Kupiłem HID kita za 209zł zobaczymy co to warte...
Kupiłem HID kita za 209zł zobaczymy co to warte...
Więc jak w tytule. Zakupiłem cudo poniżej:
http://www.allegro.pl/item350520176_hid_xenon_xenony_h1_h4_halogen_h7_hb3_hb4_4_12000k.html
Więc wziąłem (wydaje mi sie najrozsądniejszą bo jak widzę te BMKi z 8000K to oczy mi padają ) temp. 4300K typ H7. Nie spodziewam się cudów i domyślam się że to szajs ale nie miałem jeszcze takiej zabaweczki w łapkach i chcę to koniecznie pomacać, zrobić pomiary luxomierzem na oryginalnych H7 vs CHID Zobaczymy, niby 12m gwarancji, coś czuję że po moim traktowaniu szybko ją zrealizuję
http://www.allegro.pl/item350520176_hid_xenon_xenony_h1_h4_halogen_h7_hb3_hb4_4_12000k.html
Więc wziąłem (wydaje mi sie najrozsądniejszą bo jak widzę te BMKi z 8000K to oczy mi padają ) temp. 4300K typ H7. Nie spodziewam się cudów i domyślam się że to szajs ale nie miałem jeszcze takiej zabaweczki w łapkach i chcę to koniecznie pomacać, zrobić pomiary luxomierzem na oryginalnych H7 vs CHID Zobaczymy, niby 12m gwarancji, coś czuję że po moim traktowaniu szybko ją zrealizuję
Sometimes darkness can show you the light
Spokojnie ja też kupiłem taki zestaw i jestem w pełni usatysfakcjonowany, kolor 4300, stosuje w reflektorach soczewkowych fiata punto i nie zamienił bym już ich na zwykłe halogenowe żarówki. Świecą bardzo ładnym dość ciepłym jak na Hidy światłem. Mam je już parę ładnych miesięcy i nie ma z nimi żadnych problemów, szczerze to kupiłem z myślą o zrobieniu z nich latarki ale jak wylądowały na próbę w samochodzie to już ich nie zdemontowałem i tak zostało. Myślę że będziesz pozytywnie zdziwiony, zwłaszcza że kolor 4300 bo te 6500 są faktycznie kiepskie, ma mój znajomy i porównując je do moich to jak by świeciły na połowie mocy a jadąc po mokrej nawierzchni to faktycznie u niego prawie nic nie widać a u mnie wręcz odwrotnie . Przetestujesz i sam zobaczysz, pozdrawiam.
No i przyszło to cudo za 200zł Pierwsze otwarcie pudełka i szok dosłownie. Wszystko ładnie, estetycznie i solidnie zapakowane. Pudełko zamykane na magnesiki w środku każdy element dobrze zabezpieczony, wszystko wygląda nadzwyczaj dobrze jak za te pieniądze jakość kabli, uszczelek, złączek, obudowa balastu, mocowania optycznie bardzo w porządku. Nawet odpaliłem jednego na próbę z tym że na chwilę do akumulatora pod maską auta (labo by nie wyrobił bo przy starcie krótko duży amperaż żre). O dziwo zaświecił, szybko osiągnął optymalną jasność (na oko ze 2, 3 sek) i szczerze ładnie to świeci (temp. na oko ok 5000K). Macie parę fotek jak to wygląda:
PS. W środku oczywiście podbita gwarancja na 12m, fakturka
PS. W środku oczywiście podbita gwarancja na 12m, fakturka
Sometimes darkness can show you the light
Jak nie soczewki to odpada, tak słyszałem. Z tymi kitami w lampach na refku to byś zagrożenie stwarzał lądowe Podobno z racji budowy modułu reflektora pod żarnik tylko w soczewkowych idzie takiego HID zamiennika rozsądnie ustawić. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Sometimes darkness can show you the light
Nie wolno (prawnie jest to niedopuszczalne) zamieniać typowych zarowek halogenowych takimi xenonami. Ostatnio nawet mowili o tym chyba w TVN Turbo. Lampa musi miec homologację (cala lampa wraz z zarowka halogenowa a nie jej odpowiednikiem xenonowym). Pomijajac juz kwestie autopoziomowania oraz podcisnieniowych spryskiwaczy reflektora...Hoffer007 pisze:Bedziesz to wsadzał do Autka czy do latarki czy raczej do testów?
Jak bedziesz mial fotki jak to swieci to bardzo chetnie rzuce okiem
Myslicie ze fajnie to by wygladało w Punto I ? mam zwykle lampy nie soczewkowe.
Do zabawy można uzywać gdzie kto chce.
Kilka razy widziałem (mijałem) oszołomów którzy mają pozakładane takie wynalazki w autach. Naprawde po chwili jak już kierowca zaczyna widzieć normalnie po takiej przygodzie ma ochote zawrócic i ubić gnoja który bezmyślnie szpanuje HIDem w zwykłych lampach. (A ja do nerwowych raczej sie nie zaliczam.) To jest poważne zagrożenie dla innych użytkowników drogi Bociek jak sie czujesz mijając kogoś kto nie wyłancza świateł "długich" mijając Ciebie? Wsumie efekt bardzo podobny tylko odblaski są bardzo nierównomierne i duzo mocniejsze.
Wiem panowie, mam tego świadomość. Psujecie mi zabawę Nic mnie jednak nie powstrzyma żeby to założyć choćby dla zrobienia fotek i pomiarów luxomierzem. A potem wynajmę kumpla z autem i po ustawieniu ich stosunkowo nisko zrobimy test na oślepienie A potem najwyżej to odsprzedam na pojedyńcze aplikacje do przenośnych HIDów
Sometimes darkness can show you the light
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
lennin, polecam Ci egipskich oszołomów.Tam w nocy malo kto uzywa normalnie swiatel...jedziesz sobie pustynnym asfaltem...ciemnosci egipskie a tu zbliza sie niewidoczne ufo i...jak sie Egipcjanie mijaja zaczyanja mrugac do siebie swiatlami mijania, dlugimi, czym popadnie i wala po klaksonach...to dopiero jazda...jak sie wymina-gasza swiatla...i co ciekawe po miescie to samo, w nocy...nawet kiedys film aparatem nakrecilem zeby pokazac jak oszczedzaja swiatlo
ja ostatnio podobnie sie zdziwiłem! Po pracy do domu szybko sie jedzie że nie daleko i czesto tą samą drogą powiedzmy nie zawsze udaje mi sie jechać przepisowo. No przedostani łuk 22:20 ciemno bo latarni nie ma coś dostrzegam, włanczam długie a tu wesoły traktorzysto zostawił na łuku drogi swój pojazd na pasie drogi! Buba niezła bo jak poswieciłem długimi nie wierzyłem własnym oczom jeszcze koleś siedział w środku i mi odmrygał oślepiając mnie radośnie Więc nie dziw sie egipskim ciemnosciom tylko głupocie ludzi. Żeby trójkąt postawił ,żeby to była mało uczesczana droga, żeby zjechał na pobocze, ALE PO CO - PAN MA WIEKSZY POJAZD, ON TU JEST KRÓLOWCEM. Szkoda mi tylko zdartych opon i stanu przedzawałowego.
Koniec offtopa odnośnie małorozgarniętych kierowców.
Koniec offtopa odnośnie małorozgarniętych kierowców.
Zasiliłem przetwornicę z palnikiem zasilaczem impulsowym 15V i okazuje się, że prąd stabilizuje się na wartości 3,14A co daje nam równe 47W. Hmmm coś sporo więcej niż deklarowane 35W. Okazuje się że owe 35W pobiera palnik z przetwornicy a różnica 12W to straty na balascie. Ekonomię tanich HIDów możemy więc obalić gdyż od 47W do 55W standardowego halogena różnica jest bardzo mała.
Drugi wypada torchę lepiej 3,04A
Pomiar luxomierzem z odległości 10cm od palnika (wiem że dziwna odległość ale mówimy o świetle rozproszonym jakie omitowane jest dookólnie) daje ~20 000 lux.
Drugi wypada torchę lepiej 3,04A
Pomiar luxomierzem z odległości 10cm od palnika (wiem że dziwna odległość ale mówimy o świetle rozproszonym jakie omitowane jest dookólnie) daje ~20 000 lux.
Sometimes darkness can show you the light