Projekt 'świetlisty szlak' (3xXM-L pod kierownicą)
Oczywiście można próbować z rurką 18 mm, ale trzeba kupić odcinek o długości 3 metrów. Miałem pasujący kawałek mufy, którą musiałem skrócić żeby zmieściła się w róg kierownicy, więc wybór był prosty.
Śruby jakich użyłem to M2 na klucz imbusowy. Są one właśnie rozwiązaniem problemu z miejscem na kolimator. Można je schować częściowo w boku holdera, a i tak uda się wkręcić.
Dokładne zdjęcia głowicy dołączyłem do pierwszego postu.
[ Dodano: 27 Październik 2013, 02:20 ]
Było już zgrzewanie rur polipropylenowych na patelni do naleśników i budowa głowicy z miedzianych kształtek do instalacji grzewczej, więc przyszła pora na rękawy termokurczliwe z dętki:

Kilka dni temu, będąc w garażu montowałem w przyczepce układ sterujący klaksonem, zasilany z pakietu czterech ogniw połączonych szeregowo. Zmontowane było to na pająku i trochę latało, więc postanowiłem jakoś unieruchomić całość. Pod ręką znalazła się stara dętka, która jak się okazało idealnie ścisnęła cztery ogniwa. Dziś rozszerzając zasilanie oświetlenia w rowerze z 4S4P do 6S4P spróbowałem użyć dętki obejmując pakiet wzdłóż ogniw. Trzeba się trochę nagimnastykować żeby naciągnąć dętkę na ogniwa, ale efekt końcowy jest na tyle dobry, że postanowiłem w ten sposób zabezpieczyć ogniwa, które już wcześniej znajdowały się w rękawach termokurczliwych.
W pierwszym poście znalazło się również kilka szczegółów dotyczących oświetlenia przyczepki

Śruby jakich użyłem to M2 na klucz imbusowy. Są one właśnie rozwiązaniem problemu z miejscem na kolimator. Można je schować częściowo w boku holdera, a i tak uda się wkręcić.
Dokładne zdjęcia głowicy dołączyłem do pierwszego postu.
[ Dodano: 27 Październik 2013, 02:20 ]
Było już zgrzewanie rur polipropylenowych na patelni do naleśników i budowa głowicy z miedzianych kształtek do instalacji grzewczej, więc przyszła pora na rękawy termokurczliwe z dętki:

Kilka dni temu, będąc w garażu montowałem w przyczepce układ sterujący klaksonem, zasilany z pakietu czterech ogniw połączonych szeregowo. Zmontowane było to na pająku i trochę latało, więc postanowiłem jakoś unieruchomić całość. Pod ręką znalazła się stara dętka, która jak się okazało idealnie ścisnęła cztery ogniwa. Dziś rozszerzając zasilanie oświetlenia w rowerze z 4S4P do 6S4P spróbowałem użyć dętki obejmując pakiet wzdłóż ogniw. Trzeba się trochę nagimnastykować żeby naciągnąć dętkę na ogniwa, ale efekt końcowy jest na tyle dobry, że postanowiłem w ten sposób zabezpieczyć ogniwa, które już wcześniej znajdowały się w rękawach termokurczliwych.
W pierwszym poście znalazło się również kilka szczegółów dotyczących oświetlenia przyczepki

Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka
Piękny pomysł. Na pewno się przyda, bo dętki stare mam, a rękawów takich nie...Flora pisze:więc przyszła pora na rękawy termokurczliwe z dętki

W ogóle - przy okazji napiszę - to masz rewelacyjne oświetlenie roweru (z przyczepką)!
Jeszcze pytanie, co wisi na kierownicy? Na ostatnim zdjęciu powyżej. Czołówka może, czy jakaś inna opaska?

Pozdrawiam, marmez
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Cieszy mnie to bardzo, ponieważ najczęściej słyszę narzekania, że jest za jasnomarmez pisze:W ogóle - przy okazji napiszę - to masz rewelacyjne oświetlenie roweru (z przyczepką)!

Tak, to gogle, a dokładnie model Fly-13 nieznanej firmy.marmez pisze:max4max pisze:Gogle?marmez pisze:Jeszcze pytanie, co wisi na kierownicy? Na ostatnim zdjęciu powyżej. Czołówka może, czy jakaś inna opaska?Chyba faktycznie gogle przeciwsłoneczne

Miałem kiedyś super okulary na rower, ale moja kochana córka się nimi bawiła i po tym nie nadawały się już o użytku. Niestety model przestał być produkowany i musiałem znaleźć coś nowego. Bardzo zależało mi na okularach, które odcinają światło z boku i z góry, a nie tylko zaciemniają obraz na wprost. Te gogle idealnie dopasowują się do twarzy, są lekko przyciemnione, co pozwala poruszać się w pełnym słońcu, ale również w nocy, a do tego mają otwory zapobiegające zaparowaniu. Gdyby ktoś szukał podobnego wynalazku to gorąco polecam. Można je kupić już za 29 zł.
Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka
- lord_craven
- Posty: 415
- Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
- Lokalizacja: Leżajsk
Gogle kupiłem w sklepie Motonet, ale widzę, że zniknęły z oferty i w ich miejsce pojawiły się bardziej przyciemniane gogle. Okulary takie można znaleźć w sklepach z osprzętem dla motocyklistów.
Tu nieaktualna aukcja z okularami, a tu przykładowy sklep posiadający gogle na stanie.
Tu nieaktualna aukcja z okularami, a tu przykładowy sklep posiadający gogle na stanie.
Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka
- lord_craven
- Posty: 415
- Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
- Lokalizacja: Leżajsk
Rower z przyczepką brał udział w masie krytycznej, dzięki czemu został uwieczniony na filmach, co umożliwia porównanie oświetlenia z innymi uczestnikami przejazdu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CWLqQQk-yZA[/youtube]
Tu zestaw widoczny od 0:12
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MYNdfynZ4Xk[/youtube]
Na tym filmie, przy 0:25 można z kolei zobaczyć różnicę między standardowym trybem 'przyjaznym dla kierowców', a krótkim błyskiem dającym pełną moc przedniej lampy. Wszystkim pozostałym światłom również można zwiększyć moc.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CWLqQQk-yZA[/youtube]
Tu zestaw widoczny od 0:12
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MYNdfynZ4Xk[/youtube]
Na tym filmie, przy 0:25 można z kolei zobaczyć różnicę między standardowym trybem 'przyjaznym dla kierowców', a krótkim błyskiem dającym pełną moc przedniej lampy. Wszystkim pozostałym światłom również można zwiększyć moc.
Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka