TANK007 HC-508
TANK007 HC-508
Witam!
Kupiłem nowe światełko na DXie, Tanka HC-508. Wysłali go 1 sierpnia, a piątego już doszedł. :O
Latarka jest leciutka, ok. 41g bez baterii. Aluminiowe ścianki są dosyć cienkie i dlatego body nieźle się nagrzewa. Dobrze trzyma się w ręce, ale jak ktoś ma większego kciuka (:P) to może mieć trudność z dostępem do włącznika, który jest trochę za głęboko osadzony i dosyć twardy. Powłokę HAIII próbowałem zarysować nożem, ale nie dało rady. Ogólnie taka w miarę latareczka.
Gwinty były nasmarowane, ale nie wiem co Chińczycy zrobili, że razem ze smarem znalazł się tam piasek.
Dioda:
Nie wiem czym wyjąć ją z plastikowej oprawki. Próbowałem dwoma igłami, ale nie dało rady.
Porównanie do Romisena RC-G2:
Świeci mniej więcej tak:
Zdjęcia w terenie później.
Dane techniczne:
- waga: 41g (z baterią 73g)
- wymiary: 99mm x 21mm (dł., śr.)
- cena: $15.50 (48,86zł)
- powłoka HAIII
- dioda: Cree XR-E P4-WC (niby)
- zasilanie: 1xAA,
- może pracować jako, hm... świeczka (stawianie na tzw. dupce)
Kupiłem nowe światełko na DXie, Tanka HC-508. Wysłali go 1 sierpnia, a piątego już doszedł. :O
Latarka jest leciutka, ok. 41g bez baterii. Aluminiowe ścianki są dosyć cienkie i dlatego body nieźle się nagrzewa. Dobrze trzyma się w ręce, ale jak ktoś ma większego kciuka (:P) to może mieć trudność z dostępem do włącznika, który jest trochę za głęboko osadzony i dosyć twardy. Powłokę HAIII próbowałem zarysować nożem, ale nie dało rady. Ogólnie taka w miarę latareczka.
Gwinty były nasmarowane, ale nie wiem co Chińczycy zrobili, że razem ze smarem znalazł się tam piasek.
Dioda:
Nie wiem czym wyjąć ją z plastikowej oprawki. Próbowałem dwoma igłami, ale nie dało rady.
Porównanie do Romisena RC-G2:
Świeci mniej więcej tak:
Zdjęcia w terenie później.
Dane techniczne:
- waga: 41g (z baterią 73g)
- wymiary: 99mm x 21mm (dł., śr.)
- cena: $15.50 (48,86zł)
- powłoka HAIII
- dioda: Cree XR-E P4-WC (niby)
- zasilanie: 1xAA,
- może pracować jako, hm... świeczka (stawianie na tzw. dupce)
na akorayu jest podobny plastikowy krazek. Wyjalem tak ze igle lekko nagrzalem zapalniczka i wbilem ja kawalek od brzegu, w to miejsce gdzie to plastikowe kolko staje sie ciensze. Potem zawazylem i poszlo... Watpie ze by taka mala dziurka sprawiala problemy.ixjakub pisze:Nie wiem czym wyjąć ją z plastikowej oprawki. Próbowałem dwoma igłami, ale nie dało rady.
Oczywicie trzeba troszke z ukosu to robic, zeby przy tym zawazeniu nie opierac igle o soczewke diody
[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 12:54 pm ]
U tego typu latarki gdzie pigula jest w body mozna to wykorzystac przy staniu na dupce zrzucajac reflektor i swiecac samym LED- może pracować jako, hm... świeczka (stawianie na tzw. dupce)
Tikka XP @ XP-G R5 NW | Akoray K106 @ XP-G R4 NW| Trustfire S-A2 | iTP EOS A3
Wyważałeś czy wykręcałeś? Może wiertarką i malutkim wiertełkiem nawiercić delikatnie.na akorayu jest podobny plastikowy krazek. Wyjalem tak ze igle lekko nagrzalem zapalniczka i wbilem ja kawalek od brzegu, w to miejsce gdzie to plastikowe kolko staje sie ciensze. Potem zawazylem i poszlo... Watpie ze by taka mala dziurka sprawiala problemy.
Oczywicie trzeba troszke z ukosu to robic, zeby przy tym zawazeniu nie opierac igle o soczewke diody
Można...U tego typu latarki gdzie pigula jest w body mozna to wykorzystac przy staniu na dupce zrzucajac reflektor i swiecac samym LED
edit:
Próbowałem igłą, ale niebardzo chciało iść. Ale będę kombinował...
Jeszcze jakbyś zmierzył ile prądu to wcina z akumulatorka to byłoby git
...A diody na takim małym MCPCB raczej nie kupisz. W każdym razie nie u żadnego znanego mi sprzedawcy, który ma jaką taką renomę.
Ze sterownikiem 7880 na kanapkę też może być problem. Po takim zabiegu nie dokręcisz do końca głowicy (zostanie szpara grubości PCB sterownika). Poza tym sprężynka dociskająca "+" baterii, ponownie zmniejszy przestrzeń w komorze baterii i w efekcie możesz nie dokręcić włącznika. Jeśli gwinty są anodowane (jakoś nie mogę tego wychwycić po zdjęciach) i kontakt z włącznikiem jest tylko przez powierzchnię czołową tuby, to latarka się nie włączy. Jeśli gwinty są gołe i przewodzą prąd, to się włączy, tylko będziesz miał szpary.
W takich wypadkach - jeśli latareczka Ci się podoba i planujesz coś z niej zrobić, idziesz do tokarza i prosisz o wytoczenie nowej piguły, w której będzie miejsce na sterownik w ludzkich rozmiarach, miejsce na diodę na jakimś normalnym PCB i która uwzględni dodatkowe miejsce w razie wystających elementów sterownika.
Wiem, łatwo sie mówi, "zmień diodę i sterownik i będzie super" ...ale to co powyżej napisałem to właśnie takie typowe problemy, na które można wpaść, i które wychodzą dopiero "w praniu" przy "usprawnianiu" DX-owych latareczek .
...A diody na takim małym MCPCB raczej nie kupisz. W każdym razie nie u żadnego znanego mi sprzedawcy, który ma jaką taką renomę.
Ze sterownikiem 7880 na kanapkę też może być problem. Po takim zabiegu nie dokręcisz do końca głowicy (zostanie szpara grubości PCB sterownika). Poza tym sprężynka dociskająca "+" baterii, ponownie zmniejszy przestrzeń w komorze baterii i w efekcie możesz nie dokręcić włącznika. Jeśli gwinty są anodowane (jakoś nie mogę tego wychwycić po zdjęciach) i kontakt z włącznikiem jest tylko przez powierzchnię czołową tuby, to latarka się nie włączy. Jeśli gwinty są gołe i przewodzą prąd, to się włączy, tylko będziesz miał szpary.
W takich wypadkach - jeśli latareczka Ci się podoba i planujesz coś z niej zrobić, idziesz do tokarza i prosisz o wytoczenie nowej piguły, w której będzie miejsce na sterownik w ludzkich rozmiarach, miejsce na diodę na jakimś normalnym PCB i która uwzględni dodatkowe miejsce w razie wystających elementów sterownika.
Wiem, łatwo sie mówi, "zmień diodę i sterownik i będzie super" ...ale to co powyżej napisałem to właśnie takie typowe problemy, na które można wpaść, i które wychodzą dopiero "w praniu" przy "usprawnianiu" DX-owych latareczek .
Może jutro.Jeszcze jakbyś zmierzył ile prądu to wcina z akumulatorka to byłoby git
Czyli co? Zeszlifować MCPCB większe?...A diody na takim małym MCPCB raczej nie kupisz. W każdym razie nie u żadnego znanego mi sprzedawcy, który ma jaką taką renomę.
Anodowane, tak jak napisałeś. Musi być dokręcone.Jeśli gwinty są anodowane (jakoś nie mogę tego wychwycić po zdjęciach) i kontakt z włącznikiem jest tylko przez powierzchnię czołową tuby, to latarka się nie włączy. Jeśli gwinty są gołe i przewodzą prąd, to się włączy, tylko będziesz miał szpary.
Latareczki nie chciałem modować, ale jakby się dało, to czemu nie. Kierowałem się skupieniem (w tym wypadku - rozproszeniem) światła i trochę wielkością.Wiem, łatwo sie mówi, "zmień diodę i sterownik i będzie super" ...ale to co powyżej napisałem to właśnie takie typowe problemy, na które można wpaść, i które wychodzą dopiero "w praniu" przy "usprawnianiu" DX-owych latareczek .