Witajcie
Wszedłem tutaj z forumszosowe.org, bo szukałem światełka na moją szosę.
Ostatnio wyjeżdżam o 16 w trasę i wracam o 22, zwykły odblask nie starcza.
Odblasku widocznie nie widać, bo ostatnio TIR, przed wyprzedzaniem, zamrugał na mnie światłami drogowymi i zatrąbił w taki sposób, że z pełną prędkością władowałem się na pobocze.
Na szczęście nic mi się nie stało, stwierdziłem, że warto być bardziej widocznym na drodze.
Postanowiłem więc, że zaopatrzę się w świetne światło z przodu i z tyłu.
Na tylne światło wybrałem Mactronic Walle, jest bardzo ładnie widoczne na drodze.
Spodobała mi się recenzja jednego z użytkowników:
"Większość ludzi po jej zakupieniu stwierdza, że to najbardziej "oczoje..na" i "wkur...jąca" lampka jaką widzieli do tej pory. Przy montażu polecam skierować lampkę pod lekkim kątem w dół aby odbite światło nie padało bezpośrednio w oczy jadących za nami kierowców (szczególnie w nocy na nieoświetlonych trasach). Używając w ciągu dnia niema przeszkód aby było skierowane na wprost."
Zresztą, można zobaczyć to samemu na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Z1yYpq2tzJc
Po czym zacząłem szukać ciekawego światełka na przód, już miałem pisać do Grega, bo widziałem, że ma oświetlenie na rowery, jednak nie spodobała mi się obudowa jego oświetlenia - to wygląda jak mała latarka.
Więc zacząłem szukać dalej i natknąłem się na ten wątek, gdzie smog11 podał linka do aukcji allegro
http://allegro.pl/cree-xml-t6-1200-lume ... 67344.html
Okazało się, że facet jest z Zielonej Góry, umówiłem się z nim na 21 na sprawdzenie światełka.
Przyjechałem swoją szosą, światełko zostało zamontowane...
Obudowa świetnie wygląda, gdy lampka jest wyłączona świeci się przycisk na zielono... który widać, że się świeci tylko w nocy, przy jasnym świetle prawie go nie widać.
Battery pack jest oddzielnie od światełka na kierownicy, montuje się go na ramie roweru, na rzep.
Wkurzają mnie trochę te kable do battery packa- są za długie, ale facet okręcił mi je wokół kierownicy i ramy, dzięki czemu jest to nieco bardziej komfortowe.
Jasność.
Wg mnie jest bardzo jasne.
Nie wiem ile widziałem światełek rowerowych w życiu, ale to było najjaśniejszym, jakie w życiu widziałem.
Ale mi chodzi tylko o to, żeby światło nadawało na szosę.
Spytałem się faceta, czy tak silne światło nie będzie oślepiało kierowców.
Odpowiedział, że każde światło może oślepić kierowcę jeśli jest źle nakierowane.
Jeśli jakiś kierowca zamigocze mi długimi, to znaczy, że muszę je obniżyć.
Obniżyłem je od razu, bez czekania na migotanie długimi światłami.
Wiem, że na DX światełko jest tańsze, ale mam ten plus, że sprzedawca jest z mojego miasta i mogłem je gruntownie przetestować.
Poza tym, słyszałem, że czasem na DX czeka się czasami bardzo długo na paczkę.
Wracając do sprzedawcy: mam wrażenie, że to spoko gość, rzeczowo odpowiadał na wszystkie moje pytania. Okazało się, że też jeździ na szosie, w dodatku z tym światełkiem (na Allegro jest foto jego szosy z tym światełkiem). Na pytanie czy dzisiaj może wyjechać ze mną w nocy na trasę, odpowiedział, że nie może bo.. ma zamiar zrobić zdjęcia tej lampki "dla gościa z Allegro, bo chciał, żeby zrobić zdjęcia w wybranych trybach"...
Chyba wiem o kogo chodzi
Zrobiłem kilka kilometrów do domu i stwierdzam, że do moich zastosowań światełko się nadaje.
Dobrze widać dziury na drogach i widzę co mam przed sobą, czyli spełnia swoją funkcję.
Jestem zadowolony z zakupu.
Po przyjściu do domu zacząłem się bawić tym światełkiem, oświetlałem nim budynek, który jest oddalony o 300 - 400 metrów.
Starałem się zrobić fotkę tego, jednak robiąc zdjęcia na automacie nic nie wychodziło.
No i nie radzę patrzeć się na światełko... strasznie oślepia.
Co do tego, czy widać pobocza... moim zdaniem widać pobocza.
Co prawda nie mam skali porównawczej, między innymi światełkami, bo to moje pierwsze światełko na szosę.
Co do tego, że ma 1200 lumenów... trafiłem na stronę internetową, której adresu ponownie nie udało mi się znaleźć, na której facet obliczał lumeny w tym światełku, w zależności od zużycia energii w akumulatorach.. wyszło ok. 800 - 850 w trybie ciągłym, czyli mniej niż 1200.
Jednak promień światła jest dość duży.
Co mi się jeszcze podoba... przede wszystkim ergonomiczna ładna obudowa.
Co do zestawu, była w nim też ładowarka do battery packa, instrukcja obsługi, pudełko.
Na DX przeczytałem, że ładowarka zapala zielonego leda, gdy battery pack jest naładowany, a czerwonego jeśli się ładuje.
Brak tej informacji w instrukcji obsługi światełka.
Zamierzam w dzień w mieście jeździć z światełkiem włączonym w trybie low, jako światło pozycyjne, a w nocy na high.
Co do jakości wykonania - światełko wygląda solidnie - co ciekawe - plastik nie ma żadnego zapachu - nie śmierdzi, jak to jest w innych chińskich konstrukcjach, za co światełko ma u mnie dużego plusa.
W zestawie są dwa rodzaje oringów, którymi można zamontować światełko do kierownicy.
Zdjęcia: