Ja używam i sobie chwalę - już kilka miesięcy. Opakowanie oblepione różnymi wygranymi plebiscytami
Na razie żadnej destrukcji w lampach nie widać. O długowieczności trudno wyrokować, bo staram się dbać o jakość prądu w aucie. Wydaje mi się, że nie będzie odbiegać od poprzednio stosowanych +120%
Te Ringi nie będą niszczyły lamp, przynajmniej nie powinny.
I już nie jestem zadowolony z GE SPORTLIGHT+50% H7. Pierwsza żarówka przepaliła się po 3 miesiącach (ok 8000km). Poprzednie wytrzymały rok (ok 30000) i nadal świecą okazyjnie jako światła przeciwmgłowe. Żarówki nie są powtarzalne. Tak czy inaczej pewnie kolejny raz kupie to samo.
Jednak są powtarzalne. Dzień po pierwszej przepaliła się druga. Zwoje przerwane w identycznym miejscu. Kolejny komplet już w aucie. Mam nadzieję że to jakaś wadliwa seria była. Miał ktoś styczność z żarówkami VALEO??
Żarówki o zwiększonej efektywności, czyli + xx % okupują tą efektywność, krótszą żywotnością. Po prostu żarnik jest cieńszy, osiąga wyższą temperaturę i przepala się szybciej. Do tego są one bardziej czułe na wstrząsy. Więc jeśli poruszasz się po złej nawierzchni, masz sztywne zawieszenie, itp, ma to też wpływ na długość życia. Wpływ ma też stan zasilania w aucie. A to, że przepaliły się niemal równocześnie świadczy, że są wykonane w bardzo małym rozrzucie parametrów.
BKK, Oczywista oczywistość. Instalacja jest ok. Co do dróg... W całej Polsce chyba gorszych nie ma. Wiadomo że wyżyłowane żarówki mają krótszą żywotność, a jednak większość z nas szuka czegoś co zaświeci mocniej i dalej niż "zwykła żarówka".
Jest jeszcze prosty sprawdzian. Potrzebujesz kawałek przewodu 1.5 - 2.5 mm^2 do testu. Włączasz światła, a przewodem łączysz plus z żarówki bezpośrednio z plusem akumulatora. Nie bój się, nic się nie spali. Jeśli zauważysz wyraźne rozjaśnienie żarówki, to gdzieś na instalacji masz spadki napięcia i "gubisz" prąd. To samo zrób z masą. Jeśli i tu będzie poprawa świecenia, to trzeba by się zająć instalacją.
No i czy lustra w światłach masz w dobrym stanie i czyste?
Przy spadkach napięcia w starszych autach wstawia się przekaźniki. W nowszych to nie przejdzie bo wywali błąd żarówki to pierwsze. Drugie - często też można spotkać się z sytuacją że na żarówce jest napięcie np. 12,8V w nowym aucie i nie jest to wina instalacji tylko zabiegu producenta - wyższa żywotność żarówek i luster.
Z tą żywotnością przy obniżonym zasilaniu bym uważał. Żarówka halogenowa musi osiągnąć określoną temperaturę pracy, by nastąpił halogenowy cykl regeneracyjny. Za niskie napięci, to za niska temperatura i tym samym szybsze zużycie. Często objawia się czernieniem bańki.
Co do żaróweczki to moim zdaniem warte swojej cenny. Elektronika w fiacie jak wiemy jest kiepska . Raz właśnie myślałem że spaliłem żarówkę a wystarczyło wyczyścić wtyki. Wtyczka(plastikowa) się stopiła a żarówka do tej pory działa. Rozkład światła jak i moc taka jaka być powinna.
Moja klasyfikacja:
1 oring +120%
2. philips Vision 60/55W +30% współczynnik jakoś a cenna niezły
3 philips +150% xream