Projekt 'świetlisty szlak' (3xXM-L pod kierownicą)
Oczywiście można próbować z rurką 18 mm, ale trzeba kupić odcinek o długości 3 metrów. Miałem pasujący kawałek mufy, którą musiałem skrócić żeby zmieściła się w róg kierownicy, więc wybór był prosty.
Śruby jakich użyłem to M2 na klucz imbusowy. Są one właśnie rozwiązaniem problemu z miejscem na kolimator. Można je schować częściowo w boku holdera, a i tak uda się wkręcić.
Dokładne zdjęcia głowicy dołączyłem do pierwszego postu.
[ Dodano: 27 Październik 2013, 02:20 ]
Było już zgrzewanie rur polipropylenowych na patelni do naleśników i budowa głowicy z miedzianych kształtek do instalacji grzewczej, więc przyszła pora na rękawy termokurczliwe z dętki:
Kilka dni temu, będąc w garażu montowałem w przyczepce układ sterujący klaksonem, zasilany z pakietu czterech ogniw połączonych szeregowo. Zmontowane było to na pająku i trochę latało, więc postanowiłem jakoś unieruchomić całość. Pod ręką znalazła się stara dętka, która jak się okazało idealnie ścisnęła cztery ogniwa. Dziś rozszerzając zasilanie oświetlenia w rowerze z 4S4P do 6S4P spróbowałem użyć dętki obejmując pakiet wzdłóż ogniw. Trzeba się trochę nagimnastykować żeby naciągnąć dętkę na ogniwa, ale efekt końcowy jest na tyle dobry, że postanowiłem w ten sposób zabezpieczyć ogniwa, które już wcześniej znajdowały się w rękawach termokurczliwych.
W pierwszym poście znalazło się również kilka szczegółów dotyczących oświetlenia przyczepki
Śruby jakich użyłem to M2 na klucz imbusowy. Są one właśnie rozwiązaniem problemu z miejscem na kolimator. Można je schować częściowo w boku holdera, a i tak uda się wkręcić.
Dokładne zdjęcia głowicy dołączyłem do pierwszego postu.
[ Dodano: 27 Październik 2013, 02:20 ]
Było już zgrzewanie rur polipropylenowych na patelni do naleśników i budowa głowicy z miedzianych kształtek do instalacji grzewczej, więc przyszła pora na rękawy termokurczliwe z dętki:
Kilka dni temu, będąc w garażu montowałem w przyczepce układ sterujący klaksonem, zasilany z pakietu czterech ogniw połączonych szeregowo. Zmontowane było to na pająku i trochę latało, więc postanowiłem jakoś unieruchomić całość. Pod ręką znalazła się stara dętka, która jak się okazało idealnie ścisnęła cztery ogniwa. Dziś rozszerzając zasilanie oświetlenia w rowerze z 4S4P do 6S4P spróbowałem użyć dętki obejmując pakiet wzdłóż ogniw. Trzeba się trochę nagimnastykować żeby naciągnąć dętkę na ogniwa, ale efekt końcowy jest na tyle dobry, że postanowiłem w ten sposób zabezpieczyć ogniwa, które już wcześniej znajdowały się w rękawach termokurczliwych.
W pierwszym poście znalazło się również kilka szczegółów dotyczących oświetlenia przyczepki
Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka
Piękny pomysł. Na pewno się przyda, bo dętki stare mam, a rękawów takich nie...Flora pisze:więc przyszła pora na rękawy termokurczliwe z dętki
W ogóle - przy okazji napiszę - to masz rewelacyjne oświetlenie roweru (z przyczepką)!
Jeszcze pytanie, co wisi na kierownicy? Na ostatnim zdjęciu powyżej. Czołówka może, czy jakaś inna opaska?
Pozdrawiam, marmez
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Cieszy mnie to bardzo, ponieważ najczęściej słyszę narzekania, że jest za jasnomarmez pisze:W ogóle - przy okazji napiszę - to masz rewelacyjne oświetlenie roweru (z przyczepką)!
Tak, to gogle, a dokładnie model Fly-13 nieznanej firmy.marmez pisze:Chyba faktycznie gogle przeciwsłonecznemax4max pisze:Gogle?marmez pisze:Jeszcze pytanie, co wisi na kierownicy? Na ostatnim zdjęciu powyżej. Czołówka może, czy jakaś inna opaska?
Miałem kiedyś super okulary na rower, ale moja kochana córka się nimi bawiła i po tym nie nadawały się już o użytku. Niestety model przestał być produkowany i musiałem znaleźć coś nowego. Bardzo zależało mi na okularach, które odcinają światło z boku i z góry, a nie tylko zaciemniają obraz na wprost. Te gogle idealnie dopasowują się do twarzy, są lekko przyciemnione, co pozwala poruszać się w pełnym słońcu, ale również w nocy, a do tego mają otwory zapobiegające zaparowaniu. Gdyby ktoś szukał podobnego wynalazku to gorąco polecam. Można je kupić już za 29 zł.
Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka
- lord_craven
- Posty: 415
- Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
- Lokalizacja: Leżajsk
Gogle kupiłem w sklepie Motonet, ale widzę, że zniknęły z oferty i w ich miejsce pojawiły się bardziej przyciemniane gogle. Okulary takie można znaleźć w sklepach z osprzętem dla motocyklistów.
Tu nieaktualna aukcja z okularami, a tu przykładowy sklep posiadający gogle na stanie.
Tu nieaktualna aukcja z okularami, a tu przykładowy sklep posiadający gogle na stanie.
Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka
- lord_craven
- Posty: 415
- Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
- Lokalizacja: Leżajsk
Rower z przyczepką brał udział w masie krytycznej, dzięki czemu został uwieczniony na filmach, co umożliwia porównanie oświetlenia z innymi uczestnikami przejazdu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CWLqQQk-yZA[/youtube]
Tu zestaw widoczny od 0:12
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MYNdfynZ4Xk[/youtube]
Na tym filmie, przy 0:25 można z kolei zobaczyć różnicę między standardowym trybem 'przyjaznym dla kierowców', a krótkim błyskiem dającym pełną moc przedniej lampy. Wszystkim pozostałym światłom również można zwiększyć moc.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CWLqQQk-yZA[/youtube]
Tu zestaw widoczny od 0:12
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MYNdfynZ4Xk[/youtube]
Na tym filmie, przy 0:25 można z kolei zobaczyć różnicę między standardowym trybem 'przyjaznym dla kierowców', a krótkim błyskiem dającym pełną moc przedniej lampy. Wszystkim pozostałym światłom również można zwiększyć moc.
Moje oświetlenie rowerowe: (3+2)xXML z przodu + 2xXP-E z tyłu + gorące obręcze + bidon z prądem + rozświetlona przyczepka