Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota 05 lis 2022, 10:28
Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Cześć,
Poszukuje oświetlenia rowerowego do jeżdżenia po lesie i nie tylko, przeszukując różne fora znalazłem dwie propozycje.
Jedna z nich to convoy 21B od bocielarka z optyką na rower.
Druga lumintop B01
Conovoy wszyscy polecają, dobrze świeci, można wymieniać ogniwa, 1800lm, ale nie ma odcięcia i generalnie w lesie to nie problem, ale chciałbym też użyć jej czasem na drodze publicznej czy ścieżkach rowerowych.
Z kolei Lumintop ma odcięcie 850lm w trybie turbo tylko w opisie jest, że tryb ten działa tylko 6min potem się przegrzewa i schodzi poziom niżej. Bodatkowe plusy to możliwość poboru energii prosto z powerbanka. Też można wymieniać ogniwa.
(Nie wiem ile czasu convoy będzie świecił z porównywalną mocą co lumintop do przegrzania)
Myślę że 1000lm starczy do jazdy przez las z przyzwoita prędkością.
Generalnie to chciałbym znaleźć coś co połączy zalety obu produktów w zbliżonej cenie, ew. Niewiele drożej.
Proszę o pomoc.
Poszukuje oświetlenia rowerowego do jeżdżenia po lesie i nie tylko, przeszukując różne fora znalazłem dwie propozycje.
Jedna z nich to convoy 21B od bocielarka z optyką na rower.
Druga lumintop B01
Conovoy wszyscy polecają, dobrze świeci, można wymieniać ogniwa, 1800lm, ale nie ma odcięcia i generalnie w lesie to nie problem, ale chciałbym też użyć jej czasem na drodze publicznej czy ścieżkach rowerowych.
Z kolei Lumintop ma odcięcie 850lm w trybie turbo tylko w opisie jest, że tryb ten działa tylko 6min potem się przegrzewa i schodzi poziom niżej. Bodatkowe plusy to możliwość poboru energii prosto z powerbanka. Też można wymieniać ogniwa.
(Nie wiem ile czasu convoy będzie świecił z porównywalną mocą co lumintop do przegrzania)
Myślę że 1000lm starczy do jazdy przez las z przyzwoita prędkością.
Generalnie to chciałbym znaleźć coś co połączy zalety obu produktów w zbliżonej cenie, ew. Niewiele drożej.
Proszę o pomoc.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota 05 lis 2022, 10:28
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Liczyłem na inne propozycje niż daszek, niestety nie znam się na przerabianiu/modowaniu latarek więc muszę pozostać przy gotowych rozwiązaniach.
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Nie rozumiem za bardzo odpowiedzi - daszek jest mechanicznym dodatkiem zakładanym na czoło latarki ograniczającym czy odcinającym wręcz światło od góry i działa w sposób zdecydowanie poprawny. Taka modyfikacja, kosztująca dodatkowo dyszkę, łatwo zdejmowalna i nakładalna nie wymaga sprawności elektronika czy gimnastyki palców.
Natomiast nie tyle w daszku powyższe ma sens/przewagę - chodzi o latarkę S21A lub B (do której ten daszek pasuje) - ma termiczną regulacje mocy i w wersji z 12 trybami dobór trybu pod warunki pozwala dość dokładnie ustalić poziom do jazdy. Dodatkowo tryb 9 w sterowniku Convoya ogranicza moc maksymalną na połowę z tego co daje Turbo (czyli dla XHP50 z 2300 na ok. 1200lm) i "wydłuża" tym samym czas działania latarki w trybie "maksymalnym".
Dla leniwych wystarczy dać Turbo i po prostu jechać - ochrona termiczna obniży prąd i latarka zawsze będzie świeciła maksymalnie mocno w danych warunkach chłodzenia - wprawdzie krócej ale mocno i bezpiecznie.
Daszek jest tylko dodatkiem - co tu modować?
PS - jedno ogniwo 5Ah teoretycznie przy Turbo (zakładając świecenie w lodówce i wersje XHP50) starczy na ok 50 minut jazdy dając przy tym 2300lm. W praktyce ograniczenie termiczne zadziała po ok. 3 minutach zbijając "światłość" do ok 1400-1600lm w czasie jazdy przy czasie jazdy ok. 1,5h - zaletą jest maksymalna moc regulowana wiatrem i brak obaw o kondycję latarki.
Ograniczają moc o połowę (tryb 9) uzyskujesz ok. 1200lm STAŁEGO i nie grzejącego się światełka (chłodzenie w czasie jazdy i termika nawet palcem nie tyknie aby zmniejszyć - sprawdzone) i do 2 h jazdy - potem wymiana ogniwa na nowe (max. 15 sekund z wyciąganiem z nerki na pasie i zabawa z latarką)
Natomiast nie tyle w daszku powyższe ma sens/przewagę - chodzi o latarkę S21A lub B (do której ten daszek pasuje) - ma termiczną regulacje mocy i w wersji z 12 trybami dobór trybu pod warunki pozwala dość dokładnie ustalić poziom do jazdy. Dodatkowo tryb 9 w sterowniku Convoya ogranicza moc maksymalną na połowę z tego co daje Turbo (czyli dla XHP50 z 2300 na ok. 1200lm) i "wydłuża" tym samym czas działania latarki w trybie "maksymalnym".
Dla leniwych wystarczy dać Turbo i po prostu jechać - ochrona termiczna obniży prąd i latarka zawsze będzie świeciła maksymalnie mocno w danych warunkach chłodzenia - wprawdzie krócej ale mocno i bezpiecznie.
Daszek jest tylko dodatkiem - co tu modować?
PS - jedno ogniwo 5Ah teoretycznie przy Turbo (zakładając świecenie w lodówce i wersje XHP50) starczy na ok 50 minut jazdy dając przy tym 2300lm. W praktyce ograniczenie termiczne zadziała po ok. 3 minutach zbijając "światłość" do ok 1400-1600lm w czasie jazdy przy czasie jazdy ok. 1,5h - zaletą jest maksymalna moc regulowana wiatrem i brak obaw o kondycję latarki.
Ograniczają moc o połowę (tryb 9) uzyskujesz ok. 1200lm STAŁEGO i nie grzejącego się światełka (chłodzenie w czasie jazdy i termika nawet palcem nie tyknie aby zmniejszyć - sprawdzone) i do 2 h jazdy - potem wymiana ogniwa na nowe (max. 15 sekund z wyciąganiem z nerki na pasie i zabawa z latarką)
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Słuchajcie mi na znanych portalach polecają SC31 pro, SC18, L B01 oraz S2+ przeważnie na SST40 5000 a jak w lepszej promce to 6000k.
Ja potrzebuję tylko do lasu (XC, XCO) aby włączyć i wrócić do domu po zmierzchu bądź w mroku do domu. Dziury, korzenie, podjazd i zjazd, drzewa
Na ulicach kierowcom nie zamierzam świecić
Czy najlepszą opcją będzie tu podlinkowana S21 AB?
Ja potrzebuję tylko do lasu (XC, XCO) aby włączyć i wrócić do domu po zmierzchu bądź w mroku do domu. Dziury, korzenie, podjazd i zjazd, drzewa
Na ulicach kierowcom nie zamierzam świecić
Czy najlepszą opcją będzie tu podlinkowana S21 AB?
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Ja zdania nie zmienię ale dopytam - na jakich portalach znanych polecają powyższe światełka?
Poza tym najlepsza opcja to zawsze ta co kto sprawdził i używa plus potrafi zalety wskazać
Poza tym najlepsza opcja to zawsze ta co kto sprawdził i używa plus potrafi zalety wskazać
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
forum rowerowe i pejpery
Ok, biorę ta co polecasz. Przekonuje też ta szeroka dioda.
Ale jeszcze temat wertepów, ponoć wszystkie świrują na nich!
OK, trzeba spróbować
Ok, biorę ta co polecasz. Przekonuje też ta szeroka dioda.
Ale jeszcze temat wertepów, ponoć wszystkie świrują na nich!
OK, trzeba spróbować
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Jedyne co polecam pod rozwagę to dobry uchwyt - o ile std rowerowe pasuja do małych latarek to S21B/A jest "trochę przydużawa" dla nich - ja mam miszmasz skręcanego ze szpejów do kamerek ale to kwestia poszukania co do czego pasi.
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Ooo, właśnie uchwyt!!
Idzie do mnie taki z metalowy ale jak za mały to będzie poszukiwanie po Ali, BG
Idzie do mnie taki z metalowy ale jak za mały to będzie poszukiwanie po Ali, BG
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
A ja z tłumaczeniem na polski poproszę, o co chodzi z tym metalowym w uchwycie? Mam go, i jedyne co ma on z metali, to śruba.
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Ups, sorki! Faktycznie pisze plastik a miało być aluminium
Link wziąłem z forum rowerowe, nie sprawdziłem bo jeszcze nie doszło
Podpytam jeszcze jak z termiką w s21, czy obudowa też dobrze odprowadza?
Czy łatwo wymienić termo-pastę w diodzie?
Wiadomo jak to jest u Chińczyków - loteria.
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Zależy gdzie kupisz - jeśli w sklepie Convojowym oficjalnym to właściciel jest chwalony za ogólną dbałość w tym co sprzedaje a jeśli jest jakiś kłopot to na prywatnym info (bez konieczności podnoszenia skargi na kanale Aliexpresowym) potrafi w "najgorszej" sytuacji (np. nie działająca latara) wymienić całą latarę - zazwyczaj dosyła jakieś drobne pierdłki typu szkiełko oringi czy nawet sterownik - stąd "na początku" nie ma co poprawiać - z czasem pojawiają się drobne kłopoty jak właśnie urywający się kabelek w sprężynce dupkowej czy konieczność przesmarowania bądź dokręcenia "bo nie styka" - ale ogólnie to jest dobrze. W innych sklepikach może być inaczej - trzeba wczytać się w opinie lub zaryzykować.
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
s21 to duży brat s2+, na przykładzie s2+ zobacz, jak rozebrać taką latarkę https://www.youtube.com/watch?v=inEcU9W2MwE
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Wiecie, wymienić paste na lepszą no problem tylko jakiś tutek właśnie byłby przydatny.
Re: Oświetlenie rowerowe z odcięciem las i nie tylko.
Masz podlinkowane jak rozebrać s2+, postępuj analogicznie jak na filmie. Masz z czymś konkretnym problem przy robieraniu?
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin