Długie na rower - drugie podejście
Długie na rower - drugie podejście
Dzień dobry po dłuższej przerwie.
Bez zbędnego przedłużanie znowu próbuje ugryźć temat drugiej lampki na rower, czyli świateł długich. Jako krótkiego używam Gregowego edc x1 3x XPL lampka zadowala mnie w 110% mała, strasznie mocna, bardzo szeroki rozkład. Po jakimś czasie uznałem, że przydało by się coś co świeci dalej. Po lekturze forum postanowiłem samemu zmontować convoy s2 (ta z głębszym obiektywem to s2, prawda?) w konfiguracji SMO, oskalpowane xpg2. Po początkowej ekscytacji, że to w ogóle świeci i późniejszej jak świeci (takie maleństwo, a zasięg pododny do c8 op). Zachwyt minął po założeniu na kierownicę. Zasięg ujdzie, ale za wąsko i hmmm w sumie trochę ciemno. Z zalet mała jest. Generalnie chodzi mi zeby było ze 40/50m dalej niż edc x1, ale nie tak wąsko i jaśniej. Moja s2 była lekko bezużyteczna przy skręcie kierownicy.
Z tego co wiem do modułu 3 x XPL można dobrać bardziej skupiającą optyke. Kiedyś widziałem na forum c8 z takim układem...
Na chwilę obecną mój faworyt. Jeśli macie inne propozycje, może tańsze to chętnie wysłucham waszych opinii.
Pozdrawiam.
Bez zbędnego przedłużanie znowu próbuje ugryźć temat drugiej lampki na rower, czyli świateł długich. Jako krótkiego używam Gregowego edc x1 3x XPL lampka zadowala mnie w 110% mała, strasznie mocna, bardzo szeroki rozkład. Po jakimś czasie uznałem, że przydało by się coś co świeci dalej. Po lekturze forum postanowiłem samemu zmontować convoy s2 (ta z głębszym obiektywem to s2, prawda?) w konfiguracji SMO, oskalpowane xpg2. Po początkowej ekscytacji, że to w ogóle świeci i późniejszej jak świeci (takie maleństwo, a zasięg pododny do c8 op). Zachwyt minął po założeniu na kierownicę. Zasięg ujdzie, ale za wąsko i hmmm w sumie trochę ciemno. Z zalet mała jest. Generalnie chodzi mi zeby było ze 40/50m dalej niż edc x1, ale nie tak wąsko i jaśniej. Moja s2 była lekko bezużyteczna przy skręcie kierownicy.
Z tego co wiem do modułu 3 x XPL można dobrać bardziej skupiającą optyke. Kiedyś widziałem na forum c8 z takim układem...
Na chwilę obecną mój faworyt. Jeśli macie inne propozycje, może tańsze to chętnie wysłucham waszych opinii.
Pozdrawiam.
Podpowiedź jest moim zdaniem prosta - wydłub z S2 XPG2, wsadź XP-L HI i popędź to prądem 2,8-3A - zyskasz 2x więcej światła i zwiększysz dystans wobec X1 dwukrotnie - nie będzie to tak ostre jak igła z XPG ale szersze - dzięki temu za pół darmo (wymiana leda) polepszysz oświetlenie na dystans.
I tyle ...
I tyle ...
Zamień SMO na OP, a diodę na XM-L(2). Przy 3-diodowych lampkach z tak małą optyką (i szeroko świecącą) nawet S2+ OP może być "długimi". Jednak z 50m dalej zaświeci S2. XP-L HI w S2 (poprzednia propozycja) będzie nadal za wąskie. Można też ew zakupić nowe S2+ z reflektorem SMO i diodą XP-L HI ale wg mnie lepiej użyć to, co się już ma. Zresztą przy tak mocnych krótkich to spokojnie 2x S2 OP można założyć na długie i jeszcze może być mało.
Poza tym w latarkach nie ma obiektywu.
Poza tym w latarkach nie ma obiektywu.
U mnie poza 3xxpl od Grega jeszcze jest c8 do długich. Spisuje się to świetnie. 3xpl dawało odczuć na otwartych obszarach za mały zasięg. Pomyśl o czymś ma głowę. Czołówka w terenie wg mnie jest mega istotna, bo najpierw patrzysz gdzie będziesz skręcał a dopiero potem skręcasz. przy samym oświetleniu montowanym do kierownicy masz przez chwilę brak światła w tym istotnym obszarze. Skilhunt H3 świetnie się sprawdza w tej roli.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 25 gru 2017, 23:42 przez Tom.O, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie koniecznie, po prostu świeci bardzo szeroko - super doświetla boki, ale zasięg nie jest jakoś imponujący, aczkolwiek jest raczej wystarczający. Zresztą na szosie nawet przy dużych prędkościach przelotowych nie potrzebuje jakoś specjalnie dużo światła - trasa jest równa i przewidywalna. Inna sprawa na trasach enduro/fr tam wolę wiedzieć o hopie czy dropie jak najwcześniej...
Zasieg jest ok do normalnej jazdy, ale wymaga dosyc mocnego trybu ktory szybciej rozladowuje baterie. Nie mysl ze 1000lm z lampki z jedna dioda to to samo co 1000 z 3XPL. XPL ma wtedy wyraznie mniejszy zasieg, ale swieci szerzej. Przy 1800lm to juz jest pieknie i szeroko i daleko, ale bateria siada w 40min. Dlatego lepiej miec cos dedykowanego do zasiegu a 3xpl uzywac do szerokiego swiecenia.wiejski pisze:Podejrzewam, że spadnie. 3x XP-L to ogrom światła, ale zasięg raczej mizerny...
Ostatnio zmieniony sobota 30 gru 2017, 19:15 przez Tom.O, łącznie zmieniany 1 raz.
Najczęściej na treningu mam ustawioną lampkę na tryb, w którym mmam ok. 450 lumenów (dioda XML), w trybie max czyli 750 lumenów nie jeżdżę bo dobrą baterię wykończy mi w ok 65 minut.
Widziałem na wykresie grega, że 3x XP-L przy mocy też ok 750 lumenów świeci chyba 1h 40 minut, bardzo mi to pasuje.
I teraz moje.pytanie, czy spadnie mi zasięg jak będę miał lampkę na diodach 3x XP-L , które będę świecić z mocą 750 lumenów vs dioda XML świecąca na mocy 450 lumenów ?
M...
Widziałem na wykresie grega, że 3x XP-L przy mocy też ok 750 lumenów świeci chyba 1h 40 minut, bardzo mi to pasuje.
I teraz moje.pytanie, czy spadnie mi zasięg jak będę miał lampkę na diodach 3x XP-L , które będę świecić z mocą 750 lumenów vs dioda XML świecąca na mocy 450 lumenów ?
M...
Spadnie, bo kąt światła jest znacznie szerszy a jest jakoś tak, że dwukrotne zwiększenie kąta generuje to samo natężenie przy 4ro krotnym zwiększeniu ilości światła. Najprawdopodobniej max na 3xXP nie da tego zasięgu, co 1xXM-L na pół gwizdka. viewtopic.php?p=187546#187546