Modyfikacja Sky Ray King UV-S5

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Przy 3 x XM-L tryby 5% - 25% - 50% - 100% wydawały się odpowiednie.
Pierwszy "na noc", pozostałe dwukrotność poprzedniego.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
roon7
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 12 lis 2012, 19:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: roon7 »

Tryby dobrane świetnie, bardzo fajne jest też to, że latarka uruchamia się w najniższym trybie.
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Dariusz70, mam tylko jedno pytanie, bo po zdjęciach nie widać.

W jaki sposób poradziłeś sobie ze średnicą drivera? Oryginalny wydaje się większy niż ten on MR elektronik ?

Wielkie dziękuję!
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

W miejsce orginalnego drivera montuję dorobioną płytkę stykową z laminatu miedziowanego.
Z drugiej strony umocowany jest driver.
Driver posiada samoprzylepną taśmę , dodatkowo w dwóch punktach jest lutowany.
Skręcony korpus dociska płytkę stykową w głowicy (w miejsce orginalnego drivera)


Obraz warty tysiąca słów:

Obrazek

Na zdjęciu driver MR2007 z nową wersją płytki sterującej (ta zielona płytka).
Ostatnio zmieniony wtorek 22 sty 2013, 06:52 przez Dariusz70, łącznie zmieniany 1 raz.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Driver MR-a chyba wymaga chłodzenia, nie przegrzewa się na tym laminacie zamknięty w puszcze?
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Teraz kumam... :) Dziękuję!
Coś mi się wydaję, że mój lecący z fasttechu king skończy tak samo.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Cytat z strony Mrelektronik:
"Uzyskanie wysokiej sprawności modułu wyeliminowało potrzebę stosowania dodatkowych elementów chłodzących w wersjach z prądem wyjściowym do 3,5A"

"Najlepszą sprawność modułu uzyskujemy przy różnicy Uzas &#8211; UF w granicach 1-5V"

Latarka pracuje 16V - 12V (cztery ogniwa 18650 szeregowo). Suma Vf 9,5V - 10V (3 x XM-L szeregowo).

W mocniejszych wersjach stosuję dwustronny laminat miedziowany 70um.
Driver zamontowany jest na warstwie miedzi.
Płytka stykowa pokryta miedzią dociśnięta jest na krawędziach do głowicy.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Może jeszcze jedno, rozumiem że w tym zielonkawym laminacie masz "przelotkę" którą podprowadzasz + i - do drivera ?

Dzięki
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Płytka ze sterowaniem cyfrowym jest zainstalowana na złączu cyfrowej regulacji PWM i czujnika temperatury. (ta wtyczka z czterema pinami na zdjęciu karty katalogowej)
Zobacz Karta Katalogowa .
"+" zasilania drivera przechodzi przez płytkę "przy okazji"
Na płytce sterującej (zielonej) jest wyprowadzenie do:
-termistor
-czerwona dioda sygnałowa (informuje mignięciami o stanach drivera, można wyprowadzić na zewnątrz latarki lub zostawić)
-włącznik chwilowy

Oryginalne kable drivera odlutowywuję. Zasilanie drivera przechodzi przez otwory w płytce stykowej (dorabianej).
Jest to jednocześnie dodatkowe mocowanie drivera.
Zasilanie do leda jest na 0,5mm kablach modelarskich.

Jak dotrze driver do nowego moda drobię zdjęcia instruktażowe.
Ostatnio zmieniony wtorek 22 sty 2013, 14:45 przez Dariusz70, łącznie zmieniany 1 raz.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Fajnie, z niecierpliwością czekam na instruktaż.
Dariusz70, a masz może w swoim foto-archiwum beam-shoty z przed i po modyfikacji?

PS. Czy mi się wydaję czy nie ma tu opcji "Pomógł" ?


Edit:

Tak szukam i szukam i trafiłem na ciekawe porównanie z TR-J12
Beamshot Comparison - SkyRay 1JC8, SkyRay STL-V2, Trustfire TR-J12, King

Ma ktoś modowaną TR-J12 ? Wygląda że wymiata, tylko zastanawiam się ile pożyją diody i driver przy takiej mocy / temperaturze.
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

TR-J12 bez moda świeci słabiej od SRK modowanego.
TR-J12 miałem z myślą o modowaniu. Konstrukcja latarki z cienką wkręcaną pigułą i niskim gwintem na krawędziach.
Słabe odprowadzenie ciepła jak na 5 x 3A. Sprzedałem.
Zobacz temat Pochodnia Olimpijska . Opis konstrukcji piguły z długim gwintem i masywnej głowicy.
I tak jest problem z prawie 70W ciepła. Dlatego nazywa się Pochodnia :mrgreen: .

Za tydzień powinien przyjść nowy SRK.
Zrobię zdjęcia porównawcze z modem SRK:
- 3A XM-L T6
- 3A XM-L T6 3C.
- jak się doczekam na XM-L2 U2 to będzie mój SRK zasilany 3,5A. Także się pochwalę :mrgreen: .

Z tego co się orientuję [pomógł] daje tylko autor tematu. Nie wystawisz mnie [pomógł] w moim temacie.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
DraGon_LED
Posty: 10
Rejestracja: niedziela 23 gru 2012, 12:42
Lokalizacja: Wawa

Post autor: DraGon_LED »

Witajcie :)

Od kilkunastu dni jestem posiadaczem SRK po modzie Dariusza. Z góry wielkie podziękowania za włożony trud + dodatkowe tematy które omawialiśmy :).
Ok do rzeczy&#8230;.
Tryby odpowiednie 5% - 25% - 50% - 100% sprawują się idealnie. Mój ulubiony to 25% i 50%. Światła jest bardzo dużo. Na 100% w pokoju nie bardzo da się wysiedzieć.
Tak samo testowałem na dworze i przy pokrywie śniegowej max to 50%. Przy maksymalnym świetle przejechanie sobie pod nogami powoduje oślepienie na kilka sekund. Oczywiście w lato efekt nie występuje ;).
Po modzie widać duży przyrost światła. Tryby oryginalnego SRK to porażka. Teraz akumulatory są wykorzystywane na maxa. Ładowanie pokazuje mi 2800mAh.
Odcięcie działa idealnie &#8211; testowałem czasy świecenia i zawsze latarka informuje mignięciami kończące się akku i po niedługim czasie odcina prąd gasząc sprzęt.
Spasowanie dorobionych części jak widać na fotce idealne.

Obrazek

Obrazek

Używam 18650 przemysłowych z płaskim plusem. Po włożeniu akku obawiałem się trudności z obsadzeniem płytki i dokręceniem ( płytka obróci się w trakcie dokręcania i coś się zewrze). Ale obawy po modzie są nie na miejscu. Płytka idealnie wchodzi w pod frezowania i na odpowiednią głębokość. Tak że niema możliwości uszkodzenia czegokolwiek.
Oddawanie ciepła poprawione. Latarka robi się ciepła niedługo po włączeniu i w zależności od trybu temperatura jest większa.
Nie udało mi się jej rozgrzać do zadziałania bezpiecznika termicznego.
Testowałem też czasy świecenia w trybach 25% i 50%. Moje cele to sanyo 2,9Ah i tak:
25% - 4 godz. i 15min
50% - 2 godz. i 5 min
Platforma testowa oczywiście zapobiegająca przegrzaniu. Chłodzenie całego korpusu, moc światła taka sama przez cały okres świecenia.Ładowanie monitorowane co do 1/1000


Obrazek

Jeszcze raz podziękowania dla Dariusz70 za moda. Jestem bardziej niż zadowolony. Może zrobię testy czasu świecenia pozostałych trybów, ale jak widać po parametrach zmierzonych domniemam 100% będzie ok 1 Godz. a 5% hoho i jeszcze trochę :)

Teraz walczę z lampką nabiurkową na 3xXM-L i elementach zdobycznych ( moduł dobrany z pomocą modysty mojego SRK :) ) ale to temat do innego działu&#8230;

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Zdjęcia instruktażowe:

Obrazek

Tu jest laminat dwustronny. Termistor jest przykręcony w dorabianym uchwycie.
Zasilanie przechodzi przez otwory w płytce i jest lutowane do styków.
Ostatnio zmieniony sobota 02 mar 2013, 19:27 przez Dariusz70, łącznie zmieniany 1 raz.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Hej,

Z czego robicie te "uwypuklenia" na + akku ?
Obrazek

Dzięki.
Awatar użytkownika
seba_x
Posty: 202
Rejestracja: środa 27 sty 2010, 08:26
Lokalizacja: strzegom

Post autor: seba_x »

To pewnie jakieś zaklepane nity miedziane.
ODPOWIEDZ