Tylna czerowna lampka rowerowa - konkurs na najlepszą!
neutrinus, Twoje zachowanie na drodze jest ze wszech miar godne naśladowania, tylko jak namówić/zmusić do takich odruchów te tabuny "matołków drogowych" chaotycznie przemieszczających się swoimi blaszankami po naszym kraju w stylu: "a zdążę, a wepchnę się, byle do przodu, byle szybciej, byle pierwszy, byle jak"
Jak ci wjedzie nocą w rower taki nieodpowiedzialny "baranek" to nie przyspieszy zrastania się Twoich kości późniejsze pytanie takiego dlaczego nie zwolnił widząc rażąco jasne, czerwone światełko.
Z liczby wypadków zdarzających się na polskich drogach oraz makabrycznej liczbie ofiar tychże można wyciągnąć wniosek, że pod względem umiejętności i kultury jazdy jesteśmy raczej na poziomie afrykańsko-azjatyckim niźli europejskim i jeżeli czegoś z tym faktem nie zrobimy będziemy powszechnie postrzegani jako motoryzacyjni troglodyci, a obawiam się że już nawet jesteśmy.
_
Jak ci wjedzie nocą w rower taki nieodpowiedzialny "baranek" to nie przyspieszy zrastania się Twoich kości późniejsze pytanie takiego dlaczego nie zwolnił widząc rażąco jasne, czerwone światełko.
Z liczby wypadków zdarzających się na polskich drogach oraz makabrycznej liczbie ofiar tychże można wyciągnąć wniosek, że pod względem umiejętności i kultury jazdy jesteśmy raczej na poziomie afrykańsko-azjatyckim niźli europejskim i jeżeli czegoś z tym faktem nie zrobimy będziemy powszechnie postrzegani jako motoryzacyjni troglodyci, a obawiam się że już nawet jesteśmy.
_
Potwierdzam, posiadam smarta superflash http://www.amazon.co.uk/Smart-Superflas ... B001JGFI74 i jadąc za kolegą który również ma smarta to makabra. Strsznie oślepia nawet gdy lampka jest skierowana bardziej w dół.
Oobiście nie kupiłbym mocniejszej lampki niż smart.
Chociaż ona i tak jest na wyrost jeśli chodzi o ruch uliczny ale przyznaje że czuję się bezpieczniej jadąc drogą.
Wiem jak oślepia bo sam nie raz jadąc autem widzę bikerów z podobnymi lampkami. Kierowcy szybciej zaczynają wyprzedać niż pół metra przed rowerem a lampka nie jest skierowana na wprost tylko lekko w dół a to w zupełności wystarcza.
Oobiście nie kupiłbym mocniejszej lampki niż smart.
Chociaż ona i tak jest na wyrost jeśli chodzi o ruch uliczny ale przyznaje że czuję się bezpieczniej jadąc drogą.
Wiem jak oślepia bo sam nie raz jadąc autem widzę bikerów z podobnymi lampkami. Kierowcy szybciej zaczynają wyprzedać niż pół metra przed rowerem a lampka nie jest skierowana na wprost tylko lekko w dół a to w zupełności wystarcza.
Witam,
Dzis test lampki, przed ponad 1,5h zaobserwowałem po godzinie 19 - ciemno:
inny ruch samochodów dookoła mnie: szerokim łukiem, wolniej = bezpieczniej. Ani jednej niebezpiecznej sytuacji. Trenuję w godzinach popołudniowych samemu a jadąc w grupie:
zgrupowania, treningi poranne oczywiście nie będę używał lampki.
Skierowana do dołu i "daje rade" , pozdrawiam i dziękuję za porady.
Dzis test lampki, przed ponad 1,5h zaobserwowałem po godzinie 19 - ciemno:
inny ruch samochodów dookoła mnie: szerokim łukiem, wolniej = bezpieczniej. Ani jednej niebezpiecznej sytuacji. Trenuję w godzinach popołudniowych samemu a jadąc w grupie:
zgrupowania, treningi poranne oczywiście nie będę używał lampki.
Skierowana do dołu i "daje rade" , pozdrawiam i dziękuję za porady.
nie przekonam większości z Was ale inaczej temat rozumiemy, pewnie dla większości lampka ma być tylko żeby migała i było coś widać. Bezpieczeństwo??? co? po co?przecież mamy światło.... wszystko jest.... i kierowca poza miastem jadący 80km/h musi ją zauważyć, a to, że jest ciemno, jedziemy rowerem (30km/h) poboczem nikt nie zważa.
Można to łatwo pokazać nie używając tu fachowych terminów, jak na kursach w WORD. Ile szczegółów możemy dostrzec przy 10km/h? Prawie wszystko widzimy: nawet szczegóły typu kostka brukowa itd. 50km/h mało, znaki domy. 80km/h i więcej, zawężamy się do kilku metrów, nie zauważamy pieszych, osób poruszających się wolno, po prostu tak jesteśmy "zbudowani".
Widzimy z daleka światła policyjne?
widzimy, lampkę także, o to chodzi...
"Jest w tym jakaś racja, oślepić dziada to zwolni "
Nie dziada, tylko osobę zmęczoną, jadącą szybko do domu na obiad, nie spodziewającą się np: w grudniu! kolarza na drodze w śniegu...
Można to łatwo pokazać nie używając tu fachowych terminów, jak na kursach w WORD. Ile szczegółów możemy dostrzec przy 10km/h? Prawie wszystko widzimy: nawet szczegóły typu kostka brukowa itd. 50km/h mało, znaki domy. 80km/h i więcej, zawężamy się do kilku metrów, nie zauważamy pieszych, osób poruszających się wolno, po prostu tak jesteśmy "zbudowani".
Widzimy z daleka światła policyjne?
widzimy, lampkę także, o to chodzi...
"Jest w tym jakaś racja, oślepić dziada to zwolni "
Nie dziada, tylko osobę zmęczoną, jadącą szybko do domu na obiad, nie spodziewającą się np: w grudniu! kolarza na drodze w śniegu...
jeszcze można coś takiego zmontować:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dRB-6Fok ... re=related[/youtube]
ale to już nazwałbym przesadą
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dRB-6Fok ... re=related[/youtube]
ale to już nazwałbym przesadą
Witam
Można samemu zrobić coś prostego i taniego.
Mam zasilanie 18650 3s2p do 12,6V. Lampka sterowana z konsolki przy kierownicy.
Cztery diody czerwone 12V łączone równolegle. Sprzedawca informował, że przy zasilaniu 12V nie wymagają rezystora. Dla pewności zastosowałem drobny rezystor.
Diody wyraźnie widać w świetle dziennym.
W nocy kierowcy reagują z odległości przynajmniej 50m.
Występują wersje 12V migające.
Można przerobić prostą tylną lampkę korzystając z zasilania lampek przednich. Ilość diod według uznania (ile się zmieści w obudowie).
Aparat "zgubił" trochę kolor czerwony.
Można samemu zrobić coś prostego i taniego.
Mam zasilanie 18650 3s2p do 12,6V. Lampka sterowana z konsolki przy kierownicy.
Cztery diody czerwone 12V łączone równolegle. Sprzedawca informował, że przy zasilaniu 12V nie wymagają rezystora. Dla pewności zastosowałem drobny rezystor.
Diody wyraźnie widać w świetle dziennym.
W nocy kierowcy reagują z odległości przynajmniej 50m.
Występują wersje 12V migające.
Można przerobić prostą tylną lampkę korzystając z zasilania lampek przednich. Ilość diod według uznania (ile się zmieści w obudowie).
Aparat "zgubił" trochę kolor czerwony.
- Załączniki
-
- Tylna lampka.JPG (88.18 KiB) Przejrzano 5144 razy
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Mam od niedawna lampkę Duplex firmy Author (MACTRONIC BPM-2SL pod inną nazwą) i muszę powiedzieć, że to jest prawdziwy potwór! Nie wyobrażam sobie, by była potrzeba mieć coś jeszcze mocniejszego... Moja poprzednia 3-diodowa lampka Cateye przy niej po prostu...nie świeci
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
BPM-2SL..., czyli popularny Walle i pod tym brandem ta zacna tylna lampka jest o około 30% tańsza niż bliźniaczy Duplex z Twojego linku.Kuras77 pisze:Mam od niedawna lampkę Duplex firmy Author (MACTRONIC BPM-2SL pod inną nazwą) i muszę powiedzieć, że to jest prawdziwy potwór! Nie wyobrażam sobie, by była potrzeba mieć coś jeszcze mocniejszego... Moja poprzednia 3-diodowa lampka Cateye przy niej po prostu...nie świeci
_
Nie martw się o moją kieszeń - jak zamówiłem rower za 3,5 kafla to gadżety dostałem za darmo czyli kolejne 70% taniej niż Walle
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy