Wymiana diody w B&M Cyo Senso Plus

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
B and M
Posty: 5
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana diody w B&M Cyo Senso Plus

Post autor: B and M »

Witam
Zgodnie z instrukcją admina witam się uroczyście.

Mam na rowerze
lampę przednią B&M Lumotec IQ Cyo Senso Plus
lampę tylną B&M Toplight Line Plus
obydwie zasilane z dynama 6V/3W.

Siła świecenia lampy przedniej mnie nie zadowala. Czy przy takiej ilości prądu która jest generowana przez dynamo w piaście jest sens wymieniać diodę na jakąś inną która da więcej światła ?

Lampa tylna świeci światłem ciągłym. Czy i jak wprowadzić by świeciła błyskami, ale o większej mocy. Przykładowo, zamiast światła ciągłego co 1s błysk o czasie trwania 1/10 sekundy. Dioda powinna się mniej grzać (krótszy czas świecenia) i zużycie prądu powinno być odpowiednio mniejsze. Następnie zwiększyć prąd podawany na diodę by błyski były silniejsze niż światło ciągłe teraz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wymiana jest możliwa ale nie ma sensu, konstrukcja lampy na to nie pozwala - oddawanie ciepła itd.

Z tylną to samo, to że led będzie mrugał to nie znaczy że się nie nagrzeje. Zasilanie ledów z dynama jest możliwe, ale osiągnięcie odpowiednich mocy do mocnego świecenia już nie jest takie łatwe bo dynamo wytarza nieco za mało energii. Rozbierz przednią lampę, pokaż jak wygląda wewnątrz, wówczas coś się pomyśli. Być może uda się tam upchać coś mocniejszego, ale na wiele nie licz. To wciąż będzie bardziej światło pozycyjne niż do oświetlania drogi.
Ostatnio zmieniony środa 21 sie 2013, 15:44 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
Tomek11
Posty: 137
Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 12:51
Lokalizacja: W-w

Post autor: Tomek11 »

Wetne się w dyskusję.
Czy w układ warto (i jak) jakikolwiek aku aby buforował energię ?
Wiem że one mają swoje wymagane prądy ładowania itp. Ale może ktoś już przez to przechodził.
Odpowiednio duży kondensator mógłby obsłużyć chwilowe wachania prądu - - ale czy to ma sens ?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Kiedyś miałem książkę "Młody elektronik" i był tam bardzo prosty układ który w trasie zasilał lampy z dynama a na postoju z akumulatora. Więc sądzę że takie coś jest lepsze do zrealizowania.
ILPT
Awatar użytkownika
Hahar
Posty: 410
Rejestracja: czwartek 14 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Pobiedziska

Post autor: Hahar »

A ja przedstawię moje wypociny i dodam że światła jest wystarczająco do nawet szybkiej jazdy po nieoświetlonych ulicach.
Przydała by się jakaś osłona do odcięcia od góry bo lampka razi-ratuję się opuszczając światło niżej... :razz:
W lekkim terenie wspomagam się L2P na 60% ustawioną wyżej i jest super.
Tylko obawiam się że przy tym hubie tylną będziesz musiał odłączyć bo napięcie podnosi się do poziomu przewodzenia diod w szeregu.
Fraxinus
Posty: 46
Rejestracja: niedziela 02 gru 2007, 15:24
Lokalizacja: TL

Post autor: Fraxinus »

skaktus pisze:Wymiana jest możliwa ale nie ma sensu, konstrukcja lampy na to nie pozwala - oddawanie ciepła itd.

To wciąż będzie bardziej światło pozycyjne niż do oświetlania drogi.
To nie jest światło pozycyjne ale znakomita lampa na każdą drogę. Mimo że nie zabija lumenami ale świeci tam gdzie trzeba, czyli na drogę a nie tak jak większość lampek samoróbek na kolimatorach, wszędzie dookoła oraz okrągłym spotem na drogę. Też mnie kiedyś korciło żeby wymienić jej diodę ale jest chyba dosyć solidnie posklejana. Tu masz wszystko o prawdziwych lampach _rowerowych_ :
http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ex_en.html
ODPOWIEDZ