Jaką temperaturę mają żarniki HID 100W?
Jaką temperaturę mają żarniki HID 100W?
Ano chcę włożyć na długie światła takowe cosie zamiast halogenów, martwi mnie tylko jak mocno się to grzeje, ktoś ma może wiedzę?
Nie za bardzo chce mi się liczyć o tej porze, ale tak na oko to grzeje się podobnie jak halogen. Bardziej bym się martwił na Twoim miejscu emisją UV. Odbłyśniki zmatowieją bardzo szybko. Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę, że zanim się rozgrzeją, to będziesz je gasił? Chyba, że kolega w terenie szaleje, to wtedy ma sens. Pokaż te HIDy 100W.
Pozdrawiam
Kumpel mi je ściąga, zawodowo (xenarzt ) się zajmuje oświetleniem, nie mam url z danymi, miałem to tylko w łapkach, UV będzie w pip, prawda, odbłysnik, rzecz nabyta A do tego tylko do długich, więc ile tego się używa, pewnie z kilkanaście godzin w sumie wyjdzie.
Z tego co widziałem, to przy odpaleniu już świecą jak 35W, potem jest tylko lepiej, rozgrzanie to chyba niecała minuta, więc mam nadzieję, że będzie git... lubię dużo światła
Z tego co widziałem, to przy odpaleniu już świecą jak 35W, potem jest tylko lepiej, rozgrzanie to chyba niecała minuta, więc mam nadzieję, że będzie git... lubię dużo światła
Powiem tak: wiedza teoretyczna jest, sprawdzone opisy w sieci też są tyle, że na chwilę obecną szkoda mi kasy na eksperymenty bo mam kilka innych projektów które muszę w końcu dociągnąć do końca.
Swoją drogą moich Denso-Koito nie chcę poświęcać, bo chyba bym się zapłakał gdyby im się jakaś krzywda stała;)
Chyba, że ktoś ma jakieś przetwornice które można zapisać na straty i wówczas mogę spróbować się pobawić.
Teoria głosi, że trzeba zlokalizować rezystor na którym jest realizowany pomiar prądu idącego w palnik i potem stopniowo go modyfikować tak aby nie przesadzać z temperaturą. Ewentualnie można wymienić elementy grzejące się na mocniejsze pod warunkiem, że takie są dostępne.
Teraz jeszcze wpadł mi inny pomysł. Można by zrobić zrzutkę na jakąś powszechnie dostępną przetwornicę i powierzyć ją w ręce kolegi Androot. Myślę, że jest to najbardziej odpowiednia osoba w naszej społeczności która myślę, że mogła by zrealizować taki projekt z powodzeniem(o ile kolega Androot się zgodzi).
Swoją drogą moich Denso-Koito nie chcę poświęcać, bo chyba bym się zapłakał gdyby im się jakaś krzywda stała;)
Chyba, że ktoś ma jakieś przetwornice które można zapisać na straty i wówczas mogę spróbować się pobawić.
Teoria głosi, że trzeba zlokalizować rezystor na którym jest realizowany pomiar prądu idącego w palnik i potem stopniowo go modyfikować tak aby nie przesadzać z temperaturą. Ewentualnie można wymienić elementy grzejące się na mocniejsze pod warunkiem, że takie są dostępne.
Teraz jeszcze wpadł mi inny pomysł. Można by zrobić zrzutkę na jakąś powszechnie dostępną przetwornicę i powierzyć ją w ręce kolegi Androot. Myślę, że jest to najbardziej odpowiednia osoba w naszej społeczności która myślę, że mogła by zrealizować taki projekt z powodzeniem(o ile kolega Androot się zgodzi).
No mijania swoją drogą(u mnie siedzi soczewka bixenon), do tego jeszcze chciałem dowalić 50W HID w lustra.Kajman pisze:Nie mam takiej potrzeby, bo na krótkich mam zwykłe HID które palą się cały czas. I tak na nie czas też przyjdzie
Gotowy zestaw 100W załatwi sprawę, przetwornice są większe niż zwykłe, ale co tam, frajda będzie nieziemska http://www.youtube.com/watch?v=0473TuxKvnA
Zastanawiam się po co ci taki hid w długich ? Wielokrotnie się zdarza że ktoś dosłownie na mniej niż sekundę przejedzie komuś po oczach długimi bo go nie zauważy za zakrętem, za górką czy drzewem i oślepi. Przy 55W żarówkach jest to już problem bo się nie widzi chwilę a co będzie przy takim hidzie ? Jak się rozgrzeje po chwili jazdy będziesz śmigającą flarą i to w dodatku bardzo niebezpieczną...
ILPT
Prawdziwe 100W przetwornice (są i większe) jak i żarniki przystosowane do takich mocy kupisz w sklepie z częściami dla lotnictwa.
Np tutaj: http://www.xevision.com/
Zwykły reflektor nie przeżyje 100 W hid. Spali się pewnie razem z autem. Niestety ale takie moce generują sporo ilość ciepła i zwykle nie są na 12 v.
Np tutaj: http://www.xevision.com/
Zwykły reflektor nie przeżyje 100 W hid. Spali się pewnie razem z autem. Niestety ale takie moce generują sporo ilość ciepła i zwykle nie są na 12 v.