godzinę w trybie 100%?
Convoy C8 XM-L2 T6-4C 2,8A

TANK 007 TK701

Ruinovo 302, ENB x2, ENB x3, Nitecore i4.
zlyzka
Posty: 156
Rejestracja: poniedziałek 24 wrz 2012, 08:38

Post autor: zlyzka »

Możesz stosować słabsze ogniwa, nie ma to związku ze sterownikiem. Ogniwo 2800mAh i sterownik 2.8A będzie działać krócej niż godzina, bo układ nie ma sprawności 100%.
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

kedziorro pisze:Na forum dostępne po 8 PLN za sztukę, na FT po 12 USD.
O przyczynie różnicy w cenie, to już odpowiedział zlyzka. Ja tylko dopowiem, że za 12$ to mamy na FT 2 sztuki ogniw zazwyczaj - przynajmniej w pojemnościach porównywalnych do tych z forum. I potwierdzam, że lepiej z FT ogniw nie zamawiać, przy najmniej te z maja i czerwce nie podochodziły.

Pozdrawiam.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
kedziorro
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: kedziorro »

Dzięki wielkie, wszystko ustalone - na pewno podzielę się opinią po zakupie ;)

[ Dodano: 10 Lipiec 2014, 17:25 ]
Na FT akceptują jedynie PayPal, czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Nie chcę zakładać konta bo będzie potrzebne mi tylko raz, a nr karty też wolę zachować.

Chciałbym przelać komuś z Was pieniądze z naddatkiem na dobre jasne pełne, żeby wykonał za mnie zamówienie.
zlyzka
Posty: 156
Rejestracja: poniedziałek 24 wrz 2012, 08:38

Post autor: zlyzka »

pw
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

zlyzka pisze:Ogniwo 2800mAh i sterownik 2.8A będzie działać krócej niż godzina, bo układ nie ma sprawności 100%.
Ciekawe stwierdzenie zupełnie nie zgodne z rzeczywistością. Jeśli sterownik ogranicza prąd do 2,8A a ogniwo może oddać 2,8A przez 1h... dodatkowo na korzyść czasu działania dochodzi fakt, że pod koniec napięcie akusa spada poniżej napięcia przewodzenia diody przy 2,8A i prąd zaczyna spadać, co sprawia, że latarka świeci kilka min dłużej niż 1h w trybie najwyższym.
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

1. To zależy gdzie. Jak jeździsz spacerowo po mieście chodnikiem/ścieżką czy nawet poboczem to 1A wystarczy. Jak się wybierasz w teren to co najmniej dwie lampy z różną optyką. Jeśli myślimy o latarce to raczej to pierwsze wchodzi w grę...?

2. To tylko obudowa, lepsza jest ta, która Ci się bardziej podoba. Albo dowolna inna rurka od konkurencji. Convoye są po prostu umiarkowanie ładne i przystępne cenowo, stąd ich forumowa popularność.
Zdecydowanie modowana, ze względu na programowalny sterownik, który pozwoli Ci dopasować ją pod siebie - nauczysz się na nim, czego chcesz od latarki.
Brałbym kolimator, nie tylko na rower, różnica w cenie nie jest porażająca.

3. Ogniwa markowe, niekoniecznie nowe - tak na początek. Najwyżej będziesz woził w kieszeni dwa zapasowe (ale te 15km to zdążysz przejść na piechotę zanim się pełne rozładuje).

4. Więcej ogniw w latarce to nie tyle alternatywa co całkiem inny przedział zastosowań. I cenowy może też, szukaj sobie sam ;) . Na pewno nie będzie to już edc które wsadzisz do kieszeni i pójdziesz.

5. Ale pytanie...

6. OMG, następne. Zapomnij o temacie.


TL;DR: będziesz miał sprzęt nie tylko na rower ale normalne EDC.
ODPOWIEDZ