Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
Mocarny
Posty: 399
Rejestracja: wtorek 07 maja 2019, 18:10
Lokalizacja: Kielce

Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: Mocarny »

Nitecore BR25


Na końcu będzie podsumowanie dla tych co lubią tylko konkrety, w każdym temacie pogrubię kluczowe zdania aby łatwiej wyłapać istotne rzeczy.
Zapraszam!
Obrazek

Latarkę dostałem od Nitecore do testów, można o niej poczytać na oficjalnej stronie producenta:
https://flashlight.nitecore.com/Product/br25

I nabyć ją tutaj:
https://www.nitecorestore.com/Nitecore- ... e-br25.htm

Spis treści:

- Ogólne parametry
- Zawartość opakowania
- Wygląd, parametry
- Sterowanie, ładowanie
- PWM
- Wodoodporność
- Rozkład światła, barwa
- Beamshoty
- Zastosowanie i moje doświadczenia
- Galeria
- Podsumowanie



Ogólne parametry


Obrazek

LED: SST-40-W

Max jasność: 1400 lumen

Zasięg: 163 metry

Tryby: 4 tryby
Low: 28 lm
Medium: 170 lm
High: 430 lm
Turbo: 1400 lm

Zasilanie: 1x 21700 Li-Ion 5000mAh z wbudowanym ładowaniem USB C

Standard IP: IP68 - zanurzenie do 2 metrów

Odporność na upadki: 1m

Waga bez ogniwa: 76 gramów



Zawartość opakowania

Ja nie dostałem całego zestawu, u mnie była smyczka, kabel do ładowania, latarka z ogniwem i uchwyt na rower, ale na stronie Nitecore zaznaczono co ma być w zestawie:

- Latarka
- Ogniwo Li-Ion 21700 (NL2150R)
- Kabel USB-C
- Mocowanie na rower
- 2 cienkie gumowe podkładki do mocowania
- 2 grube gumowe podkładki do mocowania
- Adapter do 18650/CR123
- Zapasowy o-ring
- Smyczka




Wygląd, parametry

Obrazek
Obrazek

Latarka zamocowana na rowerze:
Obrazek
Obrazek

I uchwyt:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Uchwyt jest naprawdę dobry, dodatkowo górna część trzymająca latarkę jest zakładana na zatrzask, więc w czasie postoju można latarkę bardzo szybko wypiąć i zabrać ze sobą.


Zaczynając od strony reflektora:
- Z przodu wita nas plastikowy daszek ograniczający światło od góry, co by to ludzi nie oślepiać jadąc rowerem. Jest on od spodu biały, żeby odbijać światło i kierować pod rower - pomocne na postojach, lub gdy w czasie jazdy będziemy chcieli podziwiać asfalt pod nami.
Obrazek
Obrazek

I musze przyznać, to DZIAŁA ŚWIETNIE! (zdjęcia niżej w "Rozkład światła, barwa")
Ale czemu daszek plastikowy? Noo, może taki daszek jest bezpieczniejszy niż wystający cienki kawałek metalu, a może takie daszek jest po prostu lżejszy? Nie wiem.

- Małe szkiełko (szkło, sprawdzałem), uzbrojone w antyrefleksyjne powłoki
Obrazek

- Reflektor OP

- Dioda SST40 o zimnej barwie
Obrazek

- Podświetlany gumowy przycisk, co mnie w nim irytuje to to, że w środku coś pod nim lata, a nie mogłem jej rozkręcić, mimo, że bardzo próbowałem. Może być to wada tylko mojego egzemplarza, tego nie wiem.
Obrazek

- Sprężynki z obydwu stron
Obrazek Obrazek

- Tubus jest cienki, przez co cała latarka nie waży wiele - jest idealnie wyważona w uchwycie, nie przechylając się w przód ani w tył. Dla tych którzy nie wiedzą jakim cierpieniem jest jazda po wertepach z wciąż przechylającą się latarką: wielkim cierpieniem.

- Gwinty nasmarowane, chodzą też bardzo przyjemnie :)
Obrazek

- Zakrętka posiada otwory na smyczkę, i to jedyna jej funkcja. Oprócz...oczywiście...bycia zakrętką.
Obrazek



Sterowanie, ładowanie

Sterowanie
Obrazek
Są 4 tryby, on i off przez przytrzymanie włącznika, a zmiana trybów klikiem - typowo rowerowe rozwiązanie, idealne by było włączenie również na klik, a przytrzymanie tylko na off.
Mamy też powolne strobo, takie też typowo rowerowe, dostępne po 3 kliku - dobre rozwiązanie, utrudnia przypadkowe włączenie strobo przy szybkim przełączaniu trybów.

Ładowanie
Dołączone do zestawu ogniwo 21700 o pojemności 5000mAh posiada w sobie port USB typu C do ładowania, a więc potrzebujemy tylko kabla (który jest w zestawie) i ładowarki jak do telefonu.
Obrazek



PWM

Żadnego PWM na najniższym trybie, więc można spokojnie podróżować bez zmęczonych oczu!



Wodoodporność

IP68, odporność na zanurzenie do 2 metrów, a więc taki rower z latarką można spokojnie zostawić nieopodal brzegu w jakimś jeziorze.



Rozkład światła, barwa

Światło dobrze ograniczone przez daszek, świeci do połowy zostawiając jednak na środku mocny spot, do oświetlania na dystans. Fajnie, że nie ogranicza bardziej, wszystko jest jak najbardziej dobrze.
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Jak widać na zdjęciach, daszek działa i nie świeci w obiektyw aparatu, który jest dość nisko, bo na wysokości 1,4 metra - no dobra, czasem lekko świeci, ale te 20 lube więcej cm wyżej robią różnicę, z resztą chyba nie muszę nikogo przekonywać, że daszek w latarce rowerowej po prostu działa jak należy.
Obrazek

Daszek pełni też rolę odbłyśnika (jest biały od spodu) i przekierowuję część światła pod latarkę, a więc pod rower. Dobre do oświetlania miejsca podczas postoju.
Obrazek
Obrazek


Bardzo to fajne i funkcjonalne
Obrazek


Beamshoty

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać, bardzo dobre rozmieszczenie trybów, wprost wyśmienite!



Zastosowanie i moje doświadczenia

Zastosowania typowo na rower, jak wiadomo. Latarka na rower nie nadaje się do chodzenia z nią w ręku. Jest to możliwe, ale możliwe jest też chodzenie w klapakach po górach, podróżowanie z komputerem PC, gotowanie w domu na kuchence turystycznej, czy używanie innego kosmetyku do mycia ciała, włosów i twarzy.
Rozumiecie
Tak też jest z latarkami: czołówki są w góry, latarnie są do siedzenia na kempingu, latareczki-breloki są do kluczy, nurkuje się z tymi do nurkowania, a rowerowe są na rower. Jak się ma tylko "zwykłą" ręczną latarkę, to oczywiście nada się do tego wszystkiego, ale będzie meh.
2 rzeczy które mi serio zaimponowały: daszek z ładnym odcięciem i dużo światła pod rowerem, z naciskiem na tą drugą. Super sprawa i na pewno będę wybierał BR25 na wycieczki rowerowe.
Nie zrozummy się źle, wycieczki rowerowe to dla mnie nie jazda nocą po lesie, gdzie albo zabiorę coś z XHP70.2 albo BR25 + Convoy S12
(Notka dla tłumacza do BLF - ach wiem, że dużo tekstu, poniosło mnie, powodzenia :wink: )



Galeria

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Podsumowanie

Nitecore BR25 to latarka typowo na rower - posiada daszek, który ogranicza światło, aby nie oślepiało ludzi z naprzeciwka, oświetla też dobrze obszar pod rowerem (bardzo dobrze). Dioda SST40 o zimnej barwie to aż (w tej latarce) 1400 lumenów, a więc aż nadto światła po mieście, i wystarczająco na drogi pozamiejskie. Do zestawu dołączono uchwyt na kierownicę roweru z wymiennymi gumowymi nakładkami o 2 rozmiarach, a w samej latarce nie zabrakło ogniwa 21700 o pojemności 5000mAh, i to z wbudowanym ładowaniem przez port USB typu C.

Co na plus:
+ Dobre odcięcie i świetne doświetlenie obszaru pod rowerem
+ Dobre rozmieszczenie trybów (28 - 170 - 430 - 1400 lumenów)
+ IP68 (często w rowerowych latarkach jest IPX6, a co jeśli ja będę chciał jeździć po pustyni albo pod wodą? No właśnie, nauczcie się dawać IP68)

Co na minus:
- Do ideału brakuje tutaj w zasadzie odkręcanego daszka, żeby można było ją zamienić na latarkę ręczną.
Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście!
madier
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 01 lip 2021, 11:47

Re: Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: madier »

Jestem szczęśliwym posiadaczem BR25, którego kupiłem po niespełnionych oczekiwaniach po Convoyu S2+... może dodam coś od siebie:

Oczekiwania:
Niezawodna latarka na szosę poza miastem(30-40kmh), okazjonalnie dojazd do pracy w mieście. Wymienne ogniwa i kompatybilność z 18650

na Plus:
  • adapter do 18650 w zestawie. Fajnie korzystać z ogniw które już są w domu, a osiągana moc jest wystarczająca
  • odcięcie światła jest równe, spokojnie da się ustawić tak żeby nie świeciło nikomu po oczach, a samemu było widać te kilkanaście metrów do przodu. Również świecenie jest dosć równe, z jaśniejszym punktem z przodu. (dużo, dużo lepsze niż w kolimatorowe)
  • latarka świeci pod nogi, ale również i na buty i na nogi - większa szansa bycia widocznym dla innych. Po czym poznać wokaliste na rowerze? Ma lampke zwróconą na siebie;) Ta latarka troche taka jest w wersji na kolarzy - oświetla łydki
  • uchwyt - bardzo mocny. Da się zamontować na owijce na baranku i trzyma mocno. Latarke da się również zamontować od dołu, żeby w razie W się na nią nie nadziać lub po prostu mieć niżej zamocowaną latarke z dalszym zasięgiem świecenia (co by nie być jak światła w ducato)
na minus:
  • Dołączone ogniwo 21700 ma aż 77mm długości, przez do okazuje się że nie pasuje do mojej ładowarki (Everactive U-4000)... a i również do lwiej części innych na rynku. Nie ma nigdzie informacji wprost, ale na stronie producenta latarki jest ogólne zalecenie żeby korzystać tylko z ogniw zabezpieczonych.
  • Cena...
Mocarny
Posty: 399
Rejestracja: wtorek 07 maja 2019, 18:10
Lokalizacja: Kielce

Re: Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: Mocarny »

Cena jest faktycznie wysoka, gdyby kosztowała tyle ile Lumintop na rower, może trochę więcej, to by było super.
21700 rzadko wchodzą swobodnie do ładowarek, to stosunkowo nowe ogniwa...a może raczej popularne, więc do większości wchodzą ledwo ledwo. Te z zabezpieczeniem lub wbudowanym ładowaniem nie wchodzą już wcale.
Chyba najfajniejsze w niej jest doświetlenie pod rowerem. :)
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: Mociumpel »

To samo ale inaczej - ze względu na TIR-a zdecydowanie równomierniej a ze względu na mocny sterownik zdecydowanie mocniejszy:
Convoy S21B w uchwycie:
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

na rowerku:
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

widok boczny:
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

boczny inaczej:
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

odcięcie
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Re: Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: marcus »

wydrukowałeś se ten daszek, mysłalem czy warto przejsc np na s21

https://www.facebook.com/story.php?stor ... 1642432958
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: Mociumpel »

Kupiłem na allegro np. https://allegro.pl/oferta/czarny-daszek ... 0191107865 (istotna uwaga są na S21A i B różne - B ma nieco większą średnicę.
Zapytałem 4 osoby, zamówiłem 5 szt (w tym 2 dla siebie) i przy smarcie wysyłka wyszła za darmo (wtedy kosztowało coś kole 10 zeta). Ogólnie warto dla samego czasu świecenia bo nawet 600lm przy szybszej jeździe w mieście jest wystarczające ...
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Re: Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: marcus »

a jak z grzaniem sie na max, mi trochę zbija Dariuszowy S2 3A, mój daszek nie pomaga :p
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Recenzja Nitecore BR25, czyli solidna propozycja na rower

Post autor: Mociumpel »

Moja latarka to handmade więc wszystkie elementy klepałem sam - Tuba S21B plus sterownik convojowy XHP70 na 5A plus dioda XHP50.2 i TIR 10 stopniowy. Odpowiedzialny za prąd sterownik ma 5 trybów (ustawiany tryb 2 z 12 rodzajów https://pl.aliexpress.com/item/4001050636235.html ) i samodzielnie reguluje pradem moca świecenia - stąd niezaleznie od ustawionej mocy sterownik sam zbija aby nie było mu za gorąco.
Tak więc mógłbym ustawic na maksa i po prostu jechac a sterownik dba o to aby sie nie przegrzał i tyle.
Zazwyczaj jednak 3 tryb (jakieś 700lm) daje wystarczajaco swiatła aby jeździć.
ODPOWIEDZ