Ładowanie 1S w samochodzie
Ładowanie 1S w samochodzie
Cześć,
potrzebuję ładować pakiet 1S4P x 3,3Ah w samochodzie.
zakładam ciągły pobór urządzeń podłączonych do rzeczonego pakiety na poziomie 100mA.
Silnik pracuje codziennie przez 45 minut i w tych 45 minutach chciałbym w miarę możliwości wpompować w ogniwa ile się da prądu. Nie mniej niż 2,5Ah więc prąd ładowania powinien być >= 3.33A
Pytanie zasadnicze, jaką ładowarkę zastosować która będzie pracować z 12-15V?
Za wszystkie podpowiedzi dziękuję z góry!
potrzebuję ładować pakiet 1S4P x 3,3Ah w samochodzie.
zakładam ciągły pobór urządzeń podłączonych do rzeczonego pakiety na poziomie 100mA.
Silnik pracuje codziennie przez 45 minut i w tych 45 minutach chciałbym w miarę możliwości wpompować w ogniwa ile się da prądu. Nie mniej niż 2,5Ah więc prąd ładowania powinien być >= 3.33A
Pytanie zasadnicze, jaką ładowarkę zastosować która będzie pracować z 12-15V?
Za wszystkie podpowiedzi dziękuję z góry!
Oczywiście za każdym razem ładowanie będzie trzeba włączać ręcznie. Tak czułem że będziesz chciał aby samo to ładowało a w takim przypadku to jednak będzie trochę problem bo moduły dla 1S najczęściej ładują prądem maks 1A i to nie ciągle bo prąd ładowania zależy od temperatury takiego modułu. Chyba że da się coś takiego dorwać w Chinach ale ja tu nie pomogę.
Chyba że jakaś mała przetwornica z 12V DC na 100 - 230AC http://gotronik.com/2017/05/29/przetwor ... w-bte-429/
i coś takiego
https://pl.aliexpress.com/item/Smart-4- ... 17925.html
Ale to raczej trochę bez sensu
Chyba że jakaś mała przetwornica z 12V DC na 100 - 230AC http://gotronik.com/2017/05/29/przetwor ... w-bte-429/
i coś takiego
https://pl.aliexpress.com/item/Smart-4- ... 17925.html
Ale to raczej trochę bez sensu
Pakiet przy prądzie ładowania 3,5 A pobierałby 13 W. Dla napięcia jakie występuje w gnieździe zapalniczki to ~1 A. Licząc nawet z górką straty przetwornicy niech będzie 1,5 A.
Bezpiecznik gniazda zapalniczki to chyba 15 A więc bez obaw. Zapas dziesięciokrotny.
P.S. Jaki jest prąd ładowania ogniw w pakiecie?
Bezpiecznik gniazda zapalniczki to chyba 15 A więc bez obaw. Zapas dziesięciokrotny.
P.S. Jaki jest prąd ładowania ogniw w pakiecie?
Wiecznie w drodze.
Po uwadze pietros poczytałem o ładowaniu liionów w ujemnych temperaturach i odpuszczam temat. Podpinam się do aku rozruchowego i będę obserwował stopień naładowania ew. dorzucę układ który odetnie dodatkowe gadżety od zasilania gdy ono spadnie poniżej określonego napięcia aby nie dopuścić do nadmiernego rozładowania aku.
PS Niemniej nic sensowniejszego niż step down i zrównoleglenie kilku TP4056 nie znalazłem.
PS Niemniej nic sensowniejszego niż step down i zrównoleglenie kilku TP4056 nie znalazłem.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Issac
akumulatory rozruchowe lubią strzał w rozrusznik i przełączenie się na ładowanie więc jeżeli autor będzie ładował w trakcie pracy silnika, problemu nie będzie
oczywiście nie mówię, że niszczą się za każdym razem jak słuchasz radia czy masz włączone postojowe na wyłączonym silniku, ale używanie takiego regularnie jako źródła energii może mu nie wyjść na zdrowie kiedyś ubiłem prawie nowy akumulator, bo zasilałem z niego lampkę warsztatową przy grzebaniu w aucie. Oczywiście o tym nie wiedziałem i wymieniłem na gwarancji
akumulatory rozruchowe lubią strzał w rozrusznik i przełączenie się na ładowanie więc jeżeli autor będzie ładował w trakcie pracy silnika, problemu nie będzie
https://batteryuniversity.com/learn/art ... _batteriesEach battery system manifests capacity loss differently. Lead acid loses active material, also known as softening or shedding. A deep-cycle battery contains thick plates to endure repeat cycling, but the starter battery has thin, sponge-like plates to provide a large surface area and achieve high cranking power but the cycle life is limited to 12–15 full cycles.
oczywiście nie mówię, że niszczą się za każdym razem jak słuchasz radia czy masz włączone postojowe na wyłączonym silniku, ale używanie takiego regularnie jako źródła energii może mu nie wyjść na zdrowie kiedyś ubiłem prawie nowy akumulator, bo zasilałem z niego lampkę warsztatową przy grzebaniu w aucie. Oczywiście o tym nie wiedziałem i wymieniłem na gwarancji